Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Pagoda premier Genfben

Posted on 2023.03.17.2023.03.16. By AztaCARom

A „Pagoda” a 300 SL és 190 SL utódja
A világ első sportkocsija biztonsági karosszériával
A 230 SL, 250 SL és 280 SL az áhított klasszikusok

Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Fahraufnahme in der Steilkurve der Einfahrbahn des Mercedes-Benz Werks Untertürkheim. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 2003DIG28Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Driving shot on the high-banked curve of the test track at the Mercedes-Benz plant in Untertürkheim. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 2003DIG28)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Präsentation auf der Internationalen Automobil-Ausstellung (IAA) in Frankfurt am Main vom 12. bis 22. September 1963. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 63160-5)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Presentation at the International Motor Show in Frankfurt am Main (IAA) from 12 to 22 September 1963. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 63160-5)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Detailaufnahme des Armaturenbretts mit Typbezeichnung. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: U41089)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Close-up of the dashboard with model designation. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: U41089)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Produktion im Mercedes-Benz Werk Sindelfingen (links). Auf dem rechten Band wird der Mercedes-Benz 600 (W 100) montiert. Foto aus dem Jahr 1964. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: U24997)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Production at the Mercedes-Benz plant in Sindelfingen (left). The Mercedes-Benz 600 (W 100) is assembled on the right-hand assembly line. Photo from 1964. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: U24997)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Genrefoto beim Wintersport. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 2003DIG18)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Genre photo in winter sport. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 2003DIG18
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Präsentation auf der Internationalen Automobil-Ausstellung (IAA) in Frankfurt am Main vom 12. bis 22. September 1963. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 63156-29A)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Presentation at the International Motor Show in Frankfurt am Main (IAA) from 12 to 22 September 1963. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 63156-29A)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Detailaufnahme des Motorraums. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: U41087)Mercedes-Benz 230 SL Pagoda (W 113) Close-up of the engine compartment. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: U41087)
Mercedes-Benz 230 SL „Pagode“ (W 113). Produktion im Mercedes-Benz Werk Sindelfingen. Foto aus dem Jahr 1964. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: U23321)Mercedes-Benz 230 SL “Pagoda” (W 113). Production at the Mercedes-Benz plant in Sindelfingen. Photo from 1964. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: U23321)
Mercedes-Benz 230 SL Rallyefahrzeug (W 113), gefahren von den späteren Siegern Eugen Böhringer und Klaus Kaiser (Startnummer 39) in der Rallye Spa–Sofia–Lüttich vom 27. bis 31. August 1963. Foto von der Kontrollstelle in Karlsruhe. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 63132-29A)Mercedes-Benz 230 SL rally car (W 113) driven by the later winners Eugen Böhringer and Klaus Kaiser (race number 39) in the Spa-Sofia-Liège Rally from 27 to 31 August 1963. Photo of the control point in Karlsruhe. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 63132-29A)
Mercedes-Benz 230 SL Rallyefahrzeug (W 113), gefahren von Eugen Böhringer und Klaus Kaiser (Startnummer 31) in der Rallye Spa–Sofia–Lüttich vom 25. bis 29. August 1964. Böhringer/Kaiser belegen den dritten Platz im Gesamtklassement. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: U24275)Mercedes-Benz 230 SL rally car (W 113) driven by Eugen Böhringer and Klaus Kaiser (race number 31) in the Spa-Sofia-Liège Rally from 25 to 29 August 1964. Böhringer/Kaiser took third place overall. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: U24275)

HALLGASS EXKLUZÍV MERCEDES PODCASTOKAT A BEGURULVA.HU CSATORNÁNKON! >>>


Sportos, kényelmes és mérföldkő a Mercedes-Benz biztonsági fejlesztésében: 60 évvel ezelőtt a márka bemutatta a Mercedes-Benz 230 SL-t (W 113) az 1963. március 14-24-i Genfi Autószalonon. A közönség elvárásai magasak voltak. Mert a 230 SL egyszerre két járművet váltott fel: a 300 SL Roadstert (W 198) és a 190 SL-t (W 121). A W 113-at 1971-ig gyártották.

A 230 SL, 250 SL és 280 SL modellek a Mercedes áhított klasszikusai. Ezt mutatják többek között a W 113-as sorozat jól megőrzött példányainak árai: A Classic Data jelenlegi, 2022/2023-as piackutatása 128 000 eurót ajánl a 230 SL kiváló állapotú (1. osztályú) esetében, és 156 000 eurót a 280 SL. A „Pagoda” SL számos tulajdonosa a fellbachi Mercedes-Benz Classic Center ügyfele, amely egyedülálló szakértelemmel rendelkezik a márka kiváló minőségű klasszikus autóinak minden területén.

MERCEDES PODCASTOK A PODCARS.HU OLDALON! >>>

Úttörő járműbiztonság a sportautók számára
1963-ban a 230 SL kényelmes, kétüléses, nagy teljesítményű túraautóként nyűgözött le. Tervezése Friedrich Geiger irányításával készült. A tiszta vonalakat kombinálta a klasszikus SL megjelenéssel, beleértve a nagy központi csillagot a hűtőrácson. Az opcionális keménytető asszociációt keltett: befelé ívelt tetőfelülete ázsiai templomépületekre emlékeztetett. Ez adta a sportautónak a „Pagoda” becenevet. Paul Bracq tervezte a levehető kupétetőt.

A W 113 biztonsági szintje úttörő volt a korabeli sportautók számára. A 230 SL vázpadlórendszere a W 111-es sorozat Mercedes-Benz limuzinjaiból származik. A négyajtós modellekhez képest lerövidítették és megerősítették. 1959-ben a „Fintail” volt a világ első biztonsági karosszériás személygépkocsija, amelyet a Mercedes-Benz biztonsági úttörője, Barényi Béla fejlesztett ki. A „Pagoda” volt az első sportautó, amely kihasználta a stabil utascella elvét, első és hátsó gyűrődési zónákkal. Ehhez járult még a limuzinból átvett futómű magas szintű vezetési biztonsága. A roadster igényeihez szabták. A felfüggesztés szilárd volt, de egy 1960-as évekbeli sportautó számára szinte atipikusan kényelmes volt. Egy SL sportautóban először négyfokozatú automata sebességváltót lehetett opcióként rendelni. A 230 SL első kerekein már tárcsafékek voltak. Az 1967-ben bemutatott 250 SL-től kezdve a hátsó tengelyen tárcsafékek egészítették ki a felszereltséget.

A Mercedes-Benz ezt az SL-t egymás után három különböző motorral kínálta nyolcéves építési időszaka alatt. Ez különböztette meg a 300 SL és 190 SL modellektől. Az 1954-ben bemutatott SL-hagyományban az első két sorozatgyártású sportautó motorja 1963-ig gyakorlatilag változatlan volt. A 230 SL sportos M 127 hathengeres motorja a 220 SE M 180 motorján alapult. Az elmozdulást 2306 köbcentiméterre növelték az SL-ben való használatra. Az erőforrás 110 kW (150 LE), végsebessége 200 km/h volt, a sportkocsi pedig 11,1 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/órára.

„California” változat és jobb gyorsulási értékek
1966 végén a 250 SL váltotta fel a 230 SL-t. Soros hathengeres M 129-es motorjának lökettérfogata 2496 köbcenti volt. Teljesítménye (110 kW/150 LE) és végsebessége (200 km/h) a 230 SL-nek felelt meg. A nagyobb nyomaték azonban 1,1 másodperccel csökkentette a nulláról 100 km/h-ra való gyorsulás idejét. Ezenkívül a 250 SL-t fékerő-szabályozóval, elöl nagyobb féktárcsákkal és a hátsó kerekeken további tárcsafékekkel szerelték fel.

Egy másik különbség: a 250 SL opcionálisan elérhető volt kupétetővel és hátsó üléssel. Ez a „California” változat kiegészítette a 230 SL-ből ismert karosszériaváltozatot, mint a szövet puha tetővel és levehető kupétetővel ellátott roadstert. A Mercedes-Benz 1967 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatta be először a hátsó üléses változatot. A „Californiában” nem volt sem roadster puha tető, sem puha tetejű rekesz, hogy helyet adjon a hátsó üléspadnak.

A 280 SL 2778 köbcentis soros hathengeres M 130 motorral 1968-ban jelent meg. Ez volt a W 113 sorozat harmadik és legsikeresebb változata. A teljesítmény 125 kW-ra (170 LE) nőtt. A 280 SL kilenc másodperc alatt gyorsult nulláról 100 km/h-ra. A végsebessége továbbra is 200 km/h volt. 1971 márciusában a W 113 gyártása befejeződött, miután összesen 48 912 járművet gyártottak. A 230 SL 19 831, a 250 SL 5 196 és a 280 SL 23 885 egységet jelentett.

Sikeresek a motorsportban:
A Mercedes-Benz a 230 SL-t a motorsportban is sikerrel alkalmazta. Eugen Böhringer és Klaus Kaiser győzelme az 5000+ km-es Spa-Szófia-Liège maratoni rallyn 1963. augusztus 27. és 31. között kiemelkedő volt. A következő évben a pilótapáros harmadik helyezést ért el ezen a hosszú távú ralin, szintén a 230 SL-lel.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Pagoda

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Használtautó garancia
Next Post: Útjavítási munkák kezdődnek az M0-s és M31-es több szakaszán

Kapcsolódó cikkek

  • “Élenjáró szerepre törekszik az ország a járműiparban” Hírek
  • A Ford megoldása gyorsabb utat biztosít a segítségnek Hírek
  • Goodwood-ban mutatkozik be a nagyközönségnek a vadonatúj Lexus LC Bemutató
  • JAJ!!! Érseki áldással indul a Dakar-ralira a Qualisport Racing Ctrl+C - Ctrl+V
  • Technológia és exkluzivitás egy új dimenzióban Bemutató
  • Pótlóbusz közlekedik 51-es villamos helyett baleset miatt Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT