Nagy Attila: “Amikor elszálltunk a Barum Ralin”

A Barum Rally az egyetlen verseny a rally Európa-bajnokság naptárában, amelyen Csomós Mixi és Nagy Attila már rendelkezik tapasztalattal. Nem is kevéssel, hiszen 2018-ban és 2019-ben is indultak már rajta egy Peugeot 208 R2-vel. Igaz, az első versenyük minden szempontból jó kalandosra sikeredett.

„A Barum Rally az egyik kedvenc versenyünk Mixivel – mondja Nagy Attila. – Nagyon gyors, kemény pályák, sok ritmusváltással, erdei utakkal, ráadásul nem könnyű talajon. De a verseny egyik legnagyobb nehézsége, a helybéli ellenfelek lesznek. Csehországot nem kell bemutatni, mekkora rally hatalom, és minden egyes cseh versenyző egész évben a Barum Rallyra készül, ott akarja megmutatni.

Logisztika szempontjából viszont a legkönnyebb versenyünk lesz. Nem kell repülőjegyet foglalni, autót bérelni. Sárospataktól 440 kilométerre van Zlin, a verseny központja, öt-hat óra alatt kényelmesen kiérünk és ebben benne van az is, hogy Szlovákiában megállunk a kedvenc éttermünkben egy haluskára.

Amikor a Barum Rally a csapatunk körében felmerül, mindig jót nevetünk rajta. 2018-ban indultunk először a versenyen. Előtte nyertük meg a Rally2-es bajnokságot és már három Rally1-es versennyel a hátunk mögött úgy gondoltuk, hogy miénk a világ és majd a Barumon jól megmutatjuk.

Az LPWM Motorsporttal mentünk ki egy Peugeot 208 R2-vel. Szerencsére vittük magunkkal Riskó Dani autóját is, gondoltuk, ha kell valami alkatrész, majd levesszük róla. Hát majdnem csupaszon hoztuk haza a tartalék autót.

A prológot akkor is a városban tartották, majd másnap kimentünk az első gyorsaságira, ahol hibáztunk egyet, de nem mentünk rosszul. Aztán jött Semetín, addigi pályafutásunk legbrutálisabb gyorsaságija. Leszaladtunk, néztük az időket, kategória első! Nem akartuk elhinni, de mások sem nagyon.

Nem rég néztem annak a gyorsaságinak a listáját, a következő volt a sorrend: Csomós Mixi, Simon Wagner, Matej Kamenec, Martins Sesks, Efrén Llaréna, Tom Kristensson, Roland Stengg, Mattia Vita, László Martin, Catie Munnings. Ez így utólag visszanézve nem hangzik rosszul.

Mondanom sem kell, ez még jobban meghozta az önbizalmunkat. Jött Rajnochovice. A feléig nagyon jól mentünk, de nem sokkal utána már Német Lackóékkal kávéztunk a gyorson, mert szinte ugyanoda estünk be. Nagy szerencsénk volt, hogy egy beton árok megforgatta az autónkat, így csak százzal tolattunk be az erdőbe. A fa, ami a kocsi hátulján bejött, hozzáért az ülésemhez. Ha nincs a beton árok, akkor 140-nel megyünk neki egy olyan villanyoszlopnak, ami egy centit sem deformálódott volna.

De várjál, mert a srácok másnapra megcsinálták a kocsit. Itthon karosszériát kellett cserélni rajta, de kint még tudtunk vele menni egy napot. Az egész szervizpark a csodájára járt, hogy abból a roncsból hogy lett autó. Nagyon indiszponáltak voltunk, vagy tízszer jártunk az út mellett. Az utolsó gyorsot teljesítettük, de nem mentünk be a célba.

2019-ben már sokkal rutinosabbak voltunk, célba értünk és nyolcadikok lettünk ERC3-ban. Azt a versenyt Llarena nyerte (ERC3-ban) Cais előtt.

A mezőny most is biztosan nagyon kemény lesz, mi is sokat tanultunk Mixivel, nagyon bízom benne, hogy gyorsak tudunk lenni és nem lesz szükség karosszéria elemre másik autóról.

Bár, vicces, hogy a ZEG Rallyn megsérült alkatrészeket nem biztos, hogy a Skoda Motorsport le tudja szállítani, Ferencz Krisztiántól kaptunk is alkatrészt az ő autójáról és Cseh Vili is felajánlotta, ha nem találunk gépháztetőt, akkor odaadja az övet.

Úgy látszik, nekünk a Barum Rally már csak ilyen marad.“