Saját akkumulátorfeldolgozót nyitott a VW

Disassembly | The battery systems are disconnected from all add-on parts and disassembled into their individual modules.

Megtörtént eset kapcsán írtuk 2020 januárjában, hogy az elöregedett akkumulátorok feldolgozására szakosodott cégek szerint a tiszta lítium elkülönítése elméletileg lehetséges, ám olyan komplex folyamat, hogy nem éri meg foglalkozni vele.

vw_akku2_m.jpg

A Volkswagen azonban úgy gondolta, ha már nagy lendülettel belevetette magát az elektromosautók gyártásába, gondoskodik az akkumulátorok újra felhasználásáról is.

vw_akku3_m.jpg

A Volkswagen-csoport ezért Salzgitterben megnyitotta első, évente 3600 autó összesen 1600 tonnát nyomó komplett akkumulátorrendszerének feldolgozására képes üzemét. Ez a 3600 akkumulátorrendszer nem hangzik soknak, ha azt nézzük, hogy csak decemberben majdnem 28 ezer VW ID.3 talált gazdára az Európai Unióban. Azóta viszont a teljesen elektromos ID.3 második gyártási helyeként elkezdte a termelést a drezdai Transparent Factory is.

id_3_uj_m.jpg

De amikor a Volkswagen-csoport elektromos modelljeinek akkumulátorai elérik életciklusuk végét – úgy tíz év múlva –, akkorra a most kísérleti üzemként indult egység igen nagy gyárrá fejlődik a tervek szerint.

A cél egyértelmű: nem szabad veszni hagyni az akkumulátorok értékes alkotóelemeit, így például a lítium, a nikkel, a mangán, a kobalt, az alumínium, a réz és a műanyagok 90 százalékát újrahasznosítási folyamat során.

vw_akk4_m.jpg

A használt akkumulátorrendszereket előbb szétszerelik, majd az egyes részeket őrlik és szárítják. A granulátum tartalmazza az akkumulátor fontos alapanyagait, a lítiumot, a nikkelt, a mangánt, a kobaltot és a grafitot. Az egyes anyagok szétválasztását és feldolgozását hidrometallurgiai eljárásokkal – víz és vegyi anyagok felhasználásával – erre szakosodott partnerek végzik. Ennek eredményeként a régi akkumulátorcellák elemei felhasználhatók új katódanyagok előállítására.

vw_akku5_m.jpg

dasblog