• Egyéb

Nem bízott semmit a véletlenre – Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr

Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr

A kontinensnyi országban egyetlen más gépkocsiból sem adnak el annyit, mint a Toyota Hiluxból. Nem csoda, hogy a forgalmazó egyedi modellváltozatokat fejlesztett ki, kifejezetten az ausztrál környezeti viszonyokat és vevői szokásokat figyelembe véve.

A Toyota tizenötödik éve vezeti az újautó-eladásokat Ausztráliában (2017-ben a piac 18,2 százalékát tudhatták magukénak, ami több, mint a második és harmadik helyezett piacrésze együttvéve), legnépszerűbb modelljük pedig a Toyota Hilux, amely két éve az abszolút első modell a kontinensen. Az ausztrálok azonban nemcsak vásárolják, de szeretik is a Hiluxot: átlagosan 2000 dollárnyi (400 ezer forint) tartozékkal és kiegészítővel teszik csinosabbá, munkára-terepre alkalmasabbá autójukat.
Ezért az ausztrál importőr három évvel ezelőtt ambiciózus fejlesztésbe fogott: a Japánban és Thaiföldön (a Hilux-gyártás regionális központjában) működő Toyota-központokkal együttműködve kidolgoztak három olyan, kizárólag itt elérhető modellvariánst, amelyek még értékesebbé, még robusztusabbá, még kényelmesebbé teszik az alapmodellt, kiteljesítve a felhasználói élményt.

A Hilux Rugged és Rugged X (a szó annyit tesz: strapabíró) verziók sok mindenben megegyeznek. Mindkettő teljesen egyedi első kialakítást kapott, snorkellel vesznek levegőt, ha mély vízen kell átgázolni, a gravitációs hatások ellen küszöbvédő rudazat és masszív borulókeret véd, a hátsó hidat megerősítették. Csakhogy amíg a Rugged modell terepjárásra készült, és mint ilyet, a tervezők igyekeztek a lehető legegyszerűbbnek megőrizni – hiszen úgyis csak leszakadnának róla a díszek –, a Rugged X igazi expedíciós jármű, amivel hetekre eltűnhetünk a civilizációból, hogy aztán diadalmasan térjünk vissza oda. Jól mutatja a két verzió közötti különbséget az orr kialakítása: a Rugged szimplán kapott egy masszív gallytörőrácsot, fényszóróvédő keretekkel együtt, ám a Rugged X modellhez olyan, integrált LED világítással szerelt lökhárítót dolgoztak ki, amely elegánsabb formában nyújtja ugyanazt a robusztus funkciót.

A harmadik variáns, a Rogue egészen más stílust képvisel: ő a kifinomult városi kalandor. Új futóművet kapott, a lökhárítót sportos vonalak díszítik, a fűthető bőrüléseket villanymotorok állítják, a platót divatos kemény fedél borítja, mintha csak egy hatalmas csomagtartó volna – de azért a masszív, fekete bukókeret megmaradt, látványosan ellenpontozva a szintén éjfekete keréktárcsákat.

A három csomag közös ismérve, hogy egyik sem teszi kényes úri járművé a Hiluxot: az autó megőrizte elpusztíthatatlanságát és használati értékét. Ráadásul, mivel minden egyes ráaggatott extra gyári tervezésű és kivitelű darab, a viszonylag jelentős átalakítások ellenére változatlanul érvényes rájuk az eredeti gyártógarancia. Szintén közös a 177 lóerős, 2.8 literes dízelmotor, a hatfokozatú kézi- vagy automata sebességváltó és természetesen a kapcsolható összkerékhajtás.
Az alkotók olyan elégedettek az új változatokkal, hogy fontolóra vették a Hilux Rogue nemzetközi forgalmazását. Ha ez mégsem jönne össze, akkor is ott van nekünk, európaiaknak az Invincible (Legyőzhetetlen) sorozat: a Hilux ötvenedik évfordulójára kiadott, fekete, illetve krómozott kivitelű extrákkal teleaggatott, limitált szériacsalád, 150 lóerős, 2.4 literes dízelmotorral.

Az új modellekről az alábbi videóból többet is megtudhat: https://youtu.be/63Sqrwa7xQo

Fotók: Toyota, Toyota Australia