Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Puma ST Powershift hibrid, automata hajtáslánccal 

Posted on 2023.03.18.2023.03.16. By AztaCARom

Mostantól még több SUV-vásárló élvezheti ki a Ford Performance autók élvezetes menetdinamikáját, hiszen megérkezett az új Puma ST Powershift¹, amelyben bemutatkozik a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorjának eddigi legerősebb változata.

A 48 voltos mild hybrid technológia kiaknázásával a hajtáslánc csúcsteljesítménye 170 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 248 Nm², és az 1,0 literes motorhoz egy kormány mögötti váltófülekkel kapcsolható, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Ford Powershift sebességváltó csatlakozik, amely zökkenőmentes fokozatváltásokkal viszi át az útra az energikus teljesítményt, ugyanakkor a mindennapos autózáshoz is tökéletesen használható

Az új modellváltozat menetdinamikáját a Sport Technologies névre tökéletesen rászolgáló új hajtáslánc mellett más megoldások is javítják; ilyen például a 2020-ban bemutatott, 1,5 literes EcoBoost motoros Puma ST¹,³ tovább tökéletesített futóműve a csatolórúd és a kanyarstabilizátor egyedi hangolásával, illetve a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugókkal.

A kompakt SUV komfortját, utasterének bőséges helykínálatát és innovatív, praktikus megoldásait (amelyek közt a Ford MegaBox is szerepel), az új Puma ST Powershift most a Ford Performance-autók vezetési élményével fejeli meg, hogy az autózás minél több szerelmese élvezhesse az élénk gázreakciókat és a 7,4 másodperces gyorsítást 0-100 km/órára, amihez mindössze 6,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és a 144 g/km CO₂-kibocsátás társul.

“A Ford Performance csapat minden tudását latba vetettük, és az eredeti Pumából úgy formáltunk vérbeli ST-gépet, hogy közben megőriztük a kompakt SUV praktikumát, sőt még sokoldalúbb autóvá varázsoljuk az új Powershift változatot. A 48 voltos mild hybrid technológiát nemcsak arra használtuk, hogy az autót takarékosabbá tegyük, hanem arra is, hogy fokozzuk a teljesítményt és a forgatónyomatékot,” mondta el Stefan Muenzinger, a Ford Performance Európa igazgatója. “A többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motort egy kormány mögötti váltófülekkel kapcsolható, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Ford Powershift sebességváltóval párosítottuk, mert ez a kombináció energikus vezethetőséget és kiváló mindennapos használati értéket jelent.”

Hamisítatlan ST teljesítmény, egy mild hybrid takarékosságával

A 48 voltos mild hybrid technológiával működő 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtáslánc már a Puma 2019-es bemutatása óta szerepel a modell kínálatában, ám a Puma ST Powershift változatban az eddiginél is élvezetesebb teljesítményt nyújt.

A mild hybrid rendszer a szokásosnál hamarabb kapcsolja be az energia-visszanyerést, hogy gyorsabban töltődjön a 48 voltos lítiumion akkumulátor. Ennek köszönhetően a szíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) hosszabb időn át képes nyomatékkiegészítéssel besegíteni a benzinmotornak az alacsonyabb fordulatszám-tartományban. Emellett a nagyobb mennyiségű visszanyert energiának köszönhetően a BISG 10 lóerővel növeli a hajtáslánc maximális teljesítményét.

Mindezt hatásosan egészíti ki a turbótöltésű, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, háromhengeres benzinmotor különleges szoftver-tuningja, ami közel 10 százalékkal növeli az eredetileg 155 lóerős 1.0 EcoBoost Hybrid hajtás teljesítményét. Az 5750 1/perc fordulatnál mérhető 170 lóerő maximális teljesítménnyel és a 3000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre álló 248 Nm forgónyomatékkal a Puma ST Powershift pontosan kétszer akkora teljesítmény/lökettérfogat arányt produkál, mint egy 2002-es Focus ST170.

A Puma ST Powershift élvezetesebb teljesítményében és összetéveszthetetlen ST-motorhangjában az aktív kipufogószelep-technológia is fontos szerepet játszik. A választható üzemmódokkal kapcsolható aktív kipufogószelep zárva marad a Normal és az Eco beállításokban, de a Sport üzemmód kiválasztásakor markáns hangzással tölti meg az utasteret.

“A kisebb lökettérfogatú motor és az elektrifikáció párosítása segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, ugyanakkor a mindennapokban is élvezetesen kihasználható teljesítményt nyújt. Az áthangolt Powershift sebességváltóval kiegészítve ez a hajtáslánc intelligens teljesítmény-leadást és magával ragadó ST vezetési élményt biztosít,” mondta Muenzinger.

Az irányítás a vezető kezében marad

A hétfokozatú Ford Powershift sebességváltót kifejezetten úgy hangolták, hogy zökkenőmentesen együttműködjön az 1.0 EcoBoost Hybrid hajtással; ennek érdekében a váltó új szoftvert kapott, ami maximális teljesítmény-leadás mellett is kiváló üzemanyag-fogyasztást biztosít.

Automata üzemmódban a kettős tengelykapcsolós egység simán és észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, hogy az autózás a lehető legkomfortosabb legyen – különösen az araszoló városi forgalomban –, és optimális szinten tartja a mild hybrid hajtáslánc fordulatszámát. Ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a vezető teljes mértékben kiaknázza a motor erejét: előzésnél például három fokozattal is visszakapcsol, így a gyorsítás a lehető legdinamikusabb. Sport üzemmódba kapcsolva a váltó hosszabban kitartja az alacsonyabb sebességfokozatokat, ezzel biztosítva a sportosabb gázreakciót. Természetesen a vezető a kormánykerék mögötti váltókarokkal manuálisan is kapcsolgathat, ha közvetlenebb vezetési élményre vágyik.

Az Adaptív Sebességtartó Automatika⁴ részeként a Powershift automata sebességváltó Stop & Go funkciót is kínál, ami az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan elindítja, ha a megállás nem tartott tovább három másodpercnél. Ha a jármű ennél tovább állt, akkor a vezető egy gomb megérintésével vagy a gázpedál lenyomását adhat utasítást a továbbhaladásra. A sebességváltóhoz Távoli Indítás⁵ funkció is tartozik, ami a FordPass alkalmazással⁶ aktiválható.

Igényes ST futómű

A Puma ST Powershift hátsó futóművében a hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 50 százalékkal merevebb, mint a normál Puma modellben, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor.

Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását.

A Puma ST Powershift kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. Ezt a kormánykar rövidítésével és a gyorsabb fogasléc-áttétellel sikerült elérni, amelyeknek köszönhetően az autó rövidebb idő alatt reagál a kormányparancsra. Az ívmeneti teljesítményt tovább javítja a Nyomatékvektor Vezérlés⁴.

A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt a normál Pumáéhoz képest, és a fékrásegítést úgy hangolták, hogy nagy sebesség mellett is megfelelő fékérzetet és visszajelzést adjon. Mivel az energia-visszatápláló fékezést erősebbre állították, a motorfékhatás is határozottabb.

A forma és a funkció összhangja

Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő már első pillantásra egyértelművé teszi a Puma ST Powershift sportos jellegét, ugyanakkor közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

A Ford a Puma ST Powershift modellel vezeti be az új, kizárólag ST-modellekhez rendelhető Azure Blue fényezést, ami mellett további öt árnyalat található még a karosszériaszínek listáján. A vásárlók kérhetik a tető lakkfekete fényezését is, ugyanakkor a hűtőrács-keret, az oldalsó díszítő elemek, a tükörburkolatok és a tetőlégterelő fekete festése alapáras, és a széria 19 colos könnyűfém keréktárcsák Magnetite kivitelben is kérhetők.

A Ford Performance saját fejlesztésű sportüléseit prémium minőségű Sensico szintetikus bőrhatású anyag borítja, és az alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a vezeték nélküli telefontöltő, a Quickclear fűthető szélvédő, az első és hátsó parkolássegítő szenzorok, az esőérzékelő ablaktörlő, a FordPass Connect modem⁷, valamint az Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel⁸,⁹ kompatibilis SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer⁸. Az autó vezetőjét számos fejlett technológia segíti, többek közt az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer⁴, az Aktív Parkolóasszisztens⁴, az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfelügyelet⁴, vagy az Intelligens Sebességhatároló⁴.

A Ford Performance modellek használati értékét jól példázza, hogy a Puma ST Powershift sportos stílusához tágas, 456 literes10 csomagtér társul, amit az innovatív MegaBox tesz még praktikusabbá. Ez a sokrétű tárolási megoldás mély, jól variálható, 80 literes rekeszt jelent a csomagtérpadló alatt10, amibe akár két golftáska is kényelmesen beállítható.

“Az új Puma ST Powershift egy praktikus SUV, olyan menetdinamikával, amit a vásárlók imádni fognak,” tette hozzá Muenzinger.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Puma, Puma ST, Puma ST Powershift

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Útjavítási munkák kezdődnek az M0-s és M31-es több szakaszán
Next Post: Az új GLC Coupé (3.)

Kapcsolódó cikkek

  • A Honda Civic bekerült az AUTOBEST 2018 döntősei közé Ctrl+C - Ctrl+V
  • Show és autótörténet Bemutató
  • Vasárnapig számos helyen lesz ideiglenes útlezárás Hírek
  • A reggeli fogócska után este is “ipi-apacsoztak”… Több kilométeres a torlódás az M0-s autóúton Hírek
  • A túl sok paraszt miatt kell új táblákkal felhívni a figyelmet a szabályos parkolásra Ctrl+C - Ctrl+V
  • A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT