Íme a Peugeot Sport Engineered

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be.

A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot.

PEUGEOT SPORT INSIDE


Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein: olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship), 2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp), 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm  – 0/100 gyorsulás 4,0 mp).

Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér  a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.

A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat:
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).

A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 alvázát, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:

optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
a 20 collos keréktárcsákra  Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.

A cikksorozat hamarosan folytatódik!

https://www.facebook.com/trollverda/posts/3821467767868197