Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Namyangban született, a Nürburgringen csiszolták – Ez az i20 N

Posted on 2021.06.04.2021.06.03. By AztaCARom

Az ‘N’ egyrészt a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési központjára utal, amely a dél-koreai Namyang kerületben működik, és ahol az N alapötlete megszületett; másrészt a Nürburgringre, ahol a Hyundai európai tesztközpontja is működik, és ahol az N modelleket finomhangolták és tesztelték. Namyang és a Nürburgring szoros együttműködéséből született meg a kiemelkedő vezetési élményt célzó N márka. A sikánt is jelképező ‘N’ logó ezt testesíti meg – olyan dinamikus járműre utal, amely élvezetesen vezethető -, és a kanyargós utakon ránk váró, tökéletes vezetési élmény ígéretét nyújtja.

Nürburgring tesztközpont

A kezdetektől a Nürburgring-Nordschleife ad otthont az N márka sportos technológiáit finomító tevékenységeknek. Az ikonikus Nürburgringet a világ egyik legtechnikásabb versenypályájaként tartják számon. A 73 kanyarral tűzdelt, 20,8 kilométeres Nordschleife motorsport-létesítményként is működik, és ilyen minőségében otthont ad a Hyundai Motor saját tesztközpontjának, amelyet a Hyundai Motor Europe műszaki központ üzemeltet. A Hyundai Motor itt végzi nagysebességű tartóssági vizsgálatait. A teszteken részt vevő járművek legalább 480 kört tesznek meg a Nürburgringen, száraz és nedves aszfalton egyaránt. Ezzel mindössze 5-6 hét leforgása alatt szimulálható akár 180 000 kilométernyi, kíméletlen igénybevétel – azaz egy átlagos autó teljes élettartama. A folyamatosan váltakozó intenzív gyorsítás, kemény lassítás és extrém kanyarvétel teljesítőképességük határára juttatja az autókat, míg a különböző útfelületek és a változó kerékdőlés a legkedvezőtlenebb körülmények között is maximális teljesítményt biztosítanak.

Namyang K+F központ: az N szülőföldje

A dél-koreai Hwaseongban 1995-ben létrehozott, jelenleg 14 ezer kutatót és fejlesztőt foglalkoztató Namyang K+F központ a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési hálózatának szíve, egyben az N márka forrása. A 3,3 millió négyzetméteren elterülő létesítmény számos tervező és fejlesztő központot, hajtáslánc részleget, verseny- és tesztpályát, szélcsatornát, valamint környezeti K+F egységet tartalmaz. Namyangban 34 út található, köztük az ‘Area C’ : egy 4,5 kilométeres, nagysebességű versenypálya. Ez a létesítmény a Hyundai N szellemi szülőföldje, ott indult útjára, és itt bővült ki az N modellcsalád. A létesítmény úthálózatának kombinált hosszúsága eléri a 70 kilométert. Az i20 N kiváló úttartásában kulcsfontosságú szerepet játszottak a Hyundai Namyang-i technológiai kutató központjában, valamint annak szélcsatornájában végzett aerodinamikai vizsgálatok.

A Hyundai új technológiák tesztelésére használja a motorsportot. Ez a filozófia a tudásátadás révén közvetlen hatással bír a vállalat leendő sorozatgyártású N sportmodelljeire. A vadonatúj i20 N létrejöttét közvetlenül ihlette az i20 WRC versenyautó. A vadonatúj i20 N tömege megegyezik a rali világbajnokságban előírt minimális menetkész tömeggel, míg a ralisport által ihletett tetőspoiler kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a modellt.

A Hyundai Motorsport Customer Racing (ügyfélverseny-programja) a közelmúltban mutatta be a privát csapatok és magánversenyzők számára kifejlesztett, vadonatúj i20 N Rally2 versenyautót. Ez újfent kiváló példája annak, ahogy Hyundai Motorsport és a Hyundai N közötti együttműködés kölcsönösen erősíti mindkét fél portfolióját: az i20 N Rally2 versenyautó a vadonatúj i20 N kiváló adottságokkal rendelkező futóművére épül, fényesen szemléltetve a Hyundai N és a motorsport közötti, kölcsönös kapcsolatot. Az i20 N Rally2 dinamikus megjelenése szintén az i20 N modelltől ered – amely pedig a Hyundai új ‘érzéki sportosság’ filozófiájának szellemében született meg -, és számos stíluselemét a motorsport világa ihlette.

Központban az élvezetes vezethetőség

Akárcsak az i30 N, a vadonatúj i20 N is az N márka három fő pillére köré épült: igazi kanyarvadász, mindennapi sportautó, és versenypálya-alkalmasság.

Tökéletes kanyarbetyár

Az i20 N rajong a kanyarokért. Az N logó egy sikánt formáz, minden versenypálya legizgalmasabb pontját, ahol az i20 N maximális tapadással és precizitással, tökéletesen érezhetően halad át. A nagyteljesítményű, 1,6 literes turbómotor akár 204 lóerő teljesítményt és 275 Nm forgatónyomatékot biztosít.

Az i20 N optimalizált aerodinamikai megoldásai mérséklik a felhajtóerőt. Ez stabilan az aszfalton tartja az autót, ha maximális tapadásra van szükség. Az opciós N Corner Carving differenciálmű egy olyan, részlegesen önzáró differenciálmű (mLSD), amely mechanikus torziós áttétel segítésével szabályozza az első kerekekre jutó nyomaték mennyiségét. A menetstabilizáló elektronika (ESC) teljesen kikapcsolható, így az i20 N kötöttségek nélkül vezethető.

A mindennapok sportautója

Az i20 N egy olyan, mindennapi használatra alkalmas sportautó, amellyel munkanapokon kényelmesen utazhatunk, hétvégén pedig tökéletesen helyt áll a versenypályán. A széles körben testre szabható i20 N olyan kiegyensúlyozott, sportos ferdehátú modell, amely nagyteljesítményű és praktikus opciókból válogatva tökéletesen a vezető egyedi ízléséhez alakítható.

Versenypálya-alkalmasság

Az N típusok az átlagos személyautóknál nagyságrendekkel több időt töltenek a versenypályán, tesztelésük során jóval nagyobb sebességeket érnek el. Ezért ha gazdája versenypályája viszi, biztos lehet benne, hogy a Hyundai N modell ott is megbízható teljesítményt nyújt majd.

A vadonatúj i20 N számos új funkcióval emeli új szintre a mindennapi és a sportos vezetés élményét: hamisítatlan hétköznapi sportautó, valódi versenyzői adottságokkal. A jármű fejlesztése során a tartósság és a pályaalkalmasság volt a két legfontosabb szempont.

Európában gyártva

A vadonatúj i20 N a Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) izmiti üzemében, Törökországban készül. Az 1997-ben átadott HAOS a Hyundai legrégebben működő, Koreán kívüli gyártólétesítménye. A csaknem 2500 embert foglalkoztató autógyár évente 230 000 gépkocsit állít elő. A gyár négy fő gyártósorral – présüzem, karosszériaüzem, fényező műhely és összeszerelés – rendelkezik. A Hyundai törökországi üzeme 2019-ben ünnepelte a kétmilliomodik legyártott autót. Az i20 a gyár legnagyobb számban előállított típusa, 2010 óta több mint egymillió darabot készítettek belőle.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, http://tesztalelkemindennek.hu, Hyundai, Hyundai i20 N, Hyundai Motor, i20 N, menetpróba, premier, próbáltuk, tesztalelkemindennek, tesztalelkemindennek.hu, vezettük

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A kormány támogatta a Közlekedési Múzeum gyűjteményfejlesztési programját
Next Post: Megnyílt az 1912-es Budapest-Konstantinápoly autóversenyt bemutató kiállítás

Kapcsolódó cikkek

  • Az Arval flottakezelő máris bizalmat szavazott az MG márkának Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hódít az online vásárlás az autópálya-matricák esetében is Hírek
  • Kovács Bálint azonnal futamot nyert a királykategóriában Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset miatt nem jár a villamos a Bosnyák tér és az Örs vezér tere között Hírek
  • Donkervoort F22 – Egy 492 lóerőss szuperautó, amely 750 kg-ot nyom Bemutató
  • „Számomra a jelenlegi RS 6 két évtized RS-történelem koronája” Bemutató

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Mi lesz a hip hoppal 50 év múlva?
  • Tokaj-Hegyalja a legfenntarthatóbb hazai úti cél egy kutatás szerint
  • Bruttó elszámolás mellett is megéri napelem-rendszert telepíteni
  • Zökkenőmentes félévkezdés
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT