Örökölt rajongás

Kosztolányi Zsoltnak már az édesapja is MAN tehergépjárművel dolgozott, így nem is volt kérdéses számára, hogy milyen márkájú teherautóval indítja el vállalkozását tíz évvel ezelőtt. Azóta is többnyire oroszlános modelleket szerez be, méghozzá igen igényes megjelenésű és felszereltségű példányokat. Ilyen a két új generációs TGX vontatója is, amelyekkel messzemenően elégedett, beleértve az üzemanyag-fogyasztásukat is.

  • Egyre gyorsuló ütemű fejlődés
  • MAN-uralom a gyarapodó flottában
  • Kiváló tapasztalatok az oroszlános márkával
  • Minden téren jól beváltak az új generációs MAN TGX vontatók

Egyetlen használt MAN TGL 12.210-es tehergépjárművel kezdett Szeged és Hódmezővásárhely környékén üdítőitalt teríteni Kosztolányi Zsolt, a Kosztolányi Trans Kft. ügyvezető igazgatója. Hamarosan további járművekkel bővült a vállalkozása, amely időközben a nemzetközi fuvarozás felé is nyitott. Az utóbbi két évben sok új partnert szerzett a cég és a profil is szépen kiszínesedett. Így már a legkülönfélébb raklapos áruk mellett üvegtermékeket, alkatrészeket és hűtött, illetve fagyasztott árukat is szállítanak a járművei. Sőt, három nyitott platós pótkocsival túlméretes rakományokat, teherautókat és traktorokat is visznek. Ennek megfelelően a rakománytömeg 2 és 26 tonna között változik. A főbb irányok Németország és a Benelux államok, de egyre több a svéd, olasz és francia viszonylat is a cégnél. A négykezes járatok esetében évente 220-240 ezer kilométert futnak a járművek, míg a normál járatoknál 160-180 ezret.

Különleges MAN tehergépjárművekkel teli flotta

A háromhektáros saját telephelyén irodaépületet, raktárat és kamionparkolót is működtető Kosztolányi Trans Kft. folyamatosan bővülő flottájában jelenleg ötven jármű üzemel, amelyek között 3,5 tonnás furgonok, 12 és 18 tonnás teherautók, nyerges szerelvények és tandempótkocsis szerelvények is szerepelnek. Ezek közül 35 oroszlános emblémát visel. A 28 darab MAN TGX nyerges vontató többsége 440, 460, 480 és 500 lóerős. Ám egy 580 lóerős, D38-as motorral, illetve minden akkor elérhető extrával felszerelt, exkluzív megjelenésű egykori demójármű is díszeleg az eszközparkban. A cég két legújabb, aranyszínű MAN vontatója szintén demóautóként kezdte a pályafutását az új generáció képviselőiként, egyikük 470, míg a másik 510 lóerős.

Gépkocsivezetői és üzemeltetői szemmel is viszik a prímet

„Habár jelenleg is dolgozik néhány más márkájú jármű a flottánkban, számomra mindig is az MAN állt az első helyen” – kezdte Kosztolányi Zsolt. „Ezek jól vezethető és lakható, akár két személynek is kényelmes gépkocsik. Üzemeltetőként pedig elégedett vagyok az üzemanyag-fogyasztásukkal, illetve strapabíró, hosszú távon is megbízható járművek. Ehhez persze a folyamatos, szakszerű karbantartás is hozzájárul, amit meghálálnak az eszközök, még az idősebb gépkocsikra is kötünk javítási és karbantartási szerződést. Az első MAN teherautóink 1,6, illetve 1,8 millió kilométer futásteljesítménnyel mind a mai napig megbízhatón, váratlan meghibásodásoktól mentesen dolgoznak, az egyik még nemzetközi forgalomban. Ezeket később sem szándékozom eladni, annyira kötődöm hozzájuk. Emellett a szervizhálózat is kiemelten fontos szempont számunkra. A dunaharaszti és a győri márkaszervizzel is jó a kapcsolatunk, mindig gyorsan fogadják a járműveinket és megfelelő kiszolgálásban részesülünk. Ugyanezt elmondhatom az MAN értékesítéséről is” – foglalta össze az ügyvezető igazgató.

Nagyot lépett előre a TGX új generációja

„Az idén év elején átvett új generációs TGX vontatókkal is teljes mértékben elégedettek vagyunk. Gépjárművezető kollégáink szeretik a vezetési élményüket, a kormánykerék tágabb állíthatóságát, az új műszerfal elrendezését, a könnyű kezelhetőségüket. Dicsérik a kifinomultságukat, a sebességváltójuk működését, a nyomatékosságukat, a tágas rakodóhelyeiket, a kényelmes fekhelyüket és nem utolsósorban az esztétikus megjelenésüket. Még Németországban is feltűnést keltenek ezek az aranyszínű vontatók, sőt, a rakodóhelyeken is sokszor elsőbbséget élveznek. Büszkék is rájuk a gépkocsivezetőik. Ezenkívül úgy látjuk, hogy körülbelül másfél literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztanak száz kilométerenként elődjeikhez képest, ami szintén jelentős előny. Ehhez a két új vontatóhoz az MAN ProfiDrive járművezető-továbbképzés Connected CoDriver, azaz telefonos távoktatással tartott változatát vettük igénybe, mivel folyamatosan úton vannak. Mindezek alapján a későbbiekben is MAN TGX nyerges vontatók beszerzését tervezzük. Magamnak szeretnék egy 640 lóerős, csúcsfelszereltségű Individual Lion S modellt, amellyel főként csak kiállításokra járnék” – magyarázta Kosztolányi Zsolt.