Renault 4Ever Trophy koncepció

A Renault 4Ever Trophy koncepció a kompakt, teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező családi SUV-t mutatja be – és ennek a vizuálisan hatásos prototípusnak a dizájnjegyei közül sok megtalálható benne.

Laura Gregoire, a 4Ever projekt termékvezetője szerint a karosszéria ezüst színű részei nagyon közel állnak a gyártásra kész Renault 4 megjelenéséhez, a fekete újrahasznosított műanyag alkatrészekkel, amelyek ennek a 4Ever Trophy koncepciónak a masszív megjelenését adják, valószínűleg nem. készítsd el a közúti változathoz. Úgy gondolják, hogy lesz némi burkolat a kerékjáratokon és a lökhárítókon, de várható, hogy ez jelentősen lecsökken, mivel az R4-es sorozatgyártású karosszériája keskenyebb lesz, mint ennek a gépnek.

A Renault úgy döntött, hogy ezt a koncepciót „Trófea” formában dobja piacra, hogy tiszteletben tartsa az eredeti Renault 4-et és a 4L Trophy-ban versenyeztetett, terepjáró modelleket. Idén van a 25. évfordulója a humanitárius tüntetésnek, amely eseményen a résztvevők próbakörülményeket és utakat kell kiállniuk, hogy segélyt és más, égetően szükséges felszerelést vigyenek el a világ kevésbé kiváltságos részeire.

Vannak nagyon nyilvánvaló tervezési jelzések, amelyek az eredetire utalnak, modernizálva a megjelenést a 21. századra. Az autó első szárnyainak finoman lekerekített teteje, a tetővonalban okos lelépés a C-oszlopok felé, a trapéz alakú hátsó negyedlámpaablakok (kontrasztos körvonallal a koncepcióhoz), a pasztillaszerű hátsó hátsó lámpák és a gereblyézett. Az elülső csomagtérajtó az új autó őse előtt tiszteleg, de a Renault mátrix LED-es lámpákkal és megvilágított Renault logóval az elsötétített első hűtőrácson modernizálta a dizájnt.

Gilles Vidal, a Renault formatervezési alelnöke szerint „A 4Ever Trophy modern korszakba hozása érdekében technológiai kifinomultsággal öntöttük át áramvonalas formáját. Mindezeket az összetevőket gondosan kidolgozták, a modernitás és a kifinomultság szem előtt tartásával, így a dizájn azokra, akik már ismerik a 4L-t, és azoknak a fiatalabb generációknak, akik esetleg semmit sem tudnak az autó jeles történetéről.”

Ne számíts arra, hogy a nagy motorháztetők, fogantyúk és szellőzőnyílások gyártják, és bár ennek a koncepciónak nincs működőképes csomagtartója, hanem egy felső csuklós nyílása, mint az eredeti Renault 4-nek – a tetőről lefolyó zárt vonalakkal. a hátsó lámpákig és a külsejük körül egészen a lökhárítóig – valósul meg, ahogy a koncepció az autószalonok címlapjaitól a márkakereskedési valósággá változik.

Ennek a koncepciónak még nincs belseje, de az Auto Express megkérdezte a Renault munkatársait, hogy utalhatnak-e az eredeti 4-es ikonikus esernyő sebességváltó karjára, amely a műszerfalból állt ki.

Tekintettel arra, hogy ebben az automata elektromos járműben nincs szükség sebességváltó karra, a Renault hogyan értelmezi ezt a modern korszakra vonatkozó formatervezési jelzést, de úgy tűnik, a márka fontolóra veszi a lehetőségeit, és nem tagadta teljes mértékben azt az elképzelést, hogy ez gyárthatna.

A 4Ever Trophy a Renault-Nissan Alliance kompakt elektromos autókhoz készült CMF-BEV platformján alapul, amely közös alkatrészeket oszt meg a belső égésű motoros autók szokásos CMF-B architektúrájával a költségek csökkentése érdekében.

A koncepciót egy 42 kWh-s akkumulátor hajtja, amely az első tengelyre szerelt 138 lóerős motort táplálja. A Renault nem közölt tömegadatokat vagy teljesítményadatokat ehhez a koncepcióhoz, mivel az autó fizikailag még nem mozog, de a márka felvázolta, hogy a 4Ever Trophy 4060 mm hosszú és 2570 mm tengelytávval rendelkezik. Összehasonlításképpen: az újjászületett Renault 5 – amely ugyanazt a CMF-BEV platformot használja – 3920 mm hosszú, ami némi képet ad arról, hogy a sorozatgyártású 4-es modellből hogyan lesz teljes értékű kompakt SUV.

Az Auto Express megerősítette, hogy a CMF-BEV platform és így a leendő Renault 4 nem tudja elfogadni a szupervékony akkumulátort nagyobb testvérétől, a Megane E-Tech Electrictől, amely a nagyobb, drágább CMF-EV-re épül. építészet. Az újrahasznosított anyagok nagymértékű felhasználása szintén szerepelni fog a végső kialakításban, hogy elősegítse a fenntarthatóságot.

A költségcsökkentő intézkedések ellenére, hogy megpróbálják viszonylag megfizethető áron tartani az esetleges gyártási specifikációjú Renault 4-et, megőrizve szellemi kapcsolatát elődjével, a márka továbbra is szűkszavú a potenciális kikiáltási árat illetően. Tekintettel arra, hogy a piacra dobás dátuma még mindig három évre van, és a piaci bizonytalanság még mindig nagyon jellemző jelenség, a márka egyelőre nem tudja megmondani, mennyibe kerülhet új kis SUV-ja.

Az árral kapcsolatban azonban Gregoire azt mondta nekünk, hogy a Renault „meg akarta őrizni az eredeti DNS-ét és társadalmi szabadságát”. Az olyan riválisokat tekintve, mint a Peugeot e-2008, a Hyundai Kona Electric, a Kia Niro EV és a Vauxhall Mokka-e, a 30 000 és 35 000 GBP közötti potenciális kikiáltási ár ésszerűnek tűnik.