Peugeot 408 elegancia

Innovatív, egyedi formatervű, dinamikus fastback

A PEUGEOT modellekre jellemző, nagyragadozóra emlékeztető külsővel együtt az új 408 formanyelve tökéletesen illik az innovatív, C kategóriás prémium fastback koncepcióhoz. A karosszériát kimondottan éles vonalak határolta felületek játéka jellemzi: jó példa erre a tető hátsó kiképzése, a csomagtérajtó vagy a sárvédők eleje, ahol a jellegzetes fazettákon különösen jól érvényesül a fény-árnyék hatás.

A 408 külső felépítése egészen sajátságos. A többféle meghajtással kompatibilis EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épült modell tengelytávja kimondottan hosszú (2,787 m), ami bőséges hátsó helykínálatot eredményezett. A jármű teljes hossza 4,69 m, szélessége pedig behajtott visszapillantó tükrök esetén 1,859 m.

A széles tengelytáv (elöl 1,599 m, hátul 1,604 m) és a nagy átmérőjű (720 mm), 20” felnit is elbíró kerekek jóvoltából az autó magabiztosan áll a „lábán”. A megemelt hasmagasság ellenére, a mindössze 1,48 m magasságnak köszönhetően a PEUGEOT 408-at karcsú és sportos profil jellemzi.

Elöl – a legutóbbi PEUGEOT modellek mintájára – a megemelt sárvédők közé „ékelt” hosszú motorháztetőt találunk. Ez a stilisztikai megoldás tiszteletparancsolóvá teszi az orr-részt és áramvonalassá a profilt, mivel a sárvédő/motorháztető határa szinte láthatatlan. Ez a fajta felépítés egyben a motorháztető körvonalait is leegyszerűsíti, ami megkönnyíti a karosszériaelemek tökéletes illeszkedését.

A világítótesteknél alkalmazott Matrix LED technológiának köszönhetően a finom rajzolatú, keskeny fényszórók kiváló teljesítményt nyújtanak. A belőlük áradó tekintet tipikus PEUGEOT-tekintet. A lámpák kétoldalt szemfogra emlékeztető LED-es fénysorban folytatódnak, melyek lenyúlnak a lökhárítóba.

A vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart rejtő új márkaembléma köré épülő hűtőrács is egyértelműen jelzi a modell hovatartozását. A karosszéria színében játszó, szinte anyagtalannak ható hűtőrács beleolvad a lökhárító tömbjébe, ami az újabb generációs elektromos modellek sajátja a márkánál. Az orr-rész jellegzetes grafikus elemei a nagy fekete légbeömlők, melyektől szélesebbnek és robusztusabbnak hat az autó. A karosszériát övező fekete védőelemekkel rokon dekoratív légbeömlők egyben a szemfog alakú fénysorokat is védik, melyek a kontraszthatás révén így még jobban láthatók.

Profilból az új PEUGEOT 408-at a fekete és a fényezett elemek tökéletes egyensúlya jellemzi, ami nyúlánkabb és dinamikusabb karosszériavonalakat eredményezett. Az ablakok vonalvezetése, mely a hátsó ajtó legmagasabb pontját követően a csapotthátú kialakítást hangsúlyozza, tágas beltért sejtet.

Az oldalsó karosszéria- és kerékdobvédő elemek hátul masszív fekete lökhárítóban folytatódnak, amely a karosszériába ferdén benyúlva kifejezetten dinamikus hatást kelt, ugyanakkor vizuálisan elnyeli a nagy csomagtartót rejtő hátsó túlnyúlást.

A körbe ágyazott geometrikus formákkal játszó, rendhagyó stílusú 20” keréktárcsák álló helyzetben kimondottan meglepőek, alacsony sebességnél pedig látványos vizuális hatást keltenek. Szokatlan rajzolatuk jól illeszkedik az új 408 rendhagyó koncepciójába.

Aerodinamikai szempontból a tető hátsó része különösen érzékeny terület. A légáramlást két „macskafül” segíti, melyek optimális módon terelik a levegőt a hátsó spoiler felé nyíló aerodinamikai folyosón. Ez a két hegyes nyúlvány amellett, hogy hatékony, egyedi stíluselemként is funkcionál.

Az új PEUGEOT 408 hatféle karosszériaszínben lesz rendelhető:

  • Obsession kék (a bevezetéshez választott új árnyalat)
  • Titánszürke (új árnyalat)
  • Artense szürke (csak Allure kiviteli szinten)
  • Elixirvörös
  • Gyöngyházfehér
  • Perla Nera fekete
https://podcars.hu/roviden-a-peugeot-408-asrol/