Nagy-Britanniában 26,2 százalékkal nőtt az új autók eladása februárban

    Nagy-Britanniában 26,2 százalékkal, 74 ezer 441 darabra nőtt az új autók eladása februárban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a hetedik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján hétfőn közzétett adatokból.

    A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 14,6 százalékkal, 3348-ra csökkent, piaci részesedésük 4,5 százalékra zsugorodott a tavaly februári 6,6 százalékról.
    Februárban 32 ezer 311 új benzinüzemű autót adtak el, ez 34,9 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 40,6 százalékról 43,4 százalékra emelkedett.
    A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 18,2 százalékkal, 12 ezer 310-re emelkedett, a piaci részesedésük pedig 17,7 százalékról 16,5 százalékra csökkent.
    A hibrid hajtású (HEV) autókból 9633 talált vevőre a múlt hónapban, 40 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 11,7 százalékról 12,9 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 1 százalékkal, 4723-ra emelkedett éves szinten, piaci részesedésük ugyanakkor 7,9 százalékról 6,3 százalékra zsugorodott.
    Az idei első két hónapban 206 ezer 435 új autót értékesítettek, 18,6 százalékkal többet az egy évvel korábbival összevetve.
    Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán februárban a legkeresettebb új autó a Vauxhall Corsa (2818 darab), a Vauxhall Mokka (1805 darab) és a Ford Puma (1590 darab) volt.
    Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
    Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 614 ezer 063 új autót adtak el, két százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
    Tavaly a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai volt 42 ezer 704 eladott járművel, amelyet a Vauxhall Corsa (35 ezer 910) és a Tesla Model Y (35 ezer 551) követett.
     Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 ezer 203 kelt el, ami 40,1 százalék növekedés 2021-hez képest. A hibrid hajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 ezer 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 ezer 414-re esett.
    Az új autók esetében tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 5,1 százalékra esett a 2021. évi 8,2 százalékról, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3 százalékra zsugorodott, miközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6 százalékra emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6 százalékra nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3 százalékra csökkent.
    Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 ezer 551 ilyen jármű kelt el. A második legkeresettebb a Tesla Model 3 (19 ezer 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 ezer 197).