Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Napelemes motorkocsit mutattak be Királyréten

Posted on 2018.05.06.2018.05.06. By Iroda Távirati

A Királyréti Kisvasúti Pikniken bemutatták szombaton a Vili 2. elnevezésű napelemes motorkocsit, amely teljesen környezetbarát járműként szállítja a kirándulókat a Márianosztra-Nagyirtás közötti szakaszon.

Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője a vonat bemutatása előtt elmondta, hogy a kormány 2,3 milliárd forintot szavazott meg 2017-ben a börzsönyi kisvasutak fejlesztésére.

Az ország 21 kisvasútjából három szakasz a Börzsönyben üzemel, Kemencén, Királyréten és Szobon évente csaknem 150 ezer ember fordul meg és évről-évre növekszik a vonalak kihasználtsága – tette hozzá az államtitkár.

Rétvári Bence kiemelte, a Dunakanyarban a hagyományos vasúti közlekedés is fejlődik. Vác és Szob között 2019 közepén jelennek meg az első kétszintes vonatok, és év végére várhatóan a teljes személyforgalmat ezekkel bonyolítják.

Kiss László, az Ipoly Erdő Zrt. vezérigazgatója elmondta, a Királyréti Kisvasút idén ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. Az 1950-es évek végéig fa és kő szállítására használt vonal az 1990-es évek második felétől jelentett egyre nagyobb vonzerőt, a Börzsöny ezen részében évente félmillió ember fordul meg.

A térség az ország legnagyobb összefüggő lakatlan erdőterülete. A turisztikai igények kiszolgálására az erdőgazdaság kilátót épít a Várhegyen, Márianosztra határában a pálos kolostor romjait teszik látogathatóvá, valamint látogatóközpont épül Királyréten. Ősszel megkezdődik a királyréti és a kemencei vasút felújítása – ismertette a vezérigazgató.

Ruff János, a Királyréti Erdészet vezetője elmondta, hogy a most átadott Vili 2 motorvonatot a Márianosztra-Nagyirtás szakaszra készítették, mely meredek és kanyargós pálya, ezért a korábbi modell fékrendszerét és a hajtását áttervezték.

A vonat egyszerre 32 embert szállíthat, így a hétköznapi, kisebb látogatószám szállítására gazdaságosan használható. A tetőn lévő napelem és a lejtős szakaszokon működő fékenergia visszatáplálás eredményeként egész nap energiapótlás nélkül közlekedhet.

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fotók érkeztek a Kunszentmártonmál történt súlyos balesetről
Next Post: Nem mindennapi luxusautóhoz nem mindennapi ajándéktárgyak

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT