Rebel erőforrás
- Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres erőforrás 471 cm3-es összlökettérfogattal
- Rendkívül nyomatékos alsó fordulatszám-tartomány
- Új váltóasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
- Az üzemanyag-levegő arányát mérő szenzorral felszerelt kipufogórendszerrel az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel a modell
- A2-as jogosítvánnyal is vezethető
- 120 mm-es, puskacső stílusú kipufogódob
A Rebel 471 cm3-es, soros, kéthengeres, folyadékhűtésű motorja a sportos CBR500R-ből származik, karakterisztikáját azonban azt szem előtt tartva határozták meg a tervezők, hogy megőrizze a CBR lenyűgöző dinamizmusát, ugyanakkor a lehető legnyomatékosabb legyen az alsó fordulatszám-tartományban és minél kifinomultabban adja le erejét. Munkájuk gyümölcseként a – 6000-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – legnagyobb nyomaték eléri a 43,3 Nm-t, és a csúcsteljesítmény is elismerésre méltó: 46,24 LE (8500 f./perc).
A motorkonstrukció legnagyobb előnye, hogy a kompakt méret ellenére a teljes fordulatszám-tartományban rugalmassá teszi a Rebelt. A furat és a löket 67, illetve 66,8 mm, a sűrítési viszony pedig 10,7:1. A vezérlés görgős himbái és korongos emelőtőkéi alacsony súlyt szavatolnak, míg a kis rugóerejű szeleprugók és a csökkentett súrlódású összetevők hatékonyabbá teszik a működést.
A csendes vezérműlánc (SV lánc) vanádiumbevonatot kapott, így tovább mérséklődött a belső súrlódás, nem mellesleg ellenállóbbá vált a szennyeződések okozta kopással szemben. A szívószelepek tányérátmérője 26,0, a kipufogószelepeké 21,5 mm, minden adott tehát a kiváló gázcseréhez.
Hogy a belső súrlódás tovább csökkenjen, a dugattyúszoknyák oldalán hornyokat alakítottak ki. Ezzel kisebbé vált a hengerfal súrlódó felülete és még jobb lett a kenés, mert a motorolaj szabadon áramolhat a hornyokban. A Honda mérnökei nem elégedtek meg ennyivel, a lehető legnagyobb élettartam és az oxidáció elkerülése érdekében AB 1-es sós fürdőt és nitridbevonatot is alkalmaztak.
Mindemellett 180º-kal elékelték a főtengelyt, az elsődleges kiegyensúlyozó-tengelyt pedig a hengerek mögé helyezték, hogy a lehető legközelebb legyen a tömegközépponthoz. A primeráttétel és a kiegyensúlyozó-tengely ún. ollós, csillapított fogkapcsolású fogaskerekeket kapott, melyek jóval halkabbak a hagyományos konstrukciónál. A főtengelysonkákat úgy formálták, hogy tökéletes erőpár jöjjön létre, ugyanakkor súlyuk a minimális legyen, így kisebb a tehetetlenségi nyomaték és könnyebben pörög fel a motor.
A forgattyúház centrifugális öntéssel létrehozott, rendkívül vékony falú hüvelyeket kapott, belső kialakítása a – 180 fokos főtengely-elékelésre visszavezethető – pumpálási veszteségek mérséklését szolgálja. Az olajteknőbe 3,2 liter kenőanyag fér. A hatfokozatú váltó megalkotásakor arra törekedtek, hogy minél pontosabban és könnyebben kezelhető legyen, különösképpen városi környezetben. Ennek jegyében a 2020-as modellévre vadonatúj, még kifinomultabb fokozatkapcsolásokat szavatoló váltóasszisztenst kapott a modell, és jelentősen, közel 30%-kal csökkent a kuplung behúzásához szükséges erő.
A 2-1 kialakítású kipufogó gázai először a hatékony katalizátorba áramlanak, majd az első és a második, úgynevezett rezonátorkamrán áthaladva hagyják el a rendszert. Az új oxigénszenzor (LAF) és a szintén új kipufogódob révén az emisszió alatta marad az Euro 5-ös határértékeknek. A 120 mm átmérőjű dob úgy fest, mint egy puska csöve, hangja pedig úgy pulzál, mint egy nagy teherbírású munkagépé, ezzel is utalva a lehengerlő nyomatékra.