Nincs megállás! Rajtra kész az Opel Vivaro harmadik nemzedéke

Csúcstechnikák és asszisztensek segítik a vezetőt

A mintaszerű, sokféleképpen – részben elektromosan – állítható üléseknek, a derék- és kartámasznak, a vezető felé forduló cockpit egyszerű kezelhetőségének köszönhetően olyan az érzés, mint egy személyautóban. Ugyanez áll a biztonságra is, amit a sokféle, és a járműkategóriában rendkívüli asszisztensrendszer fokoz, például a szegmensben páratlan vetített kijelzés. Ennek köszönhetően mindig a forgalmon tarthatja szemét a pilóta. Ehhez frontkamera- és radaralapú rendszerek járulnak:

  • sávasszisztens;
  • jelzőtábla-felismerés;
  • elfáradásra figyelmeztetés riaszt láthatóan és hallhatóan, kétórányi, megszakítás nélküli vezetés után, illetve pihenőt javasol, ha a vezetési stílust figyelő kamera figyelmetlenségre utaló jeleket vesz észre;
  • intelligens sebesség-asszisztens illeszti a tempót ez előrébb haladóhoz, és szükség esetén visszavesz a lendületből;
  • figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, látható kijelzéssel és jelzőhanggal, két fokozatban a fenyegető baleset előtt;
  • vészfék-asszisztens csökkenti a sebességet, teljesen elhárítva a balesetet, vagy mérsékelve következményeit.

Az optimális körfelügyeletet a Vivaro első és hátsó kötényének ultrahangos érzékelői segítik, figyelmeztetve az egyébként holttérbe eső terület akadályaira. A tolatókamera képe, változattól függően, a belső tükörben vagy hétcolos monitoron jelenik meg.

A nagy érintőképernyő jár a „Multimedia“ és a „Multimedia Navi Pro“ infotainment-rendszerekhez. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A Multimedia Navi Pro három dimenziós Európa térképen, áttekinthetően mutatja a legjobb útvonalat.

Az új Opel Vivaro hatékonyságához és komfortjához hozzájárul a modern hajtómű-portfólió kis súrlódású sebességváltója, illetve a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatája – ami különösen járműflották esetében jelentős gazdaságossági tényező. Számít az üzemköltséget még jobban leszorítóan hosszú, 50.000 kilométert elérő szervizperiódus is. Költséges „bagatellkárokat” akadályoz meg a fényszórók magasra helyezése, és mélygarázsokban a Vivaro legtöbb változatának maximum 1,90 méteres magassága. Mindent egybevetve a Vivaro új generációja különösen gazdaságos versenyzőnek számít a könnyű haszonjárművek piacán.