Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Negyven csapat áll rajthoz az egyetemisták autóversenyén Egerben

Posted on 2018.05.08.2018.05.07. By Iroda Távirati

Május 11-12-én rendezik a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt

Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének, 40 csapata csapat méri össze tudását a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen. Normál és szenior kategóriában, 3 versenyszámban állnak rajthoz az egyetemisták.

Tizenegyedik alkalommal szervezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 11-12-én, Egerben. A XI. versenyen idén az előzetes eredmények alapján várhatóan 40 csapat állhat rajthoz (19 magyar, 21 külföldi), ennyien készítették el ugyanis megfelelően a dokumentációt, s igazolták videóval a megadott határidőig, hogy járművük működőképes. A nevezések 9 ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia), 20 felsőoktatási intézményéből érkeztek.

Mint ismert, az első Pneumobil Versenyt 2008-ban keltették életre az Aventics Hungary Kft. jogelődjének munkatársai, akik egy olyan lehetőséget kerestek, amelynek révén szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A termékeinek népszerűsítése mellett a vállalat a gyakorlatorientált mérnök képzést kívánta erősíteni. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata is, melynek működését pneumatikus hajtás biztosítja. Így jött létre a Pneumobil. Az első Pneumobil Verseny 10 hazai egyetem 16 csapatának részvételével zajlott. Az első években olcsó, könnyűszerkezetes megoldások jellemezték a diákok által készített járműveket, tíz év alatt azonban sokat fejlődött a rendezvény, s idén már olyan gépek állnak rajthoz, amik akár ötven-hatvan kilométeres sebességre is képesek. Éppen ezért 2018-ban módosítottak a szabályokon, a quad típusú pneumobilok már nem indulhatnak, és a három-, négykerekes, beülős járgányok esetében is szigorították a biztonsági előírásokat.

“Elsődleges fontosságúnak tartjuk a verseny keretében a résztvevő mérnökhallgatók szemléletformálását, az Ipar négy pont nulla program célkitűzéseihez történő orientálását. Úgy látjuk, hogy a Pneumobil keretében végrehajtott „járműépítési feladat” közelíti meg a legjobban egy célgép felépítését és ezen keresztül, kivételes összetettségével segítheti az Ipar négy pont nulla komplex gondolkodásmód elsajátítását a leendő mérnök generációban” – mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Gödri István arról is tájékoztatott, hogy az idei futam kapcsán is projekt alapú munkát vártak el az egyetemistáktól a szervezők, e szemléletben kellett a teljes folyamatot összefogni. Ennek tükrében időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit május 11-én személyesen is prezentálnak a csapatok.

A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen három számban mérik össze tudásukat az egyetemisták: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán egy palacktöltettel. 2017-ben 7.402 métert ment a győztes csapat, a kötelező minimális 15 km/h sebességet és a két pilótacserét betartva. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza, a fődíjat pedig a különböző versenyszámok összesített győztese kapja, ők nyerhetik el a „Legjobb Pneumobil” díjat, amiért idén 1.000.000 forintos pénzdíj is jár.

Az események már május 11-én elkezdődnek, péntek délután színes családi programok várják az érdeklődőket a Dobó téren, ahol játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek meg a pneumatika világával. Emellett szombaton, május 12-én is számos kísérő eseménnyel színesítik a versenyt a szervezők, ahol a fiataloktól az idősekig mindenki megtalálhatja a számára izgalmas időtöltést.

A két nap programja:

2018. május 11., péntek; Dobó tér, Eger

16.00-16.30 Pneumobilok felvonulása

16.30-17.00 Hivatalos versenymegnyitó

17.00-17.30 Látványos erőpróba: Ki az erősebb? Ember vs. pneumatika?

17.30-18.30 Térzene

2018. május 12., szombat; Érsekkert, Eger

10.00-10.30 Ünnepélyes megnyitó

10.30-15.30 Pneumobil futamok (távolsági, ügyességi, gyorsulási)

10.00-15.00 Hétpróba (családi verseny)

12.00-12.30 Rajzverseny és Szakmák vetélkedője eredményhirdetés

15.30-16.30 Táncbemutató és VIP futamok

16.30-17.00 Hétpróba fődíj sorsolás

17.00-18.00 Eredményhirdetés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A valós fogyasztás bajnoka a Toyota GT86
Next Post: Ha szerda, akkor emelkedik az üzemanyagok ára

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT