• Egyéb

A Scania jelentős beruházást hajt végre a gázhajtás terén egy erős, 13 literes motorral

 A Scania bemutatja az OC13 típusú, 410 lóerős, hathengeres gázmotort
 Kellően erős nehézsúlyú, hosszú távú fuvarozáshoz is az ugyanekkora méretű dízelmotorokéhoz hasonló karakterisztika révén; akár 1100 kilométeres hatótávolságot biztosítva LNG-tartályokkal

Olaszországban, az Ecomondo 2017 szakkiállításon tartja világpremierjét a Scania úttörő Euro 6-os gázmotorja. Az OC13 a 410 lóerő teljesítményével hosszú távú fuvarozáshoz és építőipari feladatokhoz egyaránt használható, mivel úgy teljesít, mint egy ugyanekkora méretű dízelmotor. Az újonnan kifejlesztett, Euro 6-os gázmotor a Scania 13 literes erőforrásán alapul, és ez a Scania fenntartható szállítási megoldásokat nyújtó kínálatának legfrissebb tagja, amely 15–90 százalékos CO2-csökkenést biztosít.

„Nagy reményeket fűzünk az ezzel az egyedülálló 13 literes motorral felszerelt tehergépkocsikhoz” – mondta Henrik Eng, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója. Európa-szerte számottevő érdeklődés tapasztalható a potenciális ügyfelek körében az iránt, hogy gázzal üzemeltethessék járműveiket, köztük a hosszú távú fuvarozásra használt járműveiket is, és ez a motor minden tekintetben megfelel ezeknek az igényeknek. Nem utolsósorban Olaszországban is nagy igény mutatkozik egy olyan megoldás iránt, amely a gázüzem összes előnyét biztosítja a teljes körű üzemeltetési gazdaságosság terén, hátrányok nélkül.

Az új, 410 lóerős motor 2000 Nm nyomatékot szolgáltat 1100–1400-as percenkénti fordulatszám-tartományban – ezek az adatok jól összemérhetők a hasonló méretű dízelmotorok paramétereivel. Cseppfolyósított földgázzal (LNG) egy szokványos, 40 tonnás nyerges szerelvény 1100 kilométert is megtehet egyetlen tankolással. Két LNG-tartállyal a hatótávolság elérheti az 1600 kilométert.

A Scania új, 13 literes gázmotorja most tartja első bemutatkozását az olaszországi Ecomondo fenntarthatósági szakkiállításon. A 410 lóerő teljesítményével és a már 1000-es percenkénti fordulatszámtól kifejtett 2000 Nm nyomatékával az olasz utakon szokványos nyerges szerelvényekkel végzett hosszú távú fuvarozáshoz elvárt teljesítményt és hatótávolságot (LNG-tartályokkal) nyújtja.

„Mostanáig a gázmotorok túl gyengék voltak és túl kicsi volt a hatótávolságuk ahhoz, hogy ténylegesen használhatók legyenek a nehezebb súlyú fuvarfeladatokhoz. A Scania azonban megoldotta ezeket a problémákat ezzel a motorral, így mostantól alacsonyabb CO2-szinteket és nagyobb nyereségességet tud kínálni az ügyfelekn