Portugáliában piros-fehérben

Új csapattal, de változatlan célokkal kezdi meg a 2022-es Rally Európa-bajnokságot Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői Portugáliában a Rally Serras de Fafe versenyen ülnek először versenyautóba ebben az évben.

Két alkalommal már versenyzett ezen a futamon Herczig Norbert, újdonságot mégis tartogat majd Portugália, mert októberről márciusra került vissza az esemény. A murvás pályákat a tavalyi világbajnoki versenyről is ismeri Herczig Norbert, és a verseny előtti teszten újra felfrissítette emlékeit.

Nagyon jól sikerült a teszt, sokat és hasznosan dolgoztunk. Az valódi előrelépés számunkra, hogy az MRF csapatban pályafutásunkban először egy gumimérnökkel is együtt dolgozhatunk. Az olasz szakember minden visszajelzésünkre kíváncsi volt, részletesen átbeszéltük, mit éreztem a pályán. Érdekes volt, hogy kaptunk egy defektet, és ezzel kapcsolatban is tudni akart minden momentumot, látszott, hogy mennyire profik a gumival kapcsolatos kérdésekben. A szerdai teszten előbb száraz pályán mentünk, majd leszakadt az ég, és sáros talajon is ki tudtuk próbálni az MRF abroncsokat. Érdekes, hogy azt a pluszt, amit vártam akkor éreztem jobban, amikor nehezebbek lettek a körülmények. Mindkét versenyen használt abroncsot ki tudtuk próbálni, így felkészülten várjuk a rajtot – mondta Herczig Norbert.

Első alkalommal diktálja majd az itinert Európa-bajnoki futamon Igor Bacigál. Korábban sok szép sikert elért már a páros a hazai bajnokságban, most pedig mindent megtesznek azért, hogy minél több alkalommal álljanak fel a dobogóra az ERC-ben is. A négy éves kihagyás emlékei már a teszt első kilométerei után köddé váltak, remek volt az összhang Norbi és Igor között.

Mintha nem teltek volna el ezek az évek, annyira hamar megvolt az összhang. Igor nagyon jól vette tőlem az információkat, és én is megkaptam tőle azt, amit vártam. Volt két igazán ralis pillanatunk, egyszer megtámasztottuk a partoldalt, egyszer pedig megforogtunk, de ezekben a helyzetekben sem veszítettük el a ritmust. Biztos vagyok benne, hogy az itiner is rendben lesz, bár csak három régi pálya van a programban, a többit fel kell dolgoznunk, mert még a tavalyi vb-n sem mentünk rajtuk – árulta el Norbi.

A sok újdonság közepette egy valami nem változott, ebben az évben is a ŠKODA Fabia Rally2 evo-val indul a csapat az ERC-ben. Miért is változna, hiszen nem csak a versenytársak többsége, hanem az MRF gyár is ebben az autóban bízik a legjobban.

A csapattársaink is ŠKODA Fabiával mennek, és ez nem véletlen, ahogy az sem, hogy ennyien választják ezt a típust. A legfontosabb talán az, hogy jól ismerem a Fabiát, kötődök a márkához, és a beállítások terén nagyon jól tudom kamatoztatni azt a rengeteg tapasztalatot, amit a ŠKODA-val gyűjtöttem az évek során. A szezont egy vadonatúj autóval kezdjük, és talán nem meglepő, hogy a teszten hibátlanul teljesített a Fabia – indokolta márkahűségét Herczig Norbert.

Az már a verseny előtt is biztos, hogy az Európa-bajnokság népszerűsége nem csökkent 2022-ben. Az ERC értékelésben 26 páros adta le a nevezését erre a hétvégére, és szokás szerint az Eb élversenyzői mellett a pályákat jól ismerő, gyors helyi versenyzőkkel is meg kell küzdeni.

Számunkra ez az igazi verseny, amikor erős versenytársakkal kell megmérkőzni, nagyon magas színvonalú futamon. A mostani mezőnyben is van 10-12 olyan páros, akik bármikor képesek az első három helyen végezni. A Fafe Rallyn a helyes taktikát nehéz lesz megtalálni. Azt az egyensúlyt kell megtalálnunk, amikor tartani tudjuk a tempót, a szerencsés kockázatvállalókkal, és eközben mégse kapjunk defektet. Illetve azt is tudjuk, hogy a végéig be kell osztani az abroncsokat és a technikát. Kétségtelen, hogy van respektünk a mezőnyben, a többiek tudják, mire vagyunk képesek. A kettes rajtszám ugyan a tavalyi helyezésnek szól, de kötelez is minket arra, hogy a maximumot nyújtsuk. Nagyon fontos, hogy a szurkolóknak is örömet szeretnénk okozni. A támogatásuk nagyon erős volt a téli időszakban is, láttuk, hogy értik milyen lehetőséget és előrelépést jelent az, hogy ebben az évben egy mondhatni gyári csapattal versenyzünk, mi pedig szeretnénk meghálálni a bizalmat és a szurkolást – mondta Herczig Norbert.

A Fafe Rally három versenynapján 17 gyorsasági szakaszt teljesítenek a versenyzők. Az össztáv 783 kilométer lesz, ebből 196 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. Fontos változás ebben az évben, hogy az utolsó gyorsasági első öt helyezettje is pontokat szerezhet.  Változik a vasárnapi rajtsorrend is, a szombati nap végén az első 15 helyen álló versenyző fordított sorrendben kezdi majd a vasárnapi napot.

A Rally Serras de Fafe programja (magyar idő szerint):

2022.03.11., péntek

17:30 Shakedown – Lagoa – 3,04 km
22:08 GY1 Fafe szuperspeciál – 1,43 km

2022.03.12., szombat

08:27 Szerviz A – Fafe – 15 perc
10:00 GY2 Boticas 1 – 15,05 km
11:17 GY3 Cabeceiras de Basto 1 – 10,84 km
12:20 GY4 Vieira do Minho 1 – 16,93 km
13:20 GY5 Luílhas 1 – 11,86 km
14:21 Szerviz B – Fafe – 30 perc
16:09 GY6 Boticas 2 – 15,05 km
17:26 GY7 Cabeceiras de Basto 2 – 10,84 km
18:29 GY8 Vieira do Minho 2 – 16,93 km
19:29 GY9 Luílhas 2 – 11,86 km
20:25 Szerviz C – Fafe – 45 perc

2022.03.13., vasárnap

07:37 Szerviz D – Fafe – 15 perc
09:08 GY 10 Montim 1 – 8,73 km
09:40 GY11 Seixoso 1 – 9,97 km
10:15 GY12 Santa Quitéria 1 – 9,18 km
11:08 GY13 Lameirinha 1 – 14,83 km
12:19 Szerviz E, Fafe – 30 perc
13:20 GY14 Montim 2 – 8,73 km
13:52 GY15 Seixoso 2 – 9,97 km
14:27 GY16 Santa Quitéria 2 – 9,18 km
16:08 GY17 Lameirinha 2 (Power Stage) – 14,83 km
17:50 Céldobogó

A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben:

2022. 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
2022. 03. 26-27. Azores Rally
2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.

https://tesztalelkemindennek.hu/2022/03/10/herczigek-leginkabb-az-uj-abronccsal-ismerkednek-a-verseny-elotti-teszteken/