Nincs lehetetlen – Busztól billencsig, bármivé alakul az Opel Movano
- Csaknem mindenféle alkalmazásra akad megfelelő gyári kivitel
- Maximalista: össztömege 4,5 tonna lehet, raktere 22 köbméter, ülésszáma 17
- Variálható alváza sokféle egyedi megoldást tesz lehetővé
- Széria oldalszél-kiegyenlítés és új holttér-figyelmeztetés szolgálja a biztonságot
- A Navi 50 IntelliLink Pro Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis
Súlyos sóderrakomány az építkezésre, terjedelmes konténer szállítása az ügyfélnek, vagy több mint egy tucatnyi utas a reptértől a szállodáig: hallatlanul sokféle feladat adódik a profi fuvarozóknál. Mindegyikre megoldást kínál a legnagyobb Opel haszonjármű, a sokoldalú Movano július óta megrendelhető harmadik nemzedéke. Gyári karosszéria- és felépítmény-változataival pontosan hozzáigazítható bármilyen igényhez. Négyféle hosszúság és háromféle magasság készül, a megengedett össztömeg eléri a 4,5 tonnát, a raktérfogat a 22 köbmétert, a szállítható személyek száma pedig a 17-et. A Cargo furgon, a platós, a billencs és a busz közös nevezője a hatékony BiTurbo dízelmotor, a már az alapkiviteltől magas biztonsági színvonal, a teljes csatlakoztathatóság és az attraktív ár/érték-arány. Beszálló ára 7.570.000 forint (kiskereskedelmi áfás ár).
Európa szerte a Movano Cargo, a klasszikus zárt furgon a legnépszerűbb. Ez is sok variációs lehetőséget kínál. A legkisebb, fronthajtású kivitel össztömege 2,8 tonna, hossza 5,04 méter, fordulóköre mindössze 12,0 méteres, raktere eléri a 8,6 köbmétert, maximális teherbírása pedig a 847 kilogrammot – kiváló munkatárs városi környezetben. A legnagyobb változat 6,84 méteres, hátsókerék-hajtással és hátsó ikerkerekekkel 4,5 tonnát visz el. A 17 köbméteres furgon hasznos teherbírása is két tonna fölötti. A személyszállítás és a raktér optimális elegyét a duplafülkés Movano adja, háromféle hosszúság választható, és heten ülhetnek bele. Ebből a kapacitásbajnok raktérfogata 8,3 köbméter, teherbírása 1928 kilogramm.
Építkezésre billenő vagy fix platós, darabáruhoz furgon
3,5 vagy 4,5 tonna maximális össztömeg, első- vagy hátsókerék-hajtás, szimpla vagy ikergumizás – mindez elérhető a Movano billenőplatós, fix platós vagy dobozos felépítményével. A 33.525 eurótól megrendelhető Movano billencs alapfelszerelésként tartalmaz 40 centiméter magas alumínium platófalat, tűzihorganyzott alvázat és elektromos csatlakozópontokat, kiegészítő felépítményekhez. A hátrafelé billenő plató alternatívája a három oldalra billenthető kivitel. Alumínium a platós Movano oldalfala is. A műanyag-bevonatú fapadlóhoz gyűrűkkel rögzíthető a rakomány.
A dobozos felépítményű Movano maximális raktérfogata 20 köbméter, de opcióként 22-re bővíthető. A műanyag-burkolatú, az oldalfalakon falemezzel védett és rögzítő léccel ellátott felépítmény lazán elviseli a durvább igénybevételt. Fontos a jó hozzáférhetőség is: a kétszárnyú ajtó 270 fokig nyílik.
Kombi vagy busz a focicsapatnak vagy tömegközlekedésre
Szállodai busznak vagy a focicsapat hétvégi turnéjához egyaránt megfelel a Movano kombi vagy busz változata. Mindkettő fronthajtású. A kombi nyolc utast vehet fedélzetére a vezetőn kívül, a kettős első ülésen és két háromszemélyes hátsó üléspadon. A Movano busz 17 ülésén a labdarúgó-csapat tartalék-játékosai is elférnek.
Fülkés alváz, duplafülkés, vagy padlólemezes alváz
Különösen terjedelmes a rakomány, vagy olyasmit kell elszállítani, amire a Movano sokféle gyári felépítménye sem ad lehetőséget? Ilyen esetekre kínál megoldást az Opel a Movano padlólemezes alvázának három variánsával – normál fülkével, duplafülkével vagy padlóvázként. Az első két változat egyedi felépítmények és egészen speciális munkaeszközök optimális alapja lehet. A fülkéje mindnek hátrafelé zárt. A padlóvázas Movanóé viszont hátrafelé nyitott, hogy közvetlenül hozzá lehessen férni a raktérhez.
A volán mögötti munkahely modern, biztonságos, komfortos és csatlakoztatott
A modellek sokfélesége mellett alapjellemzője a Movanónak a gazdag felszerelés. Szériában tartalmaz oldalszél-kiegyenlítést, LED-es nappali menetfényt, távirányítós központi zárat, Bluetooth-kapcsolatú rádiót és USB-csatlakozót. További részletek a hivatásszerű fuvarozás biztonságát fokozzák. Ilyen például az opcionális holttér-figyelő a külső tükörben – Movano-újdonság – és az átfogó hátratekintő kamerarendszer. Egy speciális kamera menet közben a jármű mögötti eseményeket mutatja. Mivel válaszfalas furgon vezetője egyébként csak a külső tükrökből pillanthatna hátra, a hátsó kamera nagymértékben javítja a körkilátást. A holttér-figyelő például bekanyarodáskor védhet ki baleseteket kerékpárosokkal. További segítség az opcionális sávasszisztens.
Komfortos és csatlakoztatott munkahelyet többek között a kényelmes vezető-, illetve kísérőüléssel, és 22 rakodóhellyel nyújt, amelyek összesített befogadóképessége 104 liter. Különösen praktikus az utasoldalon kihúzható, 10,5 literes FlexTray fiók. A Navi 50 IntelliLink Pro, az infotainment-kínálat csúcskészüléke, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis, tökéletesen kapcsolódik a világhálóra. Kezelését hétcolos, színes érintőképernyő teszi egyszerűvé. Az okostelefon Bluetooth® vagy USB útján csatlakozik. Újdonság a Movanóban a telefon drótnélküli töltése a műszerfal megfelelő felületén.
Ugrásszerűen javult a hatékonyság az új motorokkal és a BiTurbo-technikával
Újraértelmezi a hatékonyságot a Movano friss motorgenerációja (NEFZ fogyasztás1, Movano Cargo: városban 9,7-6,1 l/100 km, országúton 8,5-5,3 l/100 km, kombináltan 9,0-5,8 l/100 km, 233-154 g/km CO2). A BiTurbo-dízelek, noha kevesebbet fogyasztanak az előzőknél, nagyobb teljesítményűek és nyomatékosabbak. A vevő front- és hátsókerék-hajtás, illetve modern hatfokozatú sebességváltó és automatizált váltómű között választhat. A szigorú Euro 6d-TEMP (könnyű haszonjármű), illetve Euro VI-d (nagy igénybevételű jármű) kipufogási normáknak megfelelő 2,3 literes motorok skálája 96 kW/131 LE és 132 kW/180 LE közötti. A „Heavy Duty“ (strapabíró) Movano opcióként hátsó-, valamint néhány változatban összkerékhajtással is kapható
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg (EU-szabályozás 2017/948), és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel.