Négyajtós sportkupéval erősíthet a Lexus

A Lexus ausztrál leányvállalatának első számú embere szerint új, izgalmasabb formában folytathatja karrierjét a GS szedán.

Hónapok óta kering a világhálón a pletyka, hogy a Lexus beszünteti a népszerű GS szedán gyártását. A márka eddig nem foglalkozott a híresztelésekkel, ám most egy vezető tisztségviselőjük cáfolta azokat: Peter McGregor, a Lexus Australia vezérigazgatója egy helyi lapnak nyilatkozva nem csak alaptalannak nevezte a hírt, de izgalmas új információkkal is szolgált a 2012 óta szolgálatot teljesítő, így hamarosan nyugdíjba vonuló modell utódlásával kapcsolatban.

Úgy gondolom, az új GS megmarad négyajtós szedánnak, ám sziluettje közelíteni fog a kupé-limuzinokéhoz. Nem állítom, hogy ez fog történni, nem beszélhetek konkrét tervekről. Csak azt mondom, hogy ha újra életet akarunk lehelni a szedán kategóriába, alighanem az új generációs LS mintáját érdemes követni. A hagyományos lépcsőshátú forma elkezdett átalakulni egyfajta kupés farkialakítássá, ami véleményem szerint jóval vonzóbbá teheti a szegmenst a vásárlók körében.”
McGregor aligha van egyedül ezen véleményével: Tokuo Fukuichi, a márka globális branding igazgatója idén tavasszal hasonló véleményének adott hangot, amikor azt mondta, személy szerint nagyon örülne, ha elegáns luxuskombival (shooting brake) bővíthetnék a Lexus kínálatát.
Elismerem, nem könnyű ma boldogulni a szedánok piacán, de erre nem az a válasz, hogy feladjuk. Ki kell várni, amíg újra eljön az idejük, és addig is nagyszerű ügyfélszolgáltatásokkal, tartalmas tájékoztatással fenntartani a vásárlók érdeklődését a márka és a típuscsalád iránt. Nem lehet hiányos a modellpalettánk.” – tette hozzá McGregor, amikor arról kérdezték, hosszú távon van-e esélye a lépcsőshátú műfajnak a szabadidőjárművekkel szemben.
A GS 1993-ban jelent meg a világpiacokon; a harmadik generációs modellel született meg a világ legelső és legnagyobb darabszámban értékesített prémium hibrid szedánja, a GS 450h.
Fotó: Lexus, Best Car