Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nagyszerű ötödik hely a Barum Ralin

Posted on 2022.08.29.2022.08.30. By AztaCARom

Herczig Norbert és Ferencz Ramón ötödik helyen ért célba az 51. Barum Rallyn. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa a verseny utolsó Power Stage szakaszán második lett, ezzel további négy bajnoki pontot szerzett, a csapatukban pedig a legjobb eredményt érték el.

Eddigi legnehezebb Barum Rallyján van túl Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A változatos gyorsaságik, a tempós erdei utak és a töredezett aszfalt mellett ebben az évben a kiszámíthatatlan időjárással is meg kellett küzdenie duónak. Mindezt úgy, hogy a csapattól ismét új fejlesztésű gumikat kaptak, amelyeket csak a verseny előtti teszten próbálhattak ki, a megismerésükre viszont csak a gyorsaságikon nyílt lehetőség. A kilences rajtszámú Skoda Fabia Rally2 evo szakaszról szakaszra gyorsult, Herczig Norbert és Ferencz Ramón pedig a régi összhanggal dolgozott együtt a sikerért.

„Nagyon büszke vagyok erre az eredményre, és még ennél is jobban örülök annak, hogy Ramón a kényszerű szünet után így tudott visszaülni az autóba. Már a verseny előtti teszten éreztük, hogy megvan a korábbi összhang, és ez az érzés a szombati gyorsaságikon egyre jobb és jobb lett. Pedig nem volt könnyű az eleje sem! Péntek este óvatosan kezdtünk a városi szakaszon, emlékeztünk még arra, amikor két defekttel fejeztük be a szűk utcai pályát. Szombaton reggel pedig már az első gyorsaságin ízelítőt kaptunk abból, hogy mi vár ránk. Miután kijöttünk a szervizparkból, leszakadt az eső, nekünk pedig a négy közepes gumi volt fent, a csomagtartóban pedig két esőgumi. Keresztbe raktuk fel őket, de mondani sem kell, hogy ez mennyire messze volt az ideálistól” – kezdte az események sorolását Herczig Norbert.

A második szakaszon már azt is láthatták, hogy mit jelent egy hiba a Barumon. A nagyon gyors erdei utakon egy balesetnek komoly következményei vannak, elsőként épp a csapattárs összetört autóját látták a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői.

„Másodikként értünk oda a balesethez. Nem volt szép látvány az autó, a versenyzők szerencsére jól voltak, bár látszott, hogy az ütközés nagyon megviselte őket. Az viszont hatalmas dolog, hogy mire mi odaértünk a mentő már a helyszínen volt! Bár több versenyzőtársunk is mondta, hogy megviselte őket az összetört autó látványa, bennem mégis Battistoliék vasárnapi ütközése hagyott nagyobb nyomot. Tudtam, hogy az ő balesetük melyik részen történt, és ha rágondolok, még mindig kiráz a hideg. A Barum ennyire kegyetlen, nagyon könnyű hibázni, és ha valaki ront, annak sokszor súlyos következményei vannak. Az idei versenyen a zlíni kórházban szinte külön osztályt kellett nyitni a versenyzőknek, de hála az égnek mindenki megúszta komolyabb sérülés nélkül” – mondta Herczig Norbert.

A baleset miatt a második szakaszon sokan megállapított időt kaptak, és ez nem kedvezett a magyar párosnak sem. A teljes MRF csapat egy perc feletti hátrányba került, az ERC mezőnyben ez ledolgozhatatlan volt.

„Nem ezen múlt, ezt el kell ismernünk. Persze nem volt jó érzés, hogy a negyedik gyorsaságin ekkora különbséggel rajtoltunk, de ekkor még nem foglalkoztunk az idővel, a saját versenyünket futottuk. Próbáltuk megismerni az új abroncsokat, és kerestük a legjobb kombinációt az adott körülményekre. Azt már az első nap végén láttuk, hogy hiába fejlesztett sokat a gyár, ilyen körülmények között még mindig hátrányban vagyunk, ezen a területen még dolgozni kell” – mondta Norbi.

Az ERC rutin már szombat estére meghozta a gyümölcsét. A Herczig – Ferencz duó nem hibázott, versenyben voltak, és ötödik helyen gurultak a nap végén a szervizparkba. Három cseh versenyző mögött a második legjobb külföldi párosként várhatták a vasárnapot.

„Tulajdonképpen ugyanaz történt mint szombaton. Próbáltuk kitalálni mi lesz a legjobb gumiválasztás, de annyit mentünk keresztbe rakott két esőgumival és két slickkel, amennyit talán pályafutásom utolsó tíz évében összesen. Volt egy olyan pillanat is, amikor délelőtt 11 óra után a Pindula gyorsaságin Ramónnak fel kellett kapcsolnia a lámpákat, mert annyira sötét volt az erdőben. Kitartottunk a végéig, az utolsó gyorsaságin pedig végre nekünk volt szerencsénk az időjárással és egy remek Power Stage második hellyel fejeztük be a versenyt” – részletezte a vasárnapi napot Herczig Norbert.

A Barum Rallyn összesen 21 pontot szerzett Herczig Norbert, ezzel a bajnokságban is nagyot lépett előre, a csapatbajnokságban pedig Herczig Norbert és Ferencz Ramón szerezte meg azokat a pontokat amivel az MRF nyerte az ERC csapatversenyét. A pontoknál is fontosabb az eredmény, a Barum Rallyra ismét büszke lehet a páros.

„A csapatunkon belül mi lettünk a legjobbak, és az ERC értékelésben is három cseh duó és egy külföldi páros végzett előttünk. Úgy érzem, hogy a hétvégén ezekkel az abroncsokkal elértük a maximumot. Másodszor értünk el kiemelkedő eredményt az ERC legnehezebb versenyén és erre nagyon büszkék vagyunk. Ki kell még emelnem a hangulatot, mindenütt óriási tömeg volt, a szervizparkban lépésben tudtunk csak közlekedni, fantasztikus volt a hétvége légköre. Köszönjük a magyar szurkolóknak is a támogatást, jó érzés volt, hogy támogattak minket” – fejezte be Herczig Norbert.

Az 51. Barum Czech Rally Zlín végeredménye:

1. Jan Kopecky – Jan Hlousek – Skoda Fabia Rally2 evo
2. Filip Mares – Radovan Bucha – Skoda Fabia Rally2 evo
3. Simon Wagner – Gerald Winter – Skoda Fabia Rally2 evo
4. Erik Cais – Petr Tesinsky – Ford Fiesta Rally2
5. Herczig Norbert – Ferencz Ramón – Skoda Fabia Rally2 evo
6. Simone Campedelli – Tania Canton – Skoda Fabia Rally2 evo

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:AUTÓSPORT, Barum, Barum Rali, Barum Rally, begurulva, Begurulva – Autó- és kütyümustra, BEGURULVA – AUTÓ- ÉS KÜTYÜMUSTRA PODCAST-SOROZAT, Begurulva podcast, begurulva podcast sorozat, Csomós, Csomós Miklós, Csomós Miklós Nagy Attila, Csomós Mixi, Ferencz, Ferencz Ramón, Hámor Iván, Herczig, Herczig Norbert, Herczig Norbi, Herczig Patrik, Herczig-Ferencz páros, http://podcars.hu, http://tesztalelkemindennek.hu, https://www.facebook.com/begurulva, László Martin, Nagy Attila, PodCars, PodCars.hu, podcarss podcast, podcarster, podcast, podcast sorozat, podcast-sorozat, podcaster, rali, rally, rallye, Rallye Rádió, Rallye Rádió podcast, Rallye Rádió podcast sorozat, RALLYE RÁDIÓ RIPORTER, raly, ralye, Skoda Fabia Rally2 EVO, ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria, sport, technikai sport, teszt, tesztalelkemindennek, www.podcars.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Érezd a Pagani Huayra R-t a lábad alatt az Asetek legújabb Sim Racing pedáljaival
Next Post: Utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen

Kapcsolódó cikkek

  • Így driftelt Vegasban az Audi S1 Hoonitron Bemutató
  • Szabadedzéssel és előfutamokkal indult a nyirádi idénynyitó Hírek
  • Talmácsi szerint lesznek futamok idén Hírek
  • A 2021-es CB650R iegészítői Bemutató
  • Indulhat az utascentrum építése a Keletiben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Növelte magyarországi eladásait a Ford Hírek

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Ettől függ mennyi buborék van egy szénsavas frissítőben
  • Új erőre kapott az ingatlanpiac májusban
  • Űrtémájú LEGO® Technic™ készlet arra ösztönzi a rajongókat, hogy “lőjenek” a csillagokra
  • Az online vásárlók számára a gyors házhoz szállítás kiemelten fontos egy felmérés szerint
  • Az MI terjedésével emberek tömegei veszíthetik el az állásukat
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Verstappené a harmadik is
  • Kezdődjön a játék! Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
  • Van képünk hozzá (23.06.03.) –  Toyota Gazoo Racing Europe múzeum
  • A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team több mint 60%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentést és 200 tonna CO₂ megtakarítást céloz meg a bioüzemanyag használatával az F1 európai szezonjában
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Több mint 50 ráktípust kimutató vérvizsgálatot teszteltek biztató eredményekkel
  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.
  • Az első a Platán Gourmet Étterem
  • A vidéki vendéglátás virágzik
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT