Porsche-színben pompázik ez a tökéletesen felújított, 1983-as Toyota Land Cruiser FJ43

A 44 évig gyártott FJ40-es széria egyik legritkább modellje a közepes tengelytávolságú 43-as verzió. Íme, egy gyári állapotúra restaurált példány Amerikából.

A klasszikus formájáról, közel álló, kerek fényszóróiról azonnal felismerhető J40-es Toyota Land Cruiser modellcsalád az elmúlt 61 évben hatalmas rajongótábort szerzett szerte a világon, nem véletlen, hogy a Toyota Gazoo Racing nemrég bejelentette, hogy újra elkezd gyári minőségű alkatrészeket gyártani és értékesíteni a sorozathoz, hogy a tulajdonosok még hosszú ideig életben tarthassák szeretett terepjárójukat.

A képeken látható, vászontetős FJ43-ast első tulajdonosa Kolumbiában vásárolta meg 1983-ban. 36 évvel később került az autó az Egyesült Államokba, ahol az FJ Land Cruiserek felújítására és modernizálására specializálódott Jaime Calle, a The FJ Company társalapítója és korábbi szervizvezetője végezte a teljes körű, több mint egy évig tartó felújítását, amely – mint a képeken is látható – remekül sikerült.

Calle azzal kezdte a munkát, hogy az alapokig szétszerelte az FJ43-ast, hogy a karosszériáról és a masszív létraalvázról eltávolíthassa a rozsdát. Aztán a lakatolás után a terepjárót Velencei kékre fényezte le, amely a szürkéskék metál egy visszafogott árnyalata, korábban a Porsche is előszeretettel használta az autóihoz. Szinte hihetetlen, de ez a Land Cruiser egész életében mindössze 2374 kilométert (1475 mérföldet) futott, a nevetségesen alacsony futásteljesítményt a teljes dokumentáció és a ragyogóan tiszta, olajfolyásoktól mentes motor is alátámasztotta.

A rendkívül megbízható, 1988-ig gyártott, 4,2 literes, sorhatos, karburátoros 2F benzinmotor 135 lóerőt és 271 Nm-t volt képes leadni, amikor új volt. Ötfokozatú kézi sebességváltón, kapcsolható négykerék-meghajtáson és felezőn keresztül hajtja a kerekeket, a 15 colos krómfelnik a BF Goodrich sárba és terepre való speciális abroncsait viselik. Az óriási, 33 hüvelyk átmérőjű gumik futófelületének durva mintázata támogatja az úttalan utakon való autózást, igaz, ez a Land Cruiser jó eséllyel inkább egy megszállott és jómódú gyűjtő fűtött garázsában fogja tengetni hátralévő napjait.

Jaime Calle nem egyszerűen felújította, hanem modern alkatrészekkel valódi „restomoddá” alakította a szürkéskék FJ43-ast. Többek között megemelt és megerősített Old Man Emu futóművet, szervokormányt, légkondicionálót, első tárcsákkal és hátsó dobokkal rendelkező szervorásegítéses fékrendszert, kávészínű műbőr kárpitozást, egyedi bukócsőkeretet, meghosszabbított vezetőülés-síneket (a magas sofőrök számára), modern biztonsági öveket és Bluetooth-kapcsolattal rendelkező, régies kinézetű RetroSound audiorendszert is kapott az FJ43-110902 alvázszámú japán terepjáró.

Még az eredeti, 38 éves kolumbiai számla, az akkori japán import dossziéja és a teljes kolumbiai szerviztörténet is megvan az autóhoz, nem is beszélve az amerikai behozatal és a felújítás részletes dokumentációjától. Ilyen futásteljesítménnyel, állapottal és felszereltséggel nem csoda, hogy egy vagyonba kerül ez a meseszép Toyota: az RK Motors Charlotte autókereskedés 129,900 dollárt, azaz 41,7 millió forintot kér érte.

Fotók: Autoevolution.com