Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A NEXT-E projekt a legnagyobb mobilitással kapcsolatos támogatást kapja

Posted on 2017.07.15. By AztaCARom

A NEXT-E projekt a legnagyobb mobilitással kapcsolatos támogatást kapja az Európa Tanácstól. A támogatás célja, hogy elősegítse az elektromos járművek elterjedését és a töltőinfrastruktúra bővülését Közép-Kelet Európában.

2017. június 23-án az Európa Tanács bejelentette, hogy a NEXT-E projekt támogatást kap a Connecting Europe Facility (CEF) program keretében. A javaslat szerint a CEF elektromos jármű projekt 18,84 millió euró társfinanszírozásban részesül. A NEXT-E projekt keretében 222 db, több szabványt is támogató standard töltőállomást (50 kW) és 30 ultragyors töltőállomást (150–350 kW) telepítenek a maghálózat és a TEN-T közlekedési folyosók mentén. Így létrejön az elektromos járművek (EV) töltésére alkalmas infrastruktúra a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia és Románia területén. Eredetileg 349 közlekedéssel kapcsolatos projekt pályázott az összesen 7,5 milliárd eurós CEF társfinanszírozásra, ezek közül 152 – köztük ez a projekt is – nyert el támogatást.

A NEXT-E projekt jó példája egy olyan modellnek, melyben 4 vezető szerepet betöltő cég működik együtt az elektromos-, olaj-, gáz- és autóipar területéről, hogy egy átjárható, minden szabványt támogató elektromos jármű töltőállomás-hálózatot hozzanak létre, mely életképes alternatívája a meglévő belső égésű motorok (ICE) hálózatának. A konzorcium az E.ON Group vállalataiból (a Zapadoslovenská energetika Szlovákiában, az E.ON Cseh Köztársaság, az E.ON Magyarország és az E.ON Románia), a MOL Group vállalataiból (az összes résztvevő ország leányvállalatai), a horvátországi Hrvatska elektroprivreda-ból (Szlovénia és Horvátország), a Nissanból és a BMW-ből áll.

A NEXT-E konzorcium támogatja majd a nemzeti mobilitással kapcsolatos terveket és a regionális, az elektromos járművek elterjedését támogató stratégiákat. Felmérik a megújuló energiaforrások integrálásának lehetőségét, és innovatív üzleti folyamatokat, fogyasztói csomagokat vezetnek be azzal a céllal, hogy csökkentsék az olajfüggőséget és hozzájáruljanak Európa dekarbonizációjához. A projekt során szoros együttműködést alakítanak ki a közlekedési minisztériumokkal, az Európa Tanáccsal és a döntéshozókkal. Így biztosítható, hogy a projekt tanulságai az elektromos járművek töltőinfrastruktúrájának hatékony megvalósítása során hasznosulnak majd.

A projekt meghatározza az elektromos járművek töltőinfrastruktúrájának és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások bevezetésének legjobb stratégiáját és leghatékonyabb megközelítését, így támogatva az elektromos járművek elterjedésének felgyorsítását a régióban. Ugyanakkor a projekt által megvalósul az összeköttetés a teljes európai régióban, és elérhetővé válik a teljes mértékben elektromosságon alapuló, zökkenőmentes és kényelmes hosszú távú utazás. Az alapos hálózati tervezést és az ICT tanulmányokat követően két fázisban történik majd meg a gyorstöltők és az ultragyors töltők telepítése, és létrejön a végső, teljes Európára vonatkozó EV (elektromos jármű) bevezetési terv és ütemterv. A projekthez kapcsolódó tevékenységek már 2017-ben megkezdődtek, ezek egy többéves nemzetközi program első lépései. A program a tervek szerint 2020. december 31-re fejeződik be.

A NEXT-E program finanszírozásáról az Európa Tanács INEA (Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség) döntött, a pályázat 2016. október 13-i kiírását követően.

A hivatalos értékelés a következő volt: „A javasolt akcióterv összefoglalása rendkívül releváns, elősegíti a dekarbonizációt, támogatja a fenntartható mobilitást és az intermodális csatlakozást. 

A terv érett, és a várakozások szerint pozitív hatásokat ér majd el, és olyan információkat eredményez, melyek lehetővé teszik a megalapozott döntések meghozatalát és stratégia megalkotását a kelet-európai elektromos jármű (EV) töltőhálózat jövőbeni telepítésével kapcsolatosan.” 

A befektetés a Connecting Europe Facility (CEF) – az EU infrastrukturális hálózatokat támogató mechanizmusának – keretében történik. A Tanács 2,7 milliárd euró befektetését javasolja a 152 kulcsfontosságú közlekedési projektbe, melyek támogatják a versenyképes, tiszta és összekapcsolt európai mobilitást.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:e-autó, e-car, elektromos, NEXT-E projekt, Nissan

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hamilton pole pozícióval örvendeztette meg a brit közönséget
Next Post: Minden eddiginél korszerűbb aktív biztonsági rendszerek érkeznek az új Lexus LS-ben

Kapcsolódó cikkek

  • Highlander hibrid modellváltozatok és felszereltségek (Exkluzív videóval!) Bemutató
  • A BMW Concept XM tanulmányautó (2.) Bemutató
  • Kiemelkedően jó szezonra készülnek a fővárosi turisztikai szolgáltatók Ctrl+C - Ctrl+V
  • Április 20-án tartja a Lexus a vadonatúj akkumulátoros elektromos RZ globális premierjétLexus RZbemutatóglobális premierbemutató Bemutató
  • Már Budapesten van az új trolibusz Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. szerint frissíteni kell a közlekedési mobiljegy alkalmazást a telefonon Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT