Nem vicc! Ezért fontos figyelembe venni az abroncsok maximális sebességét

Németországban matrica figyelmezteti az autósokat az abroncsok maximális sebességére

A gumiabroncsok végsebessége az abroncsok jelöléséből is kiolvasható

Németországban kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a sofőrök tisztában legyenek azzal, hogy milyen gyorsan mehetnek a téli és a négyévszakos abroncsokon. Mindennek azért van jelentősége, mert a német autópályákon jelenleg nincs érvényben általános sebességkorlátozás, a 130 km/óra csak ajánlott értéknek tekinthető. A Közúti Forgalmi Engedélyezési Törvény bizonyos esetekben viszont előírja, hogy a vezető számára jól látható helyen matricát kell elhelyezni az abroncsok végsebességére vonatkozóan.

A matricára akkor van szükség, amikor a gépjármű végsebessége nagyobb, mint a rá felszerelt téli-, vagy három hegycsúcs-hópehely (3PMSF) szimbólummal ellátott négyévszakos gumiabroncsoké. Amennyiben a matrica felragasztását elmulasztja valaki, akkor a rendőrség 5 eurós, tehát átszámítva 1670 forintos bírsággal sújthatja. Ha azonban egy autós gyorsabban megy annál, mint amennyi a gumiabroncsainak a maximális sebessége, akkor 25 eurós, vagyis 8400 forintnak megfelelő büntetésben részesülhet.

A jármű végsebessége a német forgalmi engedély T-sorában található meg. A felszerelt gumiabroncs végsebességét pedig az oldalfalán lévő méretadatokból lehet kiolvasni. Ha például „T” betű áll a méret mögött (pl. 195/65R 15T), akkor az azt jelenti, hogy az abroncs végsebessége 190 km/óra, míg a „H” –betű azt jelenti, hogy a gumiabronccsal akár 210 km/órával is lehet haladni. A nagyobb sebességre tervezett abroncsokat V (240 km/óra), vagy W (270 km/óra) betűvel jelölik, míg a Q-val ellátott gumiabroncsok maximálisan 160 km/órával közlekedhetnek.

A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy- és áruszállítás számára. A cégcsoport nap, mint nap jelentős mértékben járul hozzá a közlekedésbiztonság javításához és a globális klímavédelem megvalósításához. Mindezt a fékrendszerek, autó hajtáslánc- és vasúti kocsik futómű komponenseinek gyártásával, valamint járműelektronikai, műszaki elasztomer termékek és gumiabroncsok fejlesztésével valósítja meg. Az 1871-ben alapított technológiai vállalat nemzetközi autóipari beszállítóként, abroncsgyártóként és ipari partnerként biztonságos, kényelmes, személyre szabott és megfizethető megoldásokat kínál. 2018-ben a konszern öt divíziója, a Chassis & Safety, az Interior, a Powertrain, a Tires és a ContiTech együttesen 44,4 milliárd euró forgalmat ért el, és jelenleg 60 országban több mint 240.000 munkavállalót foglalkoztat. További információt a www.continental-corporation.com weboldalunkon talál.