Rajtra készen várták Frankfurtot az Opel világújdonságai

  • Grandland X, a dinamikus és tágas SUV
  • Insignia GSi, a különleges sportgép, nagymenőknek
  • Kétliteres BiTurbo, az Insignia GSI és a Country Tourer csúcsdízelje
  • Insignia Country Tourer, a stílusos, terepes kinézetű kalandkereső
  • Opel Exclusive, individualistáknak, személyes ízlés szerint
  • Astra CNG, az alternatív Opel bestseller
  • Vivaro Tourer és Vivaro Life, az Opel kivételes személyszállítói

Új, „A jövő mindenkié“ hitvallással lépett be nemrég az Opel a PSA szövetségbe, hogy egy igazi európai bajnok jöjjön létre. Hogy mit is jelent ez, azt szeptember 14. és 24. között tapasztalhatják Frankfurtban a 67. Nemzetközi Autókiállítás látogatói. Az Opel „X‑Ville“ standján (kiejtése „Crossville“) (D09 a 8.0 csarnokban) több villámos modell ünnepli világpremierjét.
Mindenekelőtt a csúcstechnikával teli, jellegzetes SUV-kvalitásokat felsorakoztató, öt személynek és poggyászuknak bőséges férőhelyet nyújtó új Opel Grandland X, amely kiváló esélyekkel indul egy virágzó szegmensben. Nagy érdeklődést kelt majd az új, penge futóművű Insignia GSi, illetve az új Insignia Country Tourer is – annál inkább, mert mindkettő kapható lesz az új, 154 kW/210 LE teljesítményű kétliteres BiTurbo dízelmotorral (hivatalos NFZ-fogyasztás: városi 8,9 l/100 km, országúti 6,1 l/100 km, kombinált 7,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 192 g/km; hivatalos NFZ-fogyasztás Country Tourer 2.0: városi 8,9-8,8 l/100 km, országúti 6,0-5,9 l/100 km, kombinált 7,2-7,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 191-188 g/km). Míg az Insignia GSi az avatott autós vérbeli sporteszköze, a Country Tourer azoknak az Insignia-rajongóknak való, akik terepes küllemmel szeretnék megkapni stílusos és praktikus kombijukat. A két autó közös jellemzője a szegmensben egyedülálló intelligens Torque Vectoring összkerékhajtás. Jó hír a nagy individualista opeleseknek, hogy indul a rendkívüli Opel Exclusive program.
Először lép rivaldafénybe a bestseller Opel Astra földgázüzemű változata. Az Astra CNG (Compressed Natural Gas) újonnan kifejlesztett 1.4-es turbómotorral (81 kW/110 LE; CNG fogyasztás az Új Európai Menetciklus szerint városban 5,7-5,6 kg/100 km, országúton 3,4-3,3 kg/100 km, kombináltan 4,3-4,1 kg/100 km, CO2-emisszió kombináltan 116‑113 g/km), olyan autósoknak készült, akik nemcsak a környezetet és a pénztárcáját akarják kímélni, hanem hangsúlyt helyeznek a hatékony és stílusos utazásra is.
Az autószalonon mutatja meg először az Opel a bestseller Vivaro új, nagyterű, rendkívül flexibilis és komfortos személyszállítóját, a Vivaro Tourert. A második sor átfordítható üléspadjával vagy egyedi üléseivel és felhajtható asztalával nívós és célszerű üzleti tárgyalóként szolgálhat.
„Az Opel új márkahitvallása, ‘A jövő mindenkié’ egyszerre ígéret és elkötelezettség. Ezt képviseljük mi, és képviselik a termékeink. Az IAA-n bemutatott világújdonságaink jelzik, hogy miképp tesz széles vevőkörnek elérhetővé az Opel innovatív technikát, elegáns és ugyanakkor praktikus autókkal. Ennek érdekében további piaci szegmenseket hódítunk meg olyan modellekkel, mint az új Opel Grandland X, minden eddiginél nagyobb választékot kínálva vevőinknek. Látogassanak meg minket Frankfurtban, és győződjenek meg minderről a saját szemükkel“, invitál az autószalonra Michael Lohscheller vezérigazgató.

Opel Grandland X: dinamikus kompakt SUV, egy fellendülő piacon

Modern, atletikus vonalak, vagányul terepes megjelenés és tipikus SUV-kvalitások, például emelt üléshelyzet és jó körkilátás, sokféle csúcstechnikával fűszerezve, öt vállalkozó kedvű utas bőséges férőhelyével és komfortjával megtetézve – ez az új Opel Grandland X! Elsőrangú a modern asszisztens- és komfortmegoldások arzenálja: az automatikus vészfékezés, gyalogosfelismerő sebességszabályozó, a fáradságot felismerő jelzés, az automatikus parkolóasszisztens és a 360-fokos körkamera csupán néhány a legfontosabb tulajdonságok közül. Világítástechnika dolgában megint megerősíti vezető szerepét az Opel, a Grandland X adaptív LED-fényszórója (AFL LED) akár egy stadiont is beragyoghatna. Ehhez járul az élvezetes vezethetőség, bármelyik évszakban, bármilyen talajon, az opcionális IntelliGrip elektronikus kipörgésgátló jóvoltából. Ennek köszönhetően hóban, latyakban, homokban vagy vizes aszfalton egyaránt a lehető legjobb a Grandland X útfogása.
Belül AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus első ülések, valamint fűthető első és hátsó ülések gondoskodnak a komfortról. A csomagtartót láblendítésre felnyíló és lecsukódó ajtó teszi könnyen hozzáférhetővé. A Grandland X vezetőjét és utasait, az Opelre jellemzően, a legújabb generációs, Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilis IntelliLink, illetve az Opel OnStar személyes asszisztens, és WLAN-Hotspot[1] kapcsolja össze állandóan a külvilággal, de vannak új szolgáltatások is, mint a szállodafoglalás[2] és a parkolóhely-keresés[3].
A 4,48 méteres Grandland X, az Opel X‑családjának harmadik tagjaként a lehető legjobb esélyekkel száll be a virágzó SUV-piacra, hogy felélénkítse a szegmenst. Egyedül a kompakt méretkategóriában hétről húsz százalékra nőtt a SUV-részesedés, 2010 óta. Ráadásul a különösen népszerű kompakt autók mezőnyében növeli az Opel eleve bőséges választékát a Grandland X.

Opel Insignia GSi, a penge sportkocsi

Kiélezettebb, precízebb, hatékonyabb az új Opel Insignia GSi – limuzin és kombi karosszériával egyaránt valódi sporteszköz mindenkinek, aki becsüli az igazán különlegeset. Száguldásra termett, hogy maximális élményt nyújtson bármilyen úton. A dinamikusra hangolt széria FlexRide futómű a másodperc töredéke alatt alkalmazkodik a mindenkori vezetési stílushoz és útviszonyokhoz, a húszcolos alufelnire szerelt új Michelin Pilot Sport 4 S gumiabroncs pedig nagyon jól fogja az aszfaltot. E kategóriában egyedülálló az intelligens Torque Vectoring összkerékhajtás – segítségével élénkebben, maximális oldalvezető erővel és stabilitással kanyarodik az új Opel Insignia GSi. A még aktívabb vezetés élményéért a kormányon lévő kapcsolókkal manuálisan is váltható az új nyolcfokozatú automatikus váltómű. Ehhez járul egy valódi csúcshajtómű az öngyulladós oldalon: az újonnan konstruált kétliteres BiTurbo dízel, amely soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel ér el 154 kW/210 LE teljesítményt 4000/percnél, illetve húz bivalyerővel, hiszen 480 newtonméteres nyomatékmaximumát már 1500/percnél eléri (hivatalos NEFZ-fogyasztás: GSi 2.0 BiTurbo városi 8,9 l/100 km, országúti 6,1 l/100 km, kombinált 7,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 192 g/km). Az új GSi BiTurbo mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, és 233 km/órás csúcssebességet ér el.
Az Insignia új generációját a könnyű szerkezet, az alacsony súlypont és a kétliteres motor turbóerejének páratlan kombinációja jellemzi – választhatóan a BiTurbo dízel, vagy a 191 kW260 LE teljesítményű 2.0 Direct Injection benzines turbó hajtja (hivatalos NEFZ-fogyasztás GSi 2.0 Direct Injection Turbo: városi 11,2 l/100 km, országúti 7,1 l/100 km, kombinált 8,6 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 197 g/km). Ezekből adódik a kiváló egyensúly és a jó teljesítménysúly. Az eredmény leolvasható a stopperóráról is: „A Nürburgring-Nordschleifén lényegesen gyorsabb az új Insignia GSi a kétliteres benzines turbómotorral, mint az elődnemzedék legerősebb OPC-variánsa“, állapította meg Volker Strycek, az Opel Performance Cars- és Autósport-igazgatója a fejlesztési időszak tesztfutamai után. A különbség egyik oka, hogy a GSi limuzin 160 kilogrammal könnyebb, mint a vele összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC.
Ennyi belső érték különleges öltözéket érdemel: a GSi nagy, krómozott légbeömlői, és a hátsó tengelyt leszorító kötény, illetve spoiler egyértelműen jelzik, hogy nem közönséges autó áll előttünk. Az Opelnél külön a GSi-hez kifejlesztett, AGR-minősítésű bőrülés, a sportkormány és az alumínium pedálsor is megdobogtatja a hozzáértő szívét.

Opel Insignia Country Tourer: kívül kemény, belül puha fészek

Az Insignia fellépését a Frankfurti Autószalonon az új Opel Insignia Country Tourer teszi teljessé. Nyersebb, különleges kisugárzásával további csúcsmodellnek számít a családon belül. Ez nem utolsósorban a stílusos megjelenés érdeme: az ezüstös haspáncél mintegy lezárja az autót, és stabil kiállást ad neki. A küszöbök és kerékívek fekete védőszegélye fokozza a robusztus hatást. Hátul a szintén ezüstfényű alsó védőlemez és két kipufogóvég mutatja szélesebbnek a kalandvágyók autóját.
Aki elhagyná az aszfaltot, az 20 milliméterrel nagyobb szabad magasságnak, Torque Vectoring nyomatékelosztású Twinster összkerékhajtásnak és új, ötlengőkaros hátsó futóműnek örvendhet. Akárcsak a GSi, az Insignia Country Tourer is kapható az új kétliteres BiTurbo csúcsdízellel (hivatalos NEFZ-fogyasztás Country Tourer 2.0 BiTurbo: városi 8,9-8,8 l/100 km, országúti 6,0-5,9 l/100 km, kombinált 7,2-7,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 191-188 g/km).
A mindennapok hőseként nagyon praktikus is az új Insignia Country Tourer. Extra felszerelése a szenzorvezérlésű csomagtérajtó, a tetősín viszont alapfelszerelés, akárcsak megannyi asszisztensrendszer, kapcsolódási lehetőség és komfortmegoldás.

Opel Exclusive: abszolút egyedi autók

A Genfi Autószalonon, tavasszal jelentették be először, és most Frankfurtban már ott is lesz az első Insignia Opel Exclusive kivitelben. Az individualizálási programmal néhány hete már kedvük szerint vallhatnak színt az Insignia-vásárlók. Az eddigi bőséges színválasztékon felül jelenleg 15 árnyalat áll rendelkezésre; a következő hónapokban pedig szinte határtalanná bővíti az opciók sorát az Opel. A vevő lányának szeme színe, vagy a garázsban álló veteránautó lenne a minta? Ezentúl bármelyiket utánozhatja a fényezés! Míg a normál Insigniákon sok króm csillog, az Exclusive-modellek kaphatók „High Gloss-Black“ kivitelben is, csillogó fekete hűtő-díszléccel, ablakkeretekkel, tükörházakkal és sok egyéb sportos részlettel. És persze ezekhez illő könnyűfém-kereket lehet választani a kínálatból. Nemsokára további bőrgarnitúrákkal és dekorációs elemekkel egészítik ki a programot – így teljesen egyedi autók jönnek létre, egészen a tulajdonosuk kívánságai szerint. Ezenkívül mindegyik Insignia, amelyet Exclusive kivitelben rendelnek meg, alapból kap Navi 900 IntelliLinket nyolccolos színes érintőképernyővel, Solar Protect hővédő üvegezést és IntelliLux LED® Matrix világítást.

Opel Astra CNG: dinamikus és környezetkímélő

Két éve Frankfurtban ünnepelte premierjét az Astra legújabb generációja, olyan iránymutató innovációkat vezetve be a középkategóriában, mint az adaptív IntelliLux LED® Matrix világítás. Csúcstechnikájával, kifejezetten dinamikus küllemével és kimagasló komfortjával rövid idő alatt igazi bestseller lett az ötajtós Astra és a Sports Tourer – 2016-ban meg is választották Év Autójának.
Az idei IAA alkalmával az alternatív hajtású Astra CNG (Compressed Natural Gas – sűrített földgáz) debütál. Nemcsak környezetbarát, hanem költségkímélő is, hiszen a földgáz olcsóbb a gázolajnál vagy a benzinnél. 81 kW/110 LE teljesítményű 1,4 literes turbómotorját földgázra, biogázra, illetve ezek tetszőleges keverékére optimalizálták. A gázt két darab, összesen 19 kilogramm (117,5 liter) befogadóképességű szénszálas kompozit-anyagú „Typ 4“ tartály tárolja. Ha pedig ezek kiürülnek, 13,7 liternyi benzintartalékával simán elmegy az autó a következő tankolási lehetőségig.

Opel Vivaro Tourer és Life: komfortos személyszállító üzleti útra és szabadságra

Végül, de nem utolsósorban, az IAA ad helyszínt az új személyszállító Vivaro Tourer és a Vivaro Life bemutatkozásának. Sokféle konfigurációs lehetőségével a Vivaro eddig is az Opel legkedveltebb haszonjárműve volt. Az új, különösen komfortos és flexibilis személyszállítóval új fejezetet nyit a multifunkcionális jármű. Személyautós kényelméhez mindig hozzátartozik a variálható üléselrendezés, de nem hiányoznak a korszerű asszisztensek sem, mint a széria tempomat sebességhatárolóval.
Az új Vivaro Tourer egy nívós üzleti tárgyaló! Sínen elcsúsztatható, „Easy Entry“ funkciójú második üléssorát egyszerű megfordítani 180 fokkal. Még komfortosabb a nagyterű jármű, ha két opcionális, 360 fokban forgatható üléssel és felhajtható asztallal rendelik meg. Laptopokat és egyéb mobil készülékeket USB-porthoz és 220 voltos aljzathoz lehet csatlakoztatni. A tetőkárpitból fénydiódák világítanak. Kívülről többek között a fényes fekete ajtó- és csomagtér-kilincsek, a színezett üvegek és a 17 colos könnyűfém kerekek adnak exkluzív jelleget a Vivaro Tourernek.
Ideális lakó- és szabadidőautóként az új Opel Vivaro Life modellel egyszerűen csak neki kell indulni, és ott megállni egy hosszabb pihenőre, ahol jól esik, akár éjszakára is. Ügyes és variálható berendezésével remekül megfelel családos kempingezésre éppúgy, mint egy hétvégére kettesben. Szériaként beépített második sori forgóüléseivel és harmadik sori elcsúsztatható üléspadjával, amely egyszerűen hajtható le kényelmes ággyá, egykettőre alakul át puha és kényelmes fészekké az egyterű jármű. Kívánságra járul ezekhez a sötét színezett üvegezés, a felhajtható asztal a második és a harmadik üléssor között, valamint a hideg évszakban is kellemes meleget teremtő állóhelyi fűtés.
 
[1] Az OnStar szolgáltatás aktiválás után működik, a hálózati lefedettségtől függően. A WLAN-Hotspothoz szerződni kell az OnStarral együttműködő hálózati szolgáltatóval. Az ingyenes kipróbálást követően az OnStar szolgáltatásai és a WLAN-Hotspot használata díjkötelesek. A díjköteles szolgáltatások terjedelme eltérhet az ingyenes kipróbálási időszakétól. Mindig az aktuális szerződési feltételek érvényesek. Részletek:  www.opel.de/onstar
[2] A Booking.com útján. E-Mail címre és bankkártyára van szükség.
[3] A Via Parkopedia útján.