F-Pace Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új F-PACE a P400e plug-in hybrid hajtáslánccal, továbbá a legmodernebb soros négy- és hathengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal rendelhető. Egyes motorokhoz most először mild hybrid (MHEV) technológia is társul.

Az összes F-PACE modell intelligens összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott. A teljes hajtáslánc-választék:

Dízelmotor

  • 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 300 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

Benzinmotor

  • 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 400 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres kompresszoros és turbós mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
  • 404 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotoros plug-in hybrid, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

Az új plug-in hybrid modell 2,0 literes, négyhengeres belső égésű motorjának és 105 kW teljesítményű villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km* CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyűgöző menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett.

Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, amivel az új F-PACE Plug-in Hybrid tökéletes választás a napi ingázáshoz**. Gyorstöltő (30kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltőbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.

A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhető, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belső égésű motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb működésű start/stop funkciót valósít meg.

A mild hybrid technológiával felvértezett, új generációs 163 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium dízelmotor átlagos CO₂-kibocsátása akár 163g/km*, üzemanyag-fogyasztása akár 6,2 l/100km*.

A soros hathengeres, 300 lóerős dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km*. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyűgöző a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat, köztük az Euro 6d-Final normát is, köszönhetően egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.

A benzinmotorok kedvelői a 3,0 literes, soros hathengeres motor 400 lóerős kivitelét választhatják, mely 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ezen verzió a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a kettős megfúvású turbófeltöltővel megtámogatott, elektromos kompresszort, valamint a változó szelepemelési rendszert (CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek. Az új F-PACE 400 lóerős kivitele 5,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Végezetül a 250 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzinmotor 365 Nm forgatónyomatékot, 7,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, akár 209 g/km* átlagos CO₂-kibocsátást, valamint akár 9,3 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az összes motorhoz a Jaguar nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik.

Minden F-PACE modell alapfelszereltségként kínálja az összkerékhajtást. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszernek köszönhetően ez a hátsókerék-hajtású járműveket idéző menetdinamikát kínál, ugyanakkor a körülményektől függően gyakorlatilag késlekedés nélkül képes módosítani az egyes tengelyekre eső hajtóerőt.

A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, eső/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.

Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban működik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedőn parkolva az új technológia időkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezető a gázpedálra lép.

*A károsanyag-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra és elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok az EU – WLTP (TEL) vegyes üzemű norma szerint elvégzett mérések eredményeit tükrözik.