A CMX1100 Rebel váza és futóműve

2021 HONDA CMX1100 REBEL
  • A jellegzetes, acél csőváz egyben stíluselem is
  • A futómű-geometria meghatározásakor stabil egyenesfutásra és könnyű kezelhetőségre törekedtek a Honda mérnökei
  • A 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos első teleszkópok és a külső tartályos hátsó rugóstagok előfeszítése állítható
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús nyereg 330 mm-es, úszóágyazású tárcsával
  • 130/70 B18 és 180/65 B15 méretű első és hátsó abroncs

A formavilág alapjaként is értelmezhető acél csőváz nagyobb, erősebb nyúlványokból (az átmérő bizonyos pontokon eléri a 35 mm-t) épül fel, mint a CMX500 Rebel esetében, de a stílus azonos: itt is a villanyakat és a hátsó tengelyt összekapcsoló átló vezeti a szemet, mikor rápillant a motorra. Persze feltűnő az 50,8 mm-es átmérőjű, kiváló mérnöki munkáról árulkodó lengővilla is, s érdemes átfutni a száraz adatokat is. A tengelytáv 1520 mm, a villaszög 30° (2˚-kal eltolva a 28˚-ban döntött villanyakhoz mérten), az utánfutás pedig 110 mm. Miként a számokból is kiolvasható, nagy tempójú egyenesekben elképesztően stabil a CMX1100 Rebel, ugyanakkor pontosan és könnyedén manőverezhető szűkebb helyeken is.

KÉPGALÉRIA: https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/2472397703055525

A modell menetkész tömege 223 kg, DCT-vel felszerelt változata 233 kg-mal mérlegel.

Az ülésmagasság csupán 700 mm, a nyereg-kormány-lábtartó háromszöget pedig úgy alakították ki, hogy a pilóta a „motorban” foglalhasson helyet. Mivel a dönthetőség mindkét oldalon eléri 35˚-ot, a CMX1100 Rebellel szabadon fűzhetők az ívek a legszűkebb szerpentineken is, különösképpen, hogy a patronos, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok forszírozott tempónál is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak. A fekete villahüvelyek alumíniumból, présöntéssel készülnek, a belső csöveket pedig sötétkék titán-oxid bevonat védi. A két hátsó, állítható előfeszítésű rugóstag lengéscsillapítóiban 12,5 mm-es nyomórúd jár fel s alá, a hidraulikafolyadék pedig külső tartályba áramlik.

A lassítást négydugattyús első féknyeregre, illetve 330 mm-es úszóágyazású tárcsára bízták a hondások, míg hátul 256 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg dolgozik. A rendszer működését természetesen ABS felügyeli. Az ötküllős, sportos megjelenésű, öntött alumíniumkerekeket igen vaskos, 180/65 B16, illetve 130/70 B18 méretű abroncsok ölelik körbe.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/25/bemutatkozik-a-vadonatuj-nagykobcentis-honda-rebel/