Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ne feledjük! Ennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál

Posted on 2020.07.10.2020.07.09. By AztaCARom

A kerékpárral gyakran az a baj, hogy nem ott van, ahol használni akarjuk. Környezetváltozás a hosszú hétvégén? Nyaralás? Hát persze, hogy szükség lenne a kerékpárra, csakhogy valahogy el is kell juttatni oda. Ez pedig pénzbe kerül, de nem mindegy, hogy mennyibe.

Mivel viszonylag kevesen szeretik teljesen szétszedni a bringákat, hogy a kocsiban elférjenek a család mellett, marad a tetőre, vagy az autó hátuljára szerelhető megoldás. A hosszú útra indulók általában az előbbit szeretik, mert sokkal stabilabban rögzíthetők a kerékpárok, bár nem mindenki kedveli azt a mutatványt, amikor egy SUV tetőcsomagtartójára kell felemelni a kerékpárokat. Igaz, ebben az esetben nem fordulhat elő, hogy a szerkezet nyomot hagy a karosszérián, mint az autó hátuljára függeszthető kerékpártartóknál megtörténhet. A biciklik tetőn való szállításának ugyanakkor két hátránya is van.

bicaj_a1_sportback_m.jpg

Egyrészt a kocsi vezetőjének nem szabad elfelejtenie, mi van a feje fölött. Nemcsak az oldalszél-érzékenység miatt, hanem azért is, mert előfordult már, hogy a feledékeny autós behajtott egy parkolóházba, a következő percben pedig már szedhette is össze a bringa maradványait.

bicaj2_m.jpg

Másrészt a tetőcsomagtartó jelentősen megnöveli az autó fogyasztását. A Consumer Reports meg is mérte a különbséget a két változat között. Az senkit se döbbentsen meg, hogy a mérés szerint egy szedán fogyasztása 28 százalékkal nőhet, ha két kerékpár van a tetején, míg egy SUV esetén csak 19 százalékról beszélhetünk. Ennek az az oka, hogy egy szedán légellenállása alapból sokkal kisebb, mint a SUV-é, így a légellenállás növekedésének jelentősebb lesz a fogyasztásra gyakorolt hatása. Ugyanez érvényesült, amikor csupán az üres kerékpártartóval mérték a kétféle autótípus fogyasztását.

bicaj5_m.jpg

Ennyivel nőhet a fogyasztás a bicikli miatt

SUV

Biciklitartó a tetőn

Két bicajjal 19 %   Bicaj nélkül 5 %

Biciklitartó hátul

Két bicajjal 12 %   Bicaj nélkül 2 %

Szedán

Biciklitartó a tetőn

Két bicajjal 28 %   Bicaj nélkül 11 %

Biciklitartó hátul

Két bicajjal 25 %   Bicaj nélkül 3 %

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:kerékpárszállítás

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Felavatták a Virtual Casa 500-at, az olasz ikon templomát
Next Post: A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kapcsolódó cikkek

  • Az AutoWallis árbevétele 48 százalékkal, nettó eredménye 84 százalékkal nőtt az első fél évben Hírek
  • „Együtt az úton” Biztonságban Ctrl+C - Ctrl+V
  • Életet menthet a Continental új digitális fejlesztése, mely riaszt, ha kisgyermek marad az autóban Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ismertette a Honda a vadonatúj ZR-V és CR-V árait Ctrl+C - Ctrl+V
  • A jövő évi Honda CBR650R műszaki adatai Hírek
  • Hol csodálhatják meg a Mercedes-Benz motorsport-rajongók a „Blue Wondert”? Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Mi lesz a hip hoppal 50 év múlva?
  • Tokaj-Hegyalja a legfenntarthatóbb hazai úti cél egy kutatás szerint
  • Bruttó elszámolás mellett is megéri napelem-rendszert telepíteni
  • Zökkenőmentes félévkezdés
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT