Sokkal több, mint gondolnád – Ssangyong Tivoli

Rónavölgyi Endre

A legutóbb tesztelt Kia Xceed után rengetegen hívtatok, írtatok, hogy milyen. Egy kedves baráti házaspár kérte, hogy segítsek nekik is szerezni egy tesztautót, mert ők vennének is egyet. Minden ment a maga útján aztán néhány nap múlva hívtak, hogy köszönik, de egy Ssangyong Korando-t fognak venni. Csak néztem mint a moziban. Kb. 10 éve vezettem az akkori modelleket. Actyon, Kyron…hááát nem rabolták el a szívemet, a Rexton viszont már akkor is jó autó volt. Azt a vizuális környezetszennyezést, amit a Rodius jelentett sosem bocsájtottam meg a márkának.

Az újkori modelleket láttam ugyan, de nem vezettem őket. A sors úgy hozta, hogy Troll aki István azzal hívott fel: „Itt egy Tivoli. Nem próbálod ki?” Dehogynem. Hátha megértem barátaink döntését.

Elmentünk a kereskedésbe, ahol egy talpig úriember hellyel, kávéval kínált. Gyönyörűen lemosva, felkészítve várt minket a bordó Tivoli. Sok kritikát hallottam a kinézetével kapcsolatban. Az a véleményem, ha Toyota logo lenne az elején még rajonganának is érte azok, akik most ostorozzák. Nekem tetszett és minél többet nézem, annál jobban tetszik. Mokány kis autó ez. Jól állnak neki a króm díszlecek, a három részre osztott ködlámpa. Örvendetes, hogy kezd kialakulni a márkaarculat az autók elején és a kerékjárati ívek feletti domborulatok is „ssangyongosak”, nem pedig máshonnan szerzett dizájnelemek. Nekem bejön a hátulja is. Amíg nem láttam közvetlenül egy Vitara mellett, azt gondoltam, hogy a Tivoli nagyobb, de mikor mögé parkolt egy, meg kellett állapítsam, hogy kb. egy méret ez, csak ez robosztusabb, terepjárósabb, dobozszerűbb. Na ennyiben lehet a Tivolit egy Suzukihoz hasonlítani. Semmi másban nem.

Erre beülve >>>