Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Négy MINI versenyautó teljesítette a Dakar ralit

Posted on 2018.01.23.2020.05.08. By AztaCARom

Január 20-án véget ért a 2018-as Dakar Rali, amely negyvenéves fennállása legnehezebb versenykörülményeit tartogatta az indulóknak: a rajthoz guruló 92 versenyautó közül mindössze 43 tudta leküzdeni a 14 etap összesen több mint 9 000 kilométeres versenytávját. Az argentin Córdoba városában a MINI hét csapatából négy érkezett be a célba, ráadásul mindegyik a legjobb húsz között.

„Rendkívül nehéz verseny volt az idei. A korai kiesések és kizárások együttesen megmutatták, hogy mennyire kemény tud lenni a Dakar, Sven Quandt és az X-raid istálló azonban ismét kimagasló eltökéltségről, fantasztikus csapategységről és a MINI rendületlen magabiztosságáról tett tanúbizonyságot. Mindenki, aki célba ért Córdobában, maximális tiszteletet és elismerést érdemel, Carlos Sainz-nak pedig külön gratulálok a győzelemhez. Kuba Przygonski és Tom Colsoul idei legjobb MINI-eredménye és abszolút ötödik helyezése ugyancsak hatalmas gratulációt érdemel, büszkék vagyunk a páros kimagasló teljesítményére! Izgatottan várjuk a 2019-es Dakar Ralit, amelyen ismét versenybe szállunk” – nyilatkozta Sebastian Mackensen, a MINI márka elnöke.

„Nagyon vegyes Dakaron vagyunk túl. Sajnos idejekorán vétettünk néhány versenyzői hibát, amely értékes helyezésekbe került, technikai oldalról azonban végig minden a legnagyobb rendben volt” – mondta el Sven Quandt, a MINI elsőszámú motorsport-partnerének számító X-raid istálló igazgatója. „Az új MINI John Cooper Works Buggy lélegzetelállító teljesítményre képes és mindenféle meghibásodás nélkül abszolválta a versenyt. Minden jel arra mutat, hogy képében megtaláltuk a MINI tökéletes fegyverét a jövőre nézve. A MINI John Cooper Works Rally szintén kiválóan teljesített, Joan „Nani” Roma felborulásáig fantasztikus pozícióban autóztunk vele. Biztonsági szempontból azt kell mondanom, hogy kiváló autókat építettünk: felborultunk és megakadtunk párszor, azonban egyik csapattagunk sem sérült meg. Kuba Przygonski az elejétől kezdve hihetetlen tempót autózott, az abszolút ötödik hely rendkívül jó eredmény. Végig az élbolyban maradt, ő és Tom Colsoul hiba nélkül vitték végig a pályát. Így kell ezt csinálni” – tette hozzá Sven Quandt.

A brit prémiumgyártó idei legjobb Dakar-eredményét a 312-es rajtszámú MINI John Cooper Works Rally versenyautóval induló lengyel-belga duó szerezte meg, amely a versenytársakat ért folyamatos balszerencse láttán kellőképpen óvatos üzemmódban, minimális kockázatok mellett teljesítette a tizennégy etap versenytávjait. „Boldogok vagyunk, hogy sikerült célba érnünk. Rendkívül nehéz és megerőltető verseny volt. Egytől egyig kiváló csapatok, hatalmas Dakar-tapasztalattal rendelkező pilóták végeztek előttünk, így kiváltképp büszkék vagyunk az ötödik helyre. Jómagam az egyik legfiatalabb versenyző vagyok az első tízben, így ha még több tapasztalatom lesz, még gyorsabb tudok majd lenni. Tommal mindvégig nagyon jó hangulatban autóztunk, az autó pedig még a tavalyinál is kiválóbb volt. Alacsonyabb az önsúly, jobb a rugózás és még strapabíróbbak a gumik” – mondta Jakub „Kuba” Przygonski.

A második legeredményesebb MINI-duó a Boris Garafulic és Filipe Palmeiro alkotta páros lett, amely az összetett tabella abszolút tizenharmadik helyére hozta be a 317-es rajtszámmal induló MINI John Cooper Works Rally versenyautót. Tizenkilencedik lett a finn Mikko Hirvonen és navigátora, a német Andreas Schulz, akik először teljesítették a teljes versenytávot a MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval, és ezzel Dakar-történelmet írtak. „Elképesztő élmény volt, noha nem sikerült hoznunk az elvárásainkat. Egyértelmű, hogy az idei volt minden idők legkeményebb Dakarja, még ha nincs is nagy tapasztalatom e téren. Mindig is ilyennek képzeltem a Dakart, és annak ellenére, hogy rendkívül kemény két héten vagyunk túl, minden percét élveztem. Elszomorító, hogy a csapat megfeszített munkája ellenére nem tudtuk hozni az elvárásainkat, de összességében azért boldogok vagyunk, mert egy nagyon erős, megbízható és hibátlanul működő versenyautót építettünk” – fogalmazott a 305-ös rajtszámmal versenyző raliprofesszor.

Mikko Hirvonen és Andreas Schulz mögött érkezett célba a harmadik MINI John Cooper Works Rally versenyautót vezető Orlando Terranova, akinek honfitársa, az ugyancsak argentin Bernardo Graue volt segítségére. A 307-es rajtszámú versenyautó duója kissé elégedetlen a végeredménnyel, az elkövetkező időszakot így a tapasztalatok részletes kielemzésének szentelik, hogy jövőre még jobb eredményre legyenek képesek. „Nagyon nehéz két héten vagyunk túl. Folyamatosan navigációs problémákkal küzdöttünk, de amikor rátaláltunk a jó irányra, rendkívüli tempót tudtunk autózni. Nem volt egy jó Dakar, a versenyautó azonban fantasztikus: a gázreakció, a futómű és a gumiabroncsok jobbak, mint valaha” – mondta Orlando Terranova.

Bryce Menzies és Peter Mortensen rögtön a második etapon kénytelen volt feladni a versenyt, miután a 310-es rajtszámú MINI John Cooper Works Buggy egy balszerencsés szituációt követően összetört. Joan „Nani” Roma és Alex Haro a harmadik etapon borult óriásit a 302-es rajtszámú MINI John Cooper Works Rally-val, amelyet követően a spanyol pilótát megfigyelésre kórházba szállították. A versenyző sérülések nélkül megúszta a balesetet, a Dakar Ralit azonban nem tudták folytatni. A rajthoz álló harmadik, 314-es rajtszámú MINI John Cooper Works Buggy versenyautót a hetedik etapban zárták ki a versenyből, Yazeed Al-Rajhi és Timo Gottschalk párosával.

A 2018-as Dakar Ralin célba érő MINI-csapatok abszolút helyezései

HelyezésPilótaNavigátorRajtszámVersenyautóCsapatIdőeredmény
5.Jakub Przygonski
(lengyel)
Tom Colsoul
(belga)
312MINI John Cooper Works RallyORLEN csapat49:16:18
+02:45:24
13.Boris Garafulic
(chilei)
Filipe Palmeiro
(portugál)
317MINI John Cooper Works RallyX-raid csapat+12:49:42
19.Mikko Hirvonen
(finn)
Andreas Schulz
(német)
305MINI John Cooper Works BuggyX-raid csapat+16:20:28
20.Orlando Terranova
(argentin)
Bernardo Graue
(argentin)
307MINI John Cooper Works RallyX-raid csapat+18:54:01
Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ismét rekordévet zárt a BMW
Next Post: Félmilliónál is több Opel fut a magyar utakon

Kapcsolódó cikkek

  • Max Verstappen és a Honda e Limited Edition Bemutató
  • Nem múlik a dízelundor, ám előz a villanyautó Ctrl+C - Ctrl+V
  • Rimac C_Two Ctrl+C - Ctrl+V
  • Rimac Nevera beálította a sorozatgyártású autó hegyi rekordját a 2023-as Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nem mindegy, mit zabálsz a kormánynál! Milyen étel illik a vezetéshez? Hírek
  • Halálos baleset történt a 62-es főúton Seregélyesnél Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT