Nagymértékben innovatív üzemanyagcella-alkatrészek a BMW Group Landshutban működő gyárából

A 2022-ben érkező BMW i Hydrogen NEXT prototípusokban használt üzemanyagcellák előkészítését már megkezdték a BMW Group Landshutban dolgozó mérnökei. A kisszériás példányokhoz az alsó-bajorországi üzem nagymértékben innovatív alkatrészeket állít elő: az üzemanyagcellákat könnyűfémből készült, hálószerűen szőtt huzalkötegek rögzítik, a végükön olyan, műanyag és könnyűfém-öntvény keverékéből készült elosztódugókkal, amelyek légmentes és vízhatlan tömítést garantálnak. A hidrogén, az oxigén és a hűtőfolyadék ezeken az elosztódugókon, külön csatornákon keresztül jut be az üzemanyagcellákba, ahol kémiai reakcióba lépnek. Ezen speciális alkatrészeket a mérnökök úgy tervezik meg, hogy tartósan képesek legyenek ellenállni a hidrogén kölcsönhatásainak.

„A LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ kézzelfogható előnyt garantál nekünk versenytársainkkal szemben. Innovációs erősségünkre és iparosítási szaktudásunkra támaszkodva házon belül vagyunk képesek létrehozni stratégiailag fontos újításokat, mialatt megbízható alapossággal mérjük fel külső partnereinket és beszállítóinkat is” – mondta Dr. Wolfgang Blümlhuber, a BMW Group landshuti gyárának menetdinamika-technológiai és könnyűfém-öntödei beszerzésekért, valamint beszállítói hálózatáért felelős vezetője. „A technológiai átállások során a siker soha nem önmagától jelentkezik. Sikereink titka a múltban is részben a bátorság, az újító szellem és a hosszú távra visszatekintő szaktudás hármas egységében rejlett – magasan képzett munkatársainkkal és felkészültségükkel a középpontban” – tette hozzá Willibald Löw, a landshuti gyár üzemi tanácsának elnöke.