• Egyéb

Nincsenek véletlenek! Tízből három

A  Toyota meglehetősen erős első negyedévet zárt 2018-ban a hazai újautó piacon: a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert japán márka volt az egyetlen, amelynek három modellje is szerepelt a január és március között eladott új autók TOP10-es népszerűségi listáján. Ami még fontosabb, hogy hatodik helyen záró Yaris 25%-ban, a hetedik helyen befutó Auris 50%-ban, a nyolcadik helyen végző C-HR pedig 85%-ban hibrid elektromos hajtással talál gazdára, a japán márka sikere tehát nagyban gyorsítja az újautó piac zöldülését.

Egyetlen más gyártónak sem sikerült az a bravúr, ami a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyotának az idei év első negyedévében: a japán autógyártó három modellje is bekerült Magyarország kedvencei közé, miután a városi kisautó Yaris (6.), a kompakt és kombi változatban is népszerű Auris (7.) és a futurisztikus crossover C-HR (8.) is a TOP10-ben végzett.

A három Toyota sikermodell egyébiránt a magánvásárlók és a flottaügyfelek körében egyaránt népszerű volt. A kisautó Yaris persze értelemszerűen a magánvásárlók körében vitte a prímet (83%-ban választották magán ügyfelek), így a magánvásárlók körében még előrébb is ugrott, itt a harmadik legnépszerűbb autónak bizonyult. Az Auris esetében valamelyest a flottavásárlók felé billent a mérleg (65%-ban ők választották), ezzel az ötödik legkeresettebb flottamodell volt a piacon. A C-HR kiegyensúlyozottan teljesített, 53%-ban választották privát, és 47%-ban vállalati ügyfelek, amelynek révén a nyolcadik legnépszerűbb flottamodell, és tizedik legnépszerűbb magánautó volt.

Az első negyedévben idehaza eladott 544 darabbal egyébiránt a saját szegmensében, a kisautók között a Yaris magasan a legnépszerűbb volt, az Auris 482 darabbal szegmensének negyedik (testvérmodelljével, a világelső Corollával együtt számítva harmadik), míg 436 darabbal a C-HR szegmensének második helyén végzett.

Az, hogy a három említett, nagy arányban környezetbarát hibrid elektromos meghajtással értékesített Toyota modell ennyire jól teljesít a hazánkban, nem csupán a japán gyártónak jó hír, de az egész magyarországi autópiac számára jót jelent: azt üzen, hogy hódítanak a hibridek, hódít a környezetbarát hajtás, a hazai magán és flottavásárlók preferenciája gyorsuló ütemben tolódik a zöld autók felé.