• Egyéb

PPCX125 váz és futómű

  • Vadonatúj, acélból készülő, dupla bölcsős váz
  • A központi hátsó rugóstag hátrébb került, új rugót kapott és hosszabb rugóúttal vérezték fel
  • A korábbi, ötküllős kerekek helyett könnyebb, 8”-os felniken gördül a modell
  • A nagyobb abroncsok fokozzák a kezelhetőséget és csökkentik az üzemanyag-fogyasztást

A 2018-as PCX125 vadonatúj konstrukcióra épül. Alapját immáron nem alul elvezetett, központi cső adja, hanem dupla bölcsős váz, az egyetlen közös vonás, hogy az új szerkezet is acélból készül.

Ez a megoldás a kezelhetőséget és a visszajelzéseket illetően is komoly előrelépést jelent, ugyanakkor megmaradt a felhasználóbarát habitus és a pihentető üléspozíció is. Érdekesség, hogy a fő idomtartó konzol – Honda robogón most először – nem műanyagból, hanem fémből készül, ami az új vázszerkezettel együtt 2,4 kg-os tömegcsökkenést eredményezett.

A tengelytáv 2 mm-rel rövidebb lett (1313 mm), a villaszög ellenben maradt 27 fok, és a 86 mm-es utánfutás sem változott. Hála a mérnökök innovatív gondolkodásának, az új PCX125 hihetetlenül könnyű lett, menetkész tömege csupán 130 kg. Ebben az új kerékgarnitúra is komoly szerepet játszik, tudniillik, a korábbi, ötágú felnik helyett könnyebb és vékonyabb, nyolcágú darabok kerültek a modellre. Az első 0,7 (-0,2 kg), a hátsó 11 százalékkal (-0,5 kg) könnyebb, mint az elődmodell, ráadásul az első tengely üreges, így még kisebb a rugózatlan tömeg.

A könnyebb kezelhetőséget és a takarékosabb működést szem előtt tartva az abroncsok méretén és felépítésén is változtattak a Honda mérnökei. Míg a kifutó generáció gumijain 90/90 R14, illetve 100/90 R14 felirat díszelgett, a 2018-as változatról már 100/80 R14-es és 120/70 R14-es értéket olvashat le a szemlélő, nem mellesleg kevésbé terül a köpeny a terhelésváltásoknál, így még hatékonyabb a PCX125.

A 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, 89 mm-es rugóutakkal felvértezett első teleszkópok kiváló teljesítményt nyújtanak, nem is módosították őket, a korábbi hátsó rugóstagok helyére azonban továbbfejlesztett, még jobb menetkomfortot garantáló egységek kerültek, melyek előfeszítése kettő helyett három lépcsőben állítható.

Mindegy, hogy rossz minőségű városi utcákon vagy tükörsima országúton halad, a PCX125 roppant higgadtan és kifinomultan viselkedik, a lassításoknál a Honda egycsatornás ABS-szel kiegészített fékrendszere siet a pilóta segítségére. Elöl 220 mm-es, háromdugattyús nyereggel társított tárcsa, hátul 130 mm-es dobfék emészti fel a mozgási energiát.

A további részletekről hamarosan bővebben olvashattok!

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/06/pcx125-stilus-es-felszereltseg/