Nem vicc, hogy jövőre érkezik a plug-in hibrid Lexus

Szemfüles fórumozók találtak rá azokra a vadonatúj szabadalmi bejegyezésekre, amelyeket csak egyféleképpen tudunk értelmezni: az NX elsőként kap plug-in hibrid hajtásláncot a Lexus palettáján.

A Toyota Motor Corporation április 14-én két – 1 és 2 – új típusjelzést jegyeztetett be az Európai Unió szabadalmi hivatalánál. Ezek az NX kompakt szabadidőjármű egy-egy új hibrid modellvariánsát írják le, és a márka logikája szerint mindkettő erősebb lesz a jelenlegi, 197 lóerős NX 300h-nál.

Az NX 350h nem okoz fejtörést: minden bizonnyal azt a 222 lóerős hibrid egységet hozza el az ügyfeleknek, amely a Toyota RAV4 szabadidőjárműben már most is megtalálható. A kifejezetten hibrid konfigurációkra hangolt, A25A-FXS kódjelű, 2.5 literes, soros négyhengeres benzinmotor a világ legjobb termikus hatásfokával (41%) büszkélkedhet.

Annál izgalmasabb az előirányzott NX 450h+ modell: az RX 450h példájából kiindulva ennek legalább 300 lóerősnek kell lennie, a név végére biggyesztett + viszont most először fordul elő a Lexus sorozatgyártású típusainak kínálatában. Az egyetlen logikus magyarázat, hogy a Lexus NX hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásláncot kap – értelemszerűen ugyanazt, amely a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid modellben mutatkozott be idén januárban.

A Lexus NX konszern-testvére 306 lóerős rendszerteljesítménnyel büszkélkedhet, álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és akkumulátorának teljes feltöltésével akár 65 kilométernél is többet képes tisztán elektromos üzemben megtenni. A konnektoros hibrid modell átlagos CO2-kibocsátása 29 g/km. Az öntöltő hibrid ugyanazzal a belsőégésű motorral, de kisebb akkumulátorral akár csupán 100 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, amivel egyébként az európai piac egyik legtisztább üzemű kompakt szabadidőjárművének számít.

Apró üröm az örömben, hogy ezekre a hajtásláncokra legalább egy évet kell még várnunk. 2021-re tervezi ugyanis az NX modellváltását a Lexus, a két új hibrid rendszer a modern TNGA-K padlólemezzel együtt érkezik meg a japán luxusmárka kompakt szabadidőjárművébe. Az eleve villamosított hajtásláncokra fejlesztett platformnak köszönhetően a nagyobb kapacitású akkumulátorcsomag sem rabol értékes helyet a csomagtartóból, a fokozott merevség és a mélyebb tömegközéppont pedig egyszerre teszi stabilabbá, kényelmesebbé és sportosabbá a járművet.

A két izgalmas hibrid újdonsággal egy időben egyébként az Egyesült Államokban is bejegyeztetett két típusnevet a Lexus. Az NX 250 és NX 350 közül az előbb vélhetően a modellpalettán jelenleg is (NX 300 néven) megtalálható 235 lóerős, kétliteres turbómotoros verzió új elnevezése lesz, míg a nagyobbik motor a feltételezések szerint az ES 350 szedán 3,5 literes, 302 lóerős V6-os szívómotorját jelöli majd.

Fotók: Lexus

Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség