Őrült napon remekelt a Scania-trió

Tízéves fennállásának talán legeseménydúsabb versenynapján van túl a Qualisport Racing triója: a 2017-es Silk Way Rally második szakaszán, Csebokszári és Ufa között a Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László Scania-hármas dagonyázott a sárban, mentett bajbajutott ellenfeleket, de még így is kiváló eredménnyel, a kamionos kategória 11. helyén zártak.

Azt jóelőre tudták a dunaszentbenedeki formáció tagjai, hogy a meteorológusok által előrejelzett, már az előző napon is megtapasztalt esőzés miatt nem lesz könnyű a Silk Way Rally második napja, arra azonban nem gondoltak, hogy annyira eseménydús lesz a nap, amilyet korábban talán még soha nem tapasztaltak. A mezőny Csebokszáriból indult, majd Tatárföldön átkelve Baskíria fővárosába, Ufába érkeztek, addig azonban számos kalandban volt részük.

„Bár az egész éjjel szakadó eső reggel 6-ra elállt, a közel 200 kilométeres összekötő során rá kellett jönnünk, hogy az égi áldást ezen a szakaszon sem fogjuk megúszni. Áthaladtunk Kazanyon, ami nagy élmény volt, majd a szelektív igazi parádéval kezdődött, picit olyan volt, mintha egy kisvárosi búcsúban lennénk. A fekete leves ezután következett, a szó legszorosabb értelmében” – mondta a Qualisport Racing másodpilótája, Czeglédi Péter.

Arról, hogy mi minden történt a 157 kilométeres szelektíven, már Kovács Miklós így számolt be: „Tegnap a sár miatt panaszkodtunk, ma viszont egy igazi óriás mocsár volt a pálya első és utolsó negyedében. A 32. kilométernél egy töltésről lecsúszva találtuk a japán kamionos legendát, Sugawarát, aki segítséget kért, így megpróbáltuk a Hinót visszahúzni a gátra. Ez olyannyira nem sikerült, hogy pár tíz méter után már csak a mi kamionunk tartotta vissza a felborulástól. Se előre, se hátra nem tudtunk menni, de az utánunk jövők sem, mert elálltuk az utat. Egy félórás versenyzői konferencia után az a döntés született, hogy egy kötéllel kikötöztük a Hinót, így mi is és a mezőny maradék része is folytatni tudta az utat. Az első ellenőrző ponttól a harmadikig száraz pályán haladtunk, mintha otthon lettünk volna. Menet közben találtunk egy Renault-t, amely az oldalára volt borulva. Megpróbáltuk talpra állítani, de nem sikerült. A CP3 után újra sártenger következett, ahol cseh barátunk, Ales Loprais került kutyaszorítóba, de sajnos neki sem tudtunk segíteni. Ahhoz minimum egy lánctalpas erőgépre lett volna szükség” – mondta a pilóta.

A Qualisport Racing kamionját az online eredményjelző rendszer a 13. helyre sorolta, de a szervezők tekintettel voltak a különféle hátráltató tényezőkre, valamint arra, hogy a trió másokon is segített, így az ezzel töltött időt jóváírták számukra. A jegyzőkönyv szerint 2 óra 54 perc 11 másodperces idővel teljesítették a penzumot, ami a kamionos kategóriában a 11. helyet jelentette számukra. A trió a kategória összesítésében is a 11. pozíciót foglalja el, így nem meglepő, hogy a nap végén elégedetten rohamozták meg Ufában, a szervizparkban felállított mobil éttermet, amely – mint Ács László fedélzeti szerelő fogalmazott – „olyan volt, mint egy lakodalmas sátor, mindennel, mi szem-szájnak ingere!”

Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team párosa is jól sikerült napon van túl: a Mokkával a 12. pozícióban zárták a napi penzumot, így hét helyet javítva előreléptek a 13. helyre az autós kategóriában. „Ezen a napon ennél gyorsabban nem tudtunk volna menni, így is minden egyes kanyarvétel külön kalandnak számított, s persze, amikor láttam az árokban az autókat és kamionokat, az egy kicsit óvatosságra is intett. Az ilyen maratoni versenyek elején amúgy is jó észnél lenni, mert az kamatozhat a végén” – értékelt Szalay a nap végén.

A viadal harmadik napján, hétfőn Kazahsztánba érkezik mezőny: Ufából indulva előbb 338 kilométernyi összekötő vár a versenyzőkre, majd következik a 330 kilométeres szelektív, amelyet egy 210 kilométeres összekötővel vezetnek le. Nagy csodák nincsenek, vélhetően a Kosztanajban záruló menet is roppant komoly kihívás elé állítja a július 22-én, a kínai Hszianban záruló megmérettetés résztvevőit.