Sebring helyett Portimão lesz a 2021-es FIA WEC idénynyitójának helyszíne

A portugáliai Portimãoban található Algarve International Circuit versenypálya lesz a helyszíne a 8 órás Portimão futamnak, ami az 1000 mérföldes Sebring futam helyébe lép az idei 9. FIA Hosszútávú Világbajnokság első fordulójának helyszíneként. A futamot 2021. április 2-4. között rendezik meg. A koronavírus gyors mutálódása, illetve a különböző országok kormányzati intézkedéseinek változásai miatt – ami az utazási korlátozásokra is kiterjed –, a WEC nem akar szükségtelen kockázatokat vállalni. Mivel a csapatoknak hamarosan szállítmányokat kellett volna útnak indítaniuk az USA-ba, gyors döntésre volt szükség, hogy felkészülhessenek a 2021-es idényre. Mindezt figyelembe véve, illetve tekintettel arra, hogy a bajnokságban szereplő csapatok többsége európai központú, valamint az IMSA-val, a Sebring International Raceway-el és a FIA-val történt egyeztetést követően az a döntés született, hogy az idény első futamát Európában rendezik meg. A Portugália déli részén fekvő Algarve International Circuit lesz a prológ, vagyis a WEC március 30-31-én tartandó, hivatalos, idény előtti tesztjének helyszíne is. A 2008-ban épített pályán szokták megrendezni az Európai Le Mans Sorozat [ELMS] egyik fordulóját 2017 óta. Az izgalmas pályán gyors és lassú kanyarok, illetve drasztikus emelkedők váltják egymást.

Sajnos a COVID-19 járvány továbbra is világszerte gondokat okoz, ezért a FIA-val, az IMSA-val és a Sebring menedzsmentjével folytatott egyeztetést követően az a döntés született, hogy törlik a Sebring futamot, és helyette Portimãoban rendezik meg ezt a fordulót. Szomorúak vagyunk, hogy nem találkozhatunk amerikai barátainkkal, és alig várjuk a napot, amikor visszatérhetünk az USA-ba, hogy az IMSA-val közösen szerepelhessünk a Super Sebringen. Továbbra is elkötelezetten építjük hosszú távú kapcsolatunkat az IMSA-val és a Sebring International Raceway pályával, hiszen szándékunkban áll visszatérni a Sebringre a jövőben.” – fogalmaz Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest elnöke.

Bár a versenynaptár módosítása nyilvánvalóan nem ideális dolog, 2021-be átlépve megértettük, hogy ez bármikor előfordulhat az idény során. 2021 több okból is fontos év a hosszútávú versenyzés szempontjából, és számunkra az a prioritás, hogy ne csupán ezt az idényt mentsük meg, hanem a FIA Hosszútávú Világbajnokság jövőjét is – szem előtt tartva az összes érintett fél érdekeit. Nagyon várom az április idénynyitást és az azt követő versenyeket, és őszintén remélem, hogy 2021 jó év lesz a sportágunk számára.” – teszi hozzá Richard Mille, a FIA Hosszútávú Versenybizottságának elnöke.

Az utóbbi hónapok során láthattuk, hogy mennyire kiszámíthatatlan a járvány alakulása, és a legfontosabb érintett szereplőkkel folytatott egyeztetéseket követően azt a döntést hoztuk, hogy az idény első futama itt marad Európában, ahol a legtöbb csapat központja is van. Egy futam utolsó pillanatban történő törlésének a következményei gazdasági szempontból is kedvezőtlenek lennének az egész WEC-család számára, ezért felelős döntést hoztunk. A Portimão pályán voltak már kivételesen szoros futamok az ELMS keretében, és kiváló a helyszín felszereltsége. Nagyon várjuk már, hogy Portugáliában, az áprilisi 8 órás futammal útjára indíthassuk a szezont!” – árulja el Frédéric Lequien, a FIA Hosszútávú Világbajnokság vezérigazgatója.

A promóter és a szervezők szándéka az, hogy a versenynaptár többi futama módosítás nélkül kerüljön megrendezésre. A második fordulóra a tervek szerint a Spa-Francorchamps pályán kerül sor, amit júniusban a 24 órás Le Mans követ majd. Monzában első alkalommal kerül majd sor egy WEC-futamra júliusban, majd a bajnoki mezőny visszatér Japánba a Fuji futamra szeptemberben. A WEC 9. idénye novemberben zárul Bahreinben.