Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Semmi meglepő

Posted on 2020.04.06.2020.04.06. By AztaCARom

A robogók csaknem felére nem kötnek kötelező felelősségbiztosítást

    Becslések szerint több mint félmillió robogó üzemel Magyarországon, de a törvényi előírás ellenére csaknem felükre nem kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást üzembentartóik – hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

    A szervezet hétfői közleménye szerint a biztosítás nélkül közlekedők sokat kockáztatnak, a rendőri igazoltatás során büntetés jár a mulasztásért, károkozás esetén pedig akár több százezer forint kárösszeget kell saját zsebből kifizetniük. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint a biztosítók átlagos kárkifizetései a segédmotoros kerékpárok által okozott károkra 2018-ban meghaladták a 672 ezer forintot.


    Ha biztosítatlan robogó okoz kárt, a károkozó helyett a Mabisz kártalanítási számlája fizeti ki a kárösszeget, amit utólag behajt a károkozón.


    A kedvező időjárás miatt, valamint a tömegközlekedési eszközök elkerülése érdekében egyre többen használnak kerékpárt is. A Mabisz kitért arra, hogy a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek több mint tíz százaléka a kerékpárosokhoz kapcsolódik, akik nagyjából hasonló arányban elszenvedői, mint okozói a közlekedési baleseteknek. A lakásbiztosításhoz kapcsolódó általános felelősségbiztosítás a balesetet okozó biciklisnek is segítségére lehet, mert ez a fedezet kiterjedhet a kerékpárral történő károkozásra is. Ilyen biztosítás hiányában a károsult közvetlenül a kerékpárostól követelheti a kár megfizetését – jelezte a biztosítók szövetsége.


    A kétkerekűek és más elektromos eszközök gyorsan bővülő piacának jele, hogy egyes társaságok már tervezik a kerékpár-biztosítások kiterjesztését az elektromos rollerekre is. Az új típusú eszközök hatósági besorolása folyamatban van, ennek eredménye teljesen tiszta helyzetet teremthet a biztosítási vonatkozású kérdésekben – közölte a Mabisz.

Hírek, Motor, MTI Tags:biztosítás

Semmi meglepő! Tovább zuhannak a dízel eladások Európában

Posted on 2018.05.05.2018.05.05. By Iroda Távirati

Az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint egyre kisebb az érdeklődés a dízelmotoros autók iránt az Európai Unióban, miközben hatványozottan nő a hibrid modellek iránti kereslet. Utóbbiak eladásain belül több mint 85 százalékot tesznek ki a Toyota típusai.

Az év első negyedévében folytatták mélyrepülésüket a dízel üzemű személygépkocsik Európában. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett adatok tanúsága szerint a tavalyi év azonos időszakához képest 17 százalékkal csökkent a forgalmuk, és ma már nyoma sincs egykori hegemóniájuknak: az összeladások mindössze 37,9 százalékát tették ki, miközben a benzinmotoros járművek piacrésze 55,5 százalékra nőtt (+14,6%.)

Ezekre a változásokra két évvel ezelőtt gondolni sem mertek volna a piaci elemzők; a Németországból kiindult, hírhedt dízelbotrány, valamint az ehhez kapcsolódóan megnőtt vásárlói tudatosság és környezeti felelősségtudat azonban együtt képes volt a helyes irányba terelni a fogyasztói gondolkodást. Nem véletlen, hogy az alternatív – elsősorban hibrid és plug-in hibrid– meghajtású, különösen környezetbarát technológiák szerezték a legtöbb új vásárlót az év első három hónapjában. 26,9 százalékos növekedésükre a beavatottakon kívül szintén kevesek fogadtak volna az évtized derekán; 6,5 százalékos piaci részesedésük azt jelzi: immár megkerülhetetlenül számolni kell velük a kontinensen.

Habár arányaikban lenyűgöző a hálózatról tölthető (elektromos vagy plug-in hibrid) autók 47 százalékos növekedése, a hagyományos hibridekből szinte darabra pontosan kétszer annyi talált gazdára az időszakban (139 556 vs. 69 898 db), mint külső áramforrásról tölthető társaikból, jól mutatva, hogy az ár, a környezeti kompatibilitás és a használati érték hármas mátrixában jelenleg ez a technológia testesíti meg az optimumot.
A full hibridek Európa-szerte 22,9 (csak az EU országait nézve 25,7) százalékkal erősödtek. Magyarországon több mint kétszer ekkora növekményt, +57,8%-ot mutatott a technológia. Az élet furcsa fintora, hogy az öt legnagyobb európai nemzeti piac közül abban az országban – Németország – nőttek nagyobb mértékben (+65,7%) a hibridek eladásai, amely évtizedeken keresztül a dízeltechnológia egyik legnagyobb élharcosa volt.

Az EU és az EFTA piacain együttesen eladott 145 241 darab hibrid gépkocsi elismerésre méltó mennyiség. Még örvendetesebb volna azonban, ha nem szinte kizárólag egyetlen márka adta volna ezt a mennyiséget, a Toyota Motor Europe első negyedéves adatai szerint ugyanis az év első három hónapjában 125 400 darab hibridet vásároltak a márka regionális ügyfelei…
Mégis van remény, hiszen a Toyota hibrid modellek 18 százalékos emelkedése azt jelenti, a többi márka ügyfelei is kezdenek ráébredni a Toyota által forradalmasított technológia erényeire és előnyeire.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Rekordforgalom mellett növelte nyereségét az első negyedévben a Scania
Next Post: Keszthelyi Vivien harmadik lett élete első GT-versenyén Hockenheimben

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT