Peugeot 408 ihényesség és hatékonyságra törekvés

Karosszéria és motorok

Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében az új 408 tervezése és fejlesztése során a PEUGEOT mérnökei a hatékonyságot állították a középpontba.

Kiemelt figyelmet kapott az aerodinamika, mivel jelentős befolyása van az energiahatékonyságra. A dizájnerek és az aerodinamikusok egymással szorosan együttműködve minden karosszériaelemet – lökhárítók, csomagtérfedél, diffúzor, karosszériaoszlopok, visszapillantó tükrök, karosszéria-védőlemezek stb. – optimalizáltak. Ez a fajta csapatmunka arra a munkastílusra emlékeztet, amelyet a Hypercar 9×8 létrehozásakor alakítottak ki a tervezők és a mérnökök. A kerekek megfelelő kialakítása is jobb aerodinamikai hatékonyságot eredményez, és jelentősen hozzájárul az autó általános teljesítményéhez.

A rezgéskomfort javítása érdekében a karosszéria merevségét a szerkezeti elemek összeragasztásával optimalizálták. Példás úttartás, nagyfokú menetkényelem, kimagasló vezetési élmény és a 11,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókörnek köszönhetően városban is tökéletes kormányozhatóság… a PEUGEOT 408-ban minden eddiginél jobban kódolva van a vezetés öröme.

Az új PEUGEOT 408 gumiabroncsai 17–20 colosak, és az A energiaosztályba tartoznak. A gördülési ellenállás csökkentése révén javítják a hatékonyságot, de a márka menettulajdonságokra vonatkozó szigorú követelményeit is szem előtt tartják.

Az új PEUGEOT 408 kínálatában két plug-in hibrid motor szerepel:

  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: kétkerék-meghajtás / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval kiegészülve
  • PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: kétkerék-meghajtás / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval kiegészülve

A két plug-in hibrid változaton alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy a szériafelszereltség részét képező, 3,7 kW-os egyfázisú töltőt és egy 7,4 kW-os egyfázisú opciós töltőt.

A hozzávetőleges feltöltési idők a következők:

  • 7,4 kW-os Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 55 percet vesz igénybe.
  • Nagy teljesítményű háztartási aljzat (16 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 50 percig tart.
  • Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra.

A modellhez egy tisztán belső égésű motor is rendelkezésre áll: a legújabb €6.4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő, háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős PureTech benzinmotorhoz 8 fokozatú EAT8 automata sebeségváltó és Start & Stop rendszer tartozik.

Említésre méltó, hogy az új PEUGEOT 408-hoz kínált valamennyi motorhoz a nyugalom és hatékonyság zálogaként ugyanaz a 8 sebességes automata váltó társul.

A modellből nem készül dízelváltozat, de a későbbiekben egy tisztán elektromos verzió is bevezetésre kerül.

https://podcars.hu/roviden-a-peugeot-408-asrol/