Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Négyhengeres dízelt kaphat a frissítésnél a Toyota veterán terepjárója

Posted on 2023.05.23.2023.05.23. By AztaCARom

A Hiluxból ismert 2,8-assal bővülhet az egyes piacokon, így Ausztráliában is még mindig kapható Land Cruiser 70-es választéka.

A Land Cruiser a Toyota legrégebbi típusneve, a terepjáró eredete az 1951-es BJ-ig nyúlik vissza, amelyet 1954-ben neveztek át Land Cruiserre. Ausztráliában a 70-es szériából az 1984-es piacra kerülése óta már 320 ezer példányt adtak el, ami azt jelenti, hogy nagyjából minden ötödik itt talált gazdára. Legutóbb 2020 augusztusában frissítette a legendás modellt a Toyota Australia, ekkor vezették be a 6,1 colos érintőképernyős infotainment rendszert, az új navigációt, a hangfelismerést, a Bluetooth-kapcsolódási lehetőséget, az USB-csatlakozókat, a szivargyújtó-csatlakozót és a pohártartót.

A négyféle karosszériaváltozatban (szimpla és dupla kabinos pickup, illetve öt- és háromajtós zárt, dobozos felépítmény, utóbbi a Troop Carrier) is kapható terepjáró még mindig rendkívül népszerű az országban: évente több mint 10 ezer példányt adtak el belőle. 2022 közepén a Toyotának ideiglenesen fel is kellett függesztenie a rendelések fogadását, mert állítólag 20 ezer fölé nőtt a teljesítetlen megrendelések száma.

2022 végén a Toyota Australia a 70-es széria ausztrál besorolását személygépjármű helyett könnyű teherautóra változtatta, így a terepjárónak nem kell szigorúbb oldalütközési előírásokat teljesítenie, a gyalogos- és kerékpáros-felismerésre képes autonóm vészfékező technológiát és a blokkolásgátlót azonban így is megkapta szériatartozékként minden változat.

Állítólag a terepjáróhoz a következő hónapokban mechanikai frissítések is érkeznek majd. A Drive nevű ausztrál autós kiadvány források megjelölése nélkül azt írta, hogy a motorválaszték hamarosan a Hiluxból ismert 2,8 literes turbódízellel fog bővülni, amely jól kiegészítené a jelenlegi egyetlen választható motort, a 205 lóerős, 430 Nm nyomatékú 4,5 literes V8-as turbódízelt. A négyhengeres annak 25-30 százalékkal kisebb fogyasztású alternatívájaként kerülhetne forgalomba. Határozottan cáfolta a Toyota, hogy a V8-as nyugdíjazását tervezné, úgy tűnik, a két motor párhuzamosan lesz elérhető.

Még nem tudni, hogy milyen hangolással kaphatja meg a Land Cruiser a négyhengerest, amely a Hiluxban a 38 százalékkal kisebb lökettérfogata ellenére csupán 1 lóerővel gyengébb, mint a Land Cruiser V8-asa, de a nyomatéka már 70 Nm-rel több, 500 Nm. Igaz, ez a maximális nyomaték nem 1200-as, hanem csak 1600-as fordulaton áll rendelkezésre, ezért a nagy és nehéz utánfutók vontatására, valamint terepjárásra lehet, hogy a továbbiakban is sokan a szebb hangú V8-ast fogják választani.

A méretcsökkentett motor állítólag lehetővé teszi a Toyota számára, hogy 1990 óta először kínálja a 70-es Land Cruiser-sorozatot automata sebességváltóval, ami nagymértékben fellendítheti az eladásokat. A cég emellett kihasználhatja a négyhengeres blokk kisebb méretét is arra, hogy visszacsökkentse az első nyomtáv méretét, amely 2007-ben nőtt meg, amikor megérkezett a V8-as.

A mechanikai változtatásokat a pletykák szerint további frissítések kísérik majd, beleértve az Apple CarPlay-jel és az Android Autóval kompatibilis új infotainment rendszer és a 70-es sorozat egyes változataiban már fellelhető, Hilux-eredetű kormánykerék bevezetését, valamint néhány vizuális változtatást. Ne számítson senki jelentős külső átalakításra; a karakteres dizájn a fényszórókat és a maszkot leszámítva nem sokat változott 1984 óta, mert pont ez teszi emblematikussá a 70-es sorozatot.

Egyelőre a Toyota nem kommentálta az értesüléseket, és azt sem árulta el, hogy mi következik a 70-es széria életciklusában. Csak annyit tudunk biztosan, hogy a modell még belátható ideig gyártásban marad, és a V8-as motor továbbra is elérhető lesz hozzá. Ha a pletykák igaznak bizonyulnak, a Toyota legrégebbi és legkeményebb terepjárójának frissítéseiről 2023 második felében tudunk majd meg hivatalos információkat. Érdekesség, hogy az új, tisztább és takarékosabb négyhengeres dízel bevezetése lehetővé tenné a Toyota számára, hogy Japánban is újra értékesítse a modellt hosszú kihagyás után.

Fotók: Toyota, Autoblog.com

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Hilux, Land Cruiser, Land Cruiser BJ, Toyota, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nagy Norbert nyerte az autós hegyi Eb portugáliai futamát
Next Post: Mercedes-Benz eVito Tourer mentőautó

Kapcsolódó cikkek

  • Több kilométeres a torlódás az M1-esen Tatabányánál Hírek
  • A 2024-es Ford Mustang S650 Bemutató
  • Baleset miatt nem jár a HÉV Cinkota és Csömör között Hírek
  • 10 város helyi Volánbusz-bérletei is megválthatók a MÁV-START automatákból Ctrl+C - Ctrl+V
  • 1, 7, 31 Hírek
  • A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztenek Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT