Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Múzeumból egyenesen jövő gyárába

Posted on 2018.04.06.2018.04.05. By Iroda Távirati
  • 2020-ig több mint egymilliárd eurós forgalomnövekedés és további egymilliárd eurós megtakarítás várható az Ipar 4.0 megoldások terén

  • A Bosch az IoT-gateway-jel a régebbi berendezések üzemeltetői előtt is megnyitja a hálózatba kapcsolt ipar kínálta lehetőségeket

  • Az IoT-gateway szenzorjai olyan paramétereket mérnek, mint például a hőmérséklet, a nyomás, a rezgés, az áramfogyasztás, vagy épp az olajminőség

Az Ipar 4.0 vezető szállítójaként és felhasználójaként a Bosch mindent egy kézből kínál a hálózatba kapcsolt gyártás és a teljes beszállítói hálózat számára. Emellett olyan, úgynevezett retrofit megoldásokkal is szolgál, mint például az IoT-gateway, amely fejlett szenzorok, szoftverek, hardverek és IoT-kompatibilis ipari szabályzórendszerek kombinációjával teszi lehetővé az akár több ipari forradalommal ezelőtti gépek hálózatba kapcsolását, majd paramétereik pontos ellenőrzését, optimalizálását. A Bosch 2020-ig több mint egymilliárd euró forgalomnövekedésre és további egymilliárd euró megtakarításra számít az Ipar 4.0 megoldások terén.

Régi eszközök új köntösben

A Bosch az IoT-gateway-jel a régebbi berendezések üzemeltetői előtt is megnyitja a hálózatba kapcsolt ipar által kínált lehetőségeket, a befektetés pedig akár 18 hónap alatt is megtérülhet. A Bosch homburgi gyárában például a mérnökök a hidraulikus szelepek egy 2007-es tesztberendezését csatlakoztatták internetes hálózatra az IoT-gateway „plug and play” rendszerének segítségével. Az alkalmazott olaj minőségét ellenőrző új érzékelőknek köszönhetően a korábbinál jóval pontosabban határozhatták meg az olajcsere szükséges időpontját, ami időt és pénzt takarított meg, továbbá a környezetet is kíméli.

Érdekes kísérlet volt még, amikor a szakemberek az IoT-gateway-jel Robert Bosch 130 esztendős „Ipar 1.0” esztergapadját katapultálták egyenesen az Ipar 4.0 korába. A folyamat-ellenőrzés keretében különböző érzékelők paraméterek egész sorát mérték, köztük a munkadarab szögsebességét is, míg a túl magas vagy túl alacsony forgácsolási sebesség például csökkentette a megmunkált fémalkatrész minőségét és a szerszámot is károsíthatta, de az internetes hálózatra frissen csatlakozott esztergapad a szíjhajtás fokozatos változásait is érzékelt. Az érzékelők, a gateway és a szoftver együttesen hatékonyan előzte meg az immár Ipar 4.0 kompatibilis gép nem tervezett leállásait, jelentősen növelve a termelékenységét.

Milliárdos piac

Az ipar és a kereskedelem területén alkalmazott számos eszköz azonban még ma sem csatlakozik az Ipar 4.0 rendszereihez. Ennek oka egyebek mellett a megfelelő érzékelők, szoftverek és a cégek IT-rendszereihez való csatlakozási lehetőségek hiánya lehet, vagyis e gépek jelenleg még a hálózatba kapcsolt ipar legalapvetőbb követelményeinek sem felelnek meg. Egyedül csak Németországban több tízmillió ilyen eszközről van szó. A minden egyes eszköznél testre szabható retrofit megoldásokban rejlő lehetőségek így igen jelentősek, piacuk világszinten már milliárdos nagyságrendre tehető. Ha egy vállalat hosszú távon is sikeresen kíván működni, alapvető szükséglet a hálózatba kapcsolt berendezések használata.

Az IoT-gateway ráadásul nem igényel bonyolultabb programozást, csupán konfigurálni szükséges azt egy böngésző használatával, vagyis jóval gyorsabban üzembe helyezhető. E technológiával a Bosch kiváló példával szolgál arra, hogyan csatlakoztathatják a régebbi gyártóberendezések üzemeltetői is gépeiket az internetes hálózatokra, valós időben felügyelve őket: olyan paramétereket mérhetnek az eddig említettek mellett, mint például a hőmérséklet, a nyomás, a rezgés, az áramfogyasztás, vagy épp az olajminőség.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Limitált Toyota Yaris GRMN
Next Post: A Lexus RC F GT3 is helyet kapott az új Gran Turismoban

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT