Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A PSA-é az "Év motorja"

Posted on 2017.06.24. By AztaCARom

2017-ben ismét a PSA csoport 1,2 literes 3 hengeres turbó PureTech benzinmotorja lett az „Év motorja”

A Stuttgartban immár 18. alkalommal megrendezésre került „Engine of the Year Awards” díjátadón a nemzetközi szaksajtó képviselőiből álló zsűri az 1–1,4 literes kategóriában az 1,2 literes 3 hengeres PureTech benzinüzemű turbómotornak ítélte a 2017-es „Év motorja” címet.

Ipari és kereskedelmi sikertörténet

A nagy népszerűségnek örvendő motornak – amely kétféle (110 és 130 LE-s) változatban kapható (PureTech 110 S&S és PureTech 130 S&S) – 2017-ben immár a harmadik egymást követő alkalommal sikerült elhódítania a megtisztelő „Év motorja” címet.

– A 2014-es megjelenése óta több mint 850 000 példány készült belőle az észak-francia Douvrinben, illetve a kínai Hsziang Jangban működő gyáregységben. A nagy keresletre való tekintettel 2017 végétől a francia Trèmery (Moselle-i régió) üzeme is bekapcsolódik a gyártásba, minek köszönhetően sikerül megduplázni a franciaországi gyártókapacitást. A tervek szerint 2019-re az éves darabszám meg fogja haladni az 1 milliót.

– A PSA csoport sokoldalú, középkategóriás modelljeinek mindegyikét a 110, illetve 130 lóerős változatban létező 1,2 PureTech motor hajtja, amely így közel 70 országban több mint 90 féle kereskedelmi alkalmazásban kerül forgalomba. A népszerű motor 2017-ben nagyban hozzájárult a PSA csoport új termékei – a 2017-es Év autójának választott Peugeot 3008, valamint az új Citroën C3 – fényes sikereihez.

– Az európai piacon az 1,2 literes 3 hengeres moduláris PureTech család tagjai adják a PSA csoport összes benzin és dízelmotorjának 1/3-át.

Még nagyobb teljesítményű, még környezetkímélőbb kínálat

A már az alacsony fordulatszám-tartományban is az egyik legkellemesebb vezetési élményt nyújtó 1,2 literes 3 hengeres turbo PureTech motort folyamatos fejlesztéseken esik át. 2017 végéig újabb jelentős átalakításokat terveznek rajta, hogy még nagyobb teljesítményre legyen képes még (akár 4%-kal) alacsonyabb fogyasztás mellett:

– Egy speciális részecskeszűrő (GPF- Gasoline Particulate Filter) révén 75%-kal sikerül csökkenteni a környezetszennyező részecske-emissziót, amely így már most megfelel a csak 2020-ban bevezetésre kerülő európai és kínai normáknak.

– A teljesítmény javulásáról az égéstér átalakításával és a befecskendezési nyomás 250 barra emelésével gondoskodnak a fejlesztők.

– Még tovább csökkentik a súrlódást, és egy új turbókompresszor kerül a motorba.

– Még kompaktabb lesz a kialakítás, ami optimálisabb légellenállási mutatókat eredményez (SCx).

A díjátadó alkalmával Christian Chapelle, a PSA hajtásláncokért felelős igazgatója kijelentette: „Ez a díj benzinmotorjaink kivételes erényeit és teljesítményét dicséri. Tovább folytatjuk belsőégésű motorjaink fejlesztését, hogy minél környezetkímélőbb működés mellett még nagyobb teljesítményre legyenek képesek, és ezáltal meg tudjanak felelni az energiaátállás jelentette kihívásoknak.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:díj, elismerés, motor, PSA

Bejegyzés navigáció

Previous Post: #67 Ford GT második helyezésének története
Next Post: Ez itt a legnagyobb mutyi?

Kapcsolódó cikkek

  • Szeptemberben már növekedett a forgalomba helyezett új autók száma Németországban Hírek
  • Óvatosságra int az Útinform Hírek
  • BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét Hírek
  • Közel hét százalékkal csökkenthető az üzemanyagköltség az I-Save csomaggal Hírek
  • Lexus NEKO Bemutató
  • A kompakt méretosztály újragondolása – kortárs, modern formában tér vissza az ikonikus Jazz-formavilág Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT