Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nyers, kezeletlen biogázzal tesztelik a Scania motorokat

Posted on 2018.03.22.2018.10.06. By Iroda Távirati

Innovatív biogázos kísérletek terén folytat együttműködést a Scania Engines hulladékból kommunális célra energiát előállító svéd vállalatokkal.

Nem új keletű, hogy hulladékból biogázt állítanak elő, amelyet járművek üzemanyagaként, illetve fűtésre hasznosítanak. A Scania pedig már évek óta foglalkozik a biogázzal, mint alternatív és fenntartható energiaforrással. Azonban néhány innovatív kísérlet, amelyben a vállalat részt vesz, továbbfejlesztheti a technológiát áramfejlesztéshez.

A linköpingi energia-újrahasznosító specialistával, a Tekniska verken céggel együttműködve a Scania Engines jelenleg az egyik olyan motorját teszteli, amely nyersgázzal, azaz „kezeletlen” biogázzal üzemel. Ez azt jelenti, hogy a gázt nem tisztítják, illetve finomítják a szennyvíz, a szén-dioxid és más részecskék eltávolításával, mint a járművek üzemanyagaként előállított sűrített földgáz esetében. Ehelyett közvetlenül kivezetik az erjesztőkamrákból, amelyek lebontják a szerves hulladékot, hogy nyers állapotában felhasználhassák a Scania motor üzemanyagaként. Több mint 600 órányi tesztelés során vizsgálják meg, hogy a motor hogyan teljesít.

A nyers biogázos megoldás reményteljes eredményei

A Scania azt reméli, hogy ha a motor nyersgázzal is tud üzemelni, akkor még gyorsabbá és olcsóbbá válhat az áramfejlesztéshez használt biogáz előállítási folyamata, és egy újabb értékes alternatív energiaforrás jelenhet meg újrahasznosított anyagból.

Az ötlet azonban még csak a kísérleti fázisnál tart, magyarázta Holger Mattsson, a Scania Engines projektkoordinátora.

„Két éve dolgozunk együtt a Tekniska verken céggel, kezdetben sűrített földgázzal foglalkoztunk, majd 2017 elején elkezdtük a teszteket a nyersgázzal” – mondta. „2017 szeptemberében hajtottuk végre a tesztelés utolsó fordulóját, a következő hónapokban pedig kiértékeltük az eredményeket.”

A Scania és a Tekniska verken egyesíti erőit

Erik Nordell a Tekniska verken fejlesztőmérnöke, aki a Holger Mattssonnal és scaniás csapatával végzett munkát koordinálta. Élvezte az együttműködést, amely akkor kezdődött, amikor a Scania megkereste a Tekniska verken céget, mint Svédország legnagyobb biogáztermelőjét. A Tekniska verken könnyedén rá tudta szánni a projektre
termelési kapacitásának öt százalékát.

„Nagyon elégedettek vagyunk az együttműködéssel, mivel nagyon könnyű volt a
Scaniával együtt dolgozni” – mondta. „Ha bármikor probléma merült fel, akkor azt közösen
oldottuk meg, viták nélkül. Élmény volt egy olyan vállalattal dolgozni, amely Svédországban
és Európában is vezető szerepet tölt be az áramfejlesztők terén.”

A Tekniska verken a járművek üzemanyagaként használt sűrített földgáz (CNG)
előállításában jeleskedik. A vállalat tulajdonosa, Linköping városa kizárólag CNG-vel
üzemelteti az autóbuszos közlekedési rendszerét. Habár a Tekniska verken nem feltétlenül a
nyersgázt helyezi a középpontba, Erik Nordell szerint a cég erősen érdeklődik a tesztek
eredményei iránt.

„Ezt érdekesnek találtuk” – mondta, „és szerettük volna megtudni, hogy hogyan
alkalmazható a biogáznak ez a fajtája, ezért kíváncsiak vagyunk a tesztek eredményeire.”

A Telge Återvinning a hulladékból előállított gáz felhasználását teszteli a Scaniával

Otthonához még közelebb a Scania a Södertälje Tveta nevű városrészében működő és
Södertälje önkormányzatának tulajdonában álló, hulladék-újrahasznosítással foglalkozó
Telge Återvinning céggel is együttműködést kezdett. A Scania kezdeményezésére a páros
teszteket folytat, hogy megvizsgálja, a Scania motorjai hogyan üzemelnek nyersgázzal –
azaz olyan gázzal, amelyet közvetlenül a hulladéklerakókból nyernek ki.

Ennek során a forráshelyéről közvetlenül nyerik ki a gázt, finomítás vagy feljavítás nélkül
úgy, hogy lyukakat fúrnak a Telge deponált hulladékába. Habár Tveta az 1990-es években
leállította a hulladéklerakást, a szerves hulladék lebomlásának melléktermékeként keletkező
biogáz az elföldelés után akár 30 évig is rendelkezésre áll még.

Holger Mattsson izgatottan vizsgálja a tvetai teszt nyújtotta lehetőségeket. „A világon
mindenütt vannak hulladéklerakók” – mondta, „és ha hatékonyan tudjuk hasznosítani az
ezekből a forrásokból közvetlenül származó gyengébb minőségű gázt, akkor az hatalmas
lehetőséget jelent a piac és a fogyasztók számára.”

A MOTOR TÍPUSA

 Scania 16 literes, V8-as, kisnyomású sűrített földgázzal való üzemelésre készítve
áramfejlesztéshez. Percenkénti fordulatszáma 1500 és 1800 közötti, primer
teljesítményszintjei 333 és 426 kW közöttiek.
 COP (folyamatos üzemi teljesítmény): 330 kW (50 Hz), 350 kW (60 Hz).
 Gázellátási nyomás: 50 mbar.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Március 23. és 25. között rendezik meg Magyarország legnagyobb autókiállítását
Next Post: A Ford várhatóan az idén gyártja a legtöbb autót Romániában

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT