Platókkal támadnak az oroszok

Annak ellenére, hogy az orosz autópiac folyamatos válsága az Oroszország Ukrajna invázióját követő európai szankciók miatt az állami tulajdonban lévő Avtovaz tovább fejleszti kínálatát, amelyet a helyi lakosság számára fenntartanak. A legújabb példa a továbbfejlesztett LCV variációk a Lada Niva Legend, amely egyfülkés és kétfülkés kisteherautókban kapható, különböző konverziók esetén.

Az LCV-k legfontosabb módosítása az erősebb keret, amely nagyobb teherfuvarozási képességeket tesz lehetővé. Lada mérnökök hasonló megerősítéseket alkalmazott a Niva-alapú tűzoltóautókban és mentőautókban található megerősítésekhez. Így a haszongépjárművek teherbírása most 640 kg ( 1,411 font ) és 800 kg ( 1,764 font ) között mozog, 185 kg-os növekedést jelent ( 407 font ) az előző verziókhoz képest.

A felállás több különböző karosszériát tartalmaz, dobozos teherbírású rekeszekkel, 1-3,5 köbméter ( 35,3-123,6 köbméter ) kapacitással. Amint a hivatalos képekből láthatjuk, néhány Niva LCV-nek két ülése van, hátul nagyobb dobozban, másoknak öt ülése van, kisebb üvegszálból készült rakományterülettel. A cég hűtőszekrényeket, szigetelt rakományterületű kisteherautókat vagy nehéz teherbírású felfüggesztéssel felszerelt speciális modelleket kínál durvabb terepen is.

Érdekes módon az összes képen látható változatnak két ajtója van, annak ellenére, hogy hosszabb, mint a öt ajtós Niva Legend. A lábnyomról beszélve, a konfigurációtól függetlenül, az LCV tengelytávja azonos 2850 mm-nél ( 112,2 hüvelyk ), és a teljes hossza 4440 mm ( 174,8 hüvelyk ). A rakománydobozok különféle elérhető formái miatt a magasság 1770 – 2000 mm ( 69,7 – 78,7 hüvelyk ), míg a szabad magasság vagy 205 mm ( 8,1 hüvelyk ) vagy 240 mm ( 9,5 hüvelyk ) a felfüggesztés konfigurációjától és a kerekek átmérőjétől függően ( 15 hüvelyk vagy 16 hüvelyk ).

Az összes Niva LCV-t ugyanaz a természetes szívású, 1,7 literes négyhengeres benzinmotor hajtja, amely 82 lóerős ( 61 kW / 83 PS ) és 129 Nm ( 95 lb-ft ) nyomaték. Csakúgy, mint a szokásos Niva Legend esetében, az ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül mind a négy kerékre áramot továbbítanak a különbségek rögzítése céljából. Hasonlóképpen, a spártai belső teret az utas terepjárójáról is átviszik.

A haszongépjárművek Oroszországban gyártják egy Avtovaz leányvállalat, az úgynevezett “ PSA VIS-AVTO ”. Árképzés, amelyet nyilvánvalóan befolyásolt a pénzügyi válság és a szankciók, ₽ 1 153 400 ( $ 16 660 ) -től kezdődik az olcsóbb LCV-keveréknél, és egészen ₽ 1 719 900 ( $ 24 843 ) -ig terjed a legdrágább hűtőszekrénynél.

Carscoops