Robogók százezrei futnak kötelező nélkül

Évről évre egyre több a robogó a hazai utakon; napjainkban már félmilliónál is több robog útjainkon, ám mindössze alig több, mint a felére kötöttek valaha kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint a robogóknak még az ötödére is alig fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi háromezer forint díjat. A mulasztók talán nem is tudják: miközben néhány ezer forintot megtakaríthatnak, aközben a sokszorosát elveszíthetik: igazoltatáskor a rendőr megbünteti őket a mulasztásért, ha meg kárt okoznak, akkor átlagosan 350 ezer forintba kerül nekik az oktalan takarékoskodás.
A tulajdonosok sokszor nem is tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kötelezőt (kgfb-t) kötni, ha közúti közlekedésre használják őket. Rendszám vagy más, jól látható azonosító hiányában a hatóság emberei csak közúti ellenőrzéskor kontrollálhatják, van-e vagy nincs biztosítása a járműnek.

A biztosítók a robogókra (rendszám híján) alvázszámra kötik a kötelezőt, amelynek díja általában évi legföljebb háromezer forint. Statisztika szerint a 12 kW-nál kisebb teljesítményű és a 13–35 kW teljesítmény-kategóriájú motorok által okozott károk átlagos összege eléri a 350 ezer >>>