Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Seat Tarraco e-HYBRID

Posted on 2021.04.04.2023.03.11. By AztaCARom

márka elektrifikációs programjának következő eleme megérkezett az európai piacokra

A SEAT Tarraco már eddig is vonzó ajánlat volt szegmensében, a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtás elérhetővé tétele pedig tovább erősíti a nagyméretű SUV piacon elfoglalt pozícióját, még kiegyensúlyozottabb megközelítést képviselve a dinamizmus és a hatékonyság között.

“A SEAT Tarraco e-HYBRID modellpalettánk fontos modellje, mivel ez a második hálózatról tölthető (plug-in) jármű a SEAT márka kínálatában.” – nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA elnöke. “A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia bevezetésével a Tarraco kínálatában a SEAT egy még hatékonyabb modellt kínál, a célunk pedig az, hogy az idei évben kiszállított Tarraco modellek 25 százalékát a hálózatról tölthető változat tegye ki.”

A SEAT központjában, Martorellben tervezett és fejlesztett SEAT Tarraco e-HYBRID modellt Wolfsburgban gyártják. Az ötüléses kivitelben, elsőkerék hajtással készülő hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco európai kiszállításai ebben a hónapban indulnak.

Erőátvitel és futómű

“A SEAT törekvésére, amely a járműkínálat elektrifikációját célozza meg, kitűnő példa a belsőégésű motor és az elektromos erőforrás párosítása, ami olyan járművek megalkotását eredményezi, mint a SEAT Tarraco e-HYBRID modell.” – nyilatkozta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatás és fejlesztés területekért felelős ügyvezető alelnöke. “Bizonyítja, hogy a fejlett hajtástechnológiák még a legnagyobb járműveket is hatékonyabbá tehetik, megőrizve ezzel jelentőségüket egy környezetvédelmi aggályokkal egyre inkább átszőtt piacon.”

A nagyméretű SUV motorházteteje alatt a legkorszerűbb, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid szívét találjuk. Az 1,4 literes, 150 LE (110 kW) teljesítményű benzines TSI erőforrás mellett egy 115 LE (85 kW) teljesítményű elektromos motor kapott helyet, ezek az elsőkerék-hajtással és a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval együtt 180 kW (245 LE) teljesítményt és 400 Nm nyomatékot kínálnak.

Az elektromos energiát a rendszer egy 13 kWh kapacitású litium-ion akkumulátorban tárolja, amely az SUV modell hátsó részén, alacsonyan kapott helyet, ezzel is biztosítva a megfelelő súlyelosztást a futómű egészén.

A rendszer azonnal vált a különböző üzemmódok között, legyen szó tisztán elektromos hajtásról, a belsőégésű motor és az elektromos hajtás elegyéről vagy akár kizárólag a belsőégésű aggregát működtetéséről.

A hálózatról tölthető változat közel 49 kilométeres hatótávolságot kínál (WLTP ciklus szerint mérve) kizárólag a jármű akkumulátorában tárolt energiát használva. Tökéletes megoldás a hatékonyság növelésére vagy a szigorúbb levegőminőségi szabályozással bíró városi részeken történő autózáshoz. Az így tárolt energia akár 140 km/óra sebességig használható, amely elképesztően sokoldalú rendszert kínál a vezetőnek. Ha hosszabb útra indulunk, a SEAT Tarraco e-HYBRID az elektromos és a belsőégésű motor együttes használatával akár 730 kilométeres hatótávot kínál tankolás és újratöltés nélkül.

Amennyiben tisztán elektromos üzemmódban használjuk, a teljesítmény és annak továbbítása fokozatosan felépítve, mégis azonnal történik, így a vezető nem csupán a rendkívüli dinamikát, de az igényeire érkező villámgyors reakciót is élvezheti.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia a vezető számára igazán átfogó irányítási lehetőségeket kínál. A SEAT Tarraco e-HYBRID mindig tisztán elektromos üzemmódban kezdi meg útját (megfelelő akkumulátor töltöttségi szint mellett). Amennyiben az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken vagy a sebesség meghaladja a 140 km/órát, a hajtás automatikusan hibrid üzemmódra vált. Hibrid üzemmódbban a vezető dönthet úgy, hogy a töltöttséget meghatározott szinten tartja illetve egy adott szintet kiválasztva növeli vagy csökkenti azt. A SEAT Tarraco e-HYBRID a regeneratív fékezés három szintjét kínálja, amelynek beállítása az infotainment rendszeren keresztül történik.

A különböző – az infotaiment rendszer révén elérhető és testre szabható – hálózatról tölthető (plug-in) hibrid üzemmódok (elektromos mód, automata hibrid vagy maunális hibrid) mellett a SEAT Tarraco e-HYBRID két további speciális kapcsolót is kínál: ezek a e-Mode és az s-Boost gombok.

Amennyiben a tisztán elektromos módban egy bizonyos szint alá csökken az akkumlátor töltöttsége, a hajtásrendszer visszavált hibrid üzemmódra. Amint áramforrás közelébe kerülünk – és az akkumulátor töltésre szorul – a jármű első részén, a vezető oldalán található töltőcsatlakozó révén könnyen és gyorsan csatlakoztathatjuk autónkat. A feltöltés 3,6 kW-os Wallbox töltővel mindössze 3 és fél órát vesz igénybe, 2,3 kW-os töltővel pedig 5 óra alatt elérhető a teljes töltöttség.

A nagyméretű SUV futóműve elől MacPherson, hátul multilink felfüggesztést kapott, a progresszív elektromos kormányzás rendszerével együtt ez lehetővé teszi, hogy a vezető igazán megérezze a vezetés élményét. Így ha a járt utat magunk mögött is hagyjuk, az elégedettség mindenképpen garantált.

A megfelelő állásba forgatható gombbal választott vezetői profil révén – legyen az Eco, Normal, Sport vagy Egyéni beállítás – a jármű karaktere és kezelhetősége a körülményeknek és a vezető igényeinek megfelelően változtatható. Az Egyéni profil finomhangolásának köszöhetően számos lehetőség áll rendelkezésre, így a körülményektől és a vezető személyétől függetlenül a SEAT Tarraco e-HYBRID mindig a megfelelő menettulajdonságokat kínálja.

A SEAT Tarraco e-HYBRID modell agilitását a plug-in hibrid rendszer kialakítása biztosítja. Nyilvánvaló, hogy több helyet foglal el, mint a hagyományos belsőégésű motor, de elhelyezésével így a dinamizmust és a belső tér tágasságát egyaránt támogatja.

A súly egyenlően oszlik meg a jármű első és hátsó része között. A motorháztető alatt található az aggregát, a motor és a vezérlőegység, míg a jármű hátsó részében kapott helyet a lítium-ion akkumulátor és az üzemanyagtartály finoman kiegyenlítve és elosztva az SUV modell terhelését.

Amellett, hogy a SEAT Tarraco e-HYBRID minden olyan alapvető értéket magáénak tud, amellyel a márka által gyártott összes jármű rendelkezik, elképesztő hatékonysági szintet képes felmutatni.

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás párosának köszönhetően a modell szénd-dioxid kibocsátása 37 és 47 g/km között van, míg a hivatalos tesztciklusokon mért fogyasztása 100 kilométerre 1,6 – 2,1 liter üzemanyagra adódik.

Ezek a számok annak fényében még elképesztőbbek, hogy a nagyméretű SUV még így is mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig eléri a 205 km/órát.

A SEAT Tarraco e-HYBRID kitűnő példa arra, hogy az elektrifikáció technológiája számos előnnyel jár és része annak az ígéretes jövőnek, ahol mobilitási igényeink továbbra is teljesülnek, ezzel párhuzamosan azonban mégis csökken a környezetre gyakorolt hatásunk. 

SEAT Tarraco e-HYBRID műszaki információk:

Belsőégésű motor         1.4 TSI 150 LE (110kW)

Hengerek/szelepek száma        4/16

Hengerűrtartalom         1 395 cm3

Furat és löket   74.5 x 80.0

Sűrítési arány   10.0

Elektromos motor          85 kW / 115 LE

Akkumulátor kapacitás 13 kWh

Maximális összteljesítmény       245 LE (180kW)

Maximális össznyomaték           400 Nm

Legnagyobb sebesség 205 km/óra

Tisztán elektromos hatótávolság           44-49km (WLTP ciklus szerint)/55-58km (NEDC ciklus szerint)

Fogyasztás (l/100 km) a WLTP ciklus alapján   1.6-2.0 litres/100km

CO2 kibocsátás (g/km) a WLTP ciklus alapján 37-46.4g/km

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Seat Tarraco e-Hybrid, Tarraco e-Hybrid

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A frissített Kodiaq április 13-án mutatkozik be
Next Post: Pontosság minden részletében

Kapcsolódó cikkek

  • 1959-es Skoda Octaviával bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye Ctrl+C - Ctrl+V
  • Húszéves az Audi RS 6 Ctrl+C - Ctrl+V
  • Büntették az alkoholfogyasztást a 36-os busz vonalán ellenőrző rendőrök Ctrl+C - Ctrl+V
  • Már gyártják a Lánchíd új acél pályaszerkezetét Hírek
  • Megérkezett az első BMW X modell negyedik nemzedéke Hírek
  • Felfedi belső értékeit a Nissan vadonatúj Qashqai modellje Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT