Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nem bízott semmit a véletlenre – Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr

Posted on 2018.05.19.2018.05.19. By Iroda Távirati

Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr

A kontinensnyi országban egyetlen más gépkocsiból sem adnak el annyit, mint a Toyota Hiluxból. Nem csoda, hogy a forgalmazó egyedi modellváltozatokat fejlesztett ki, kifejezetten az ausztrál környezeti viszonyokat és vevői szokásokat figyelembe véve.

A Toyota tizenötödik éve vezeti az újautó-eladásokat Ausztráliában (2017-ben a piac 18,2 százalékát tudhatták magukénak, ami több, mint a második és harmadik helyezett piacrésze együttvéve), legnépszerűbb modelljük pedig a Toyota Hilux, amely két éve az abszolút első modell a kontinensen. Az ausztrálok azonban nemcsak vásárolják, de szeretik is a Hiluxot: átlagosan 2000 dollárnyi (400 ezer forint) tartozékkal és kiegészítővel teszik csinosabbá, munkára-terepre alkalmasabbá autójukat.
Ezért az ausztrál importőr három évvel ezelőtt ambiciózus fejlesztésbe fogott: a Japánban és Thaiföldön (a Hilux-gyártás regionális központjában) működő Toyota-központokkal együttműködve kidolgoztak három olyan, kizárólag itt elérhető modellvariánst, amelyek még értékesebbé, még robusztusabbá, még kényelmesebbé teszik az alapmodellt, kiteljesítve a felhasználói élményt.

A Hilux Rugged és Rugged X (a szó annyit tesz: strapabíró) verziók sok mindenben megegyeznek. Mindkettő teljesen egyedi első kialakítást kapott, snorkellel vesznek levegőt, ha mély vízen kell átgázolni, a gravitációs hatások ellen küszöbvédő rudazat és masszív borulókeret véd, a hátsó hidat megerősítették. Csakhogy amíg a Rugged modell terepjárásra készült, és mint ilyet, a tervezők igyekeztek a lehető legegyszerűbbnek megőrizni – hiszen úgyis csak leszakadnának róla a díszek –, a Rugged X igazi expedíciós jármű, amivel hetekre eltűnhetünk a civilizációból, hogy aztán diadalmasan térjünk vissza oda. Jól mutatja a két verzió közötti különbséget az orr kialakítása: a Rugged szimplán kapott egy masszív gallytörőrácsot, fényszóróvédő keretekkel együtt, ám a Rugged X modellhez olyan, integrált LED világítással szerelt lökhárítót dolgoztak ki, amely elegánsabb formában nyújtja ugyanazt a robusztus funkciót.

A harmadik variáns, a Rogue egészen más stílust képvisel: ő a kifinomult városi kalandor. Új futóművet kapott, a lökhárítót sportos vonalak díszítik, a fűthető bőrüléseket villanymotorok állítják, a platót divatos kemény fedél borítja, mintha csak egy hatalmas csomagtartó volna – de azért a masszív, fekete bukókeret megmaradt, látványosan ellenpontozva a szintén éjfekete keréktárcsákat.

A három csomag közös ismérve, hogy egyik sem teszi kényes úri járművé a Hiluxot: az autó megőrizte elpusztíthatatlanságát és használati értékét. Ráadásul, mivel minden egyes ráaggatott extra gyári tervezésű és kivitelű darab, a viszonylag jelentős átalakítások ellenére változatlanul érvényes rájuk az eredeti gyártógarancia. Szintén közös a 177 lóerős, 2.8 literes dízelmotor, a hatfokozatú kézi- vagy automata sebességváltó és természetesen a kapcsolható összkerékhajtás.
Az alkotók olyan elégedettek az új változatokkal, hogy fontolóra vették a Hilux Rogue nemzetközi forgalmazását. Ha ez mégsem jönne össze, akkor is ott van nekünk, európaiaknak az Invincible (Legyőzhetetlen) sorozat: a Hilux ötvenedik évfordulójára kiadott, fekete, illetve krómozott kivitelű extrákkal teleaggatott, limitált szériacsalád, 150 lóerős, 2.4 literes dízelmotorral.

Az új modellekről az alábbi videóból többet is megtudhat: https://youtu.be/63Sqrwa7xQo

Fotók: Toyota, Toyota Australia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Meghalt egy motoros az M19-es úton Győrszentivánnál
Next Post: Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E turnéeseményt

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT