Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Sportautó hozzáértőknek – új Opel Insignia GSi

Posted on 2017.09.12. By AztaCARom
  • Sportos front- és fardesign, markáns 20 colos kerekek

  • FlexRide-futómű és Brembo-fék, speciális Nürburgring-hangolással

  • Kétliteres közvetlen benzinbefecskendezéses, illetve BiTurbo dízelmotor

  • Könnyű szerkezet, turbótechnika és kis súrlódású nyolcfokozatú automata

  • Torque Vectoring összkerékhajtás, nagy teljesítményű Michelin-sportgumik

  • AGR-minősítésű új sportülés, kiváló oldaltartással és komforttal

  • A GSi felülmúlja a Nürburgringen a típuselőd erősebb OPC-változatát

Élesebb, precízebb, hatékonyabb: az új Opel Insignia GSi azok sportlimuzinja, akik igazán meg tudják becsülni a különlegeset! Különösen dinamikus futómű-hangolásával és 20 colos alufelnire szerelt új Michelin-sportgumijával remekül fogja az utat. Torque Vectoring összkerékhajtása egyedülálló a szegmensben – ennek köszönhetően veszi be élénken a kanyarokat az új Opel Insignia GSi, nyújt maximális oldalvezető erőt és stabilitást, kiváló tapadással. Még aktívabbá teszi a vezetési élményt, hogy nyolcfokozatú automatája kormányon lévő kapcsolókkal manuálisan is váltható. Mindehhez két valódi csúcshajtómű járul: a 191 kW260 LE teljesítményű 2.0 Direct Injection Turbo benzines (hivatalos NEFZ fogyasztás GSi 2.0 Direct Injection Turbo: városi 11,2 l/100 km, országúti 7,1 l/100 km, kombinált 8,6 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 197 g/km), illetve az újonnan konstruált kétliteres BiTurbo dízel, 154 kW/210 lóerővel és soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel elért 480 newtonméter nyomatékmaximummal (hivatalos NEFZ fogyasztás GSi 2.0 BiTurbo: városi 8,9 l/100 km, országúti 6,1 l/100 km, kombinált 7,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 192 g/km).
Az Insignia új generációjára amúgy is jellemző a könnyű építési mód, az alacsony súlypont és a kétliteres turbómotor ereje. Ezekből adódik a nagyszerű kiegyensúlyozottság és a kedvező teljesítménysúly. Ennyi belső érték különleges küllemet érdemel: a GSi nagy, krómozott légbeömlője és a leszorító erőt fokozó karakteres spoilere félreérthetetlen nyelven beszél. Az Opelnél külön a GSi-hez fejlesztett bőrkárpitozású kagylóülés, a sportkormány és az alumínium pedálsor szintén megdobogtatja a hozzáértő szívét.
Összességében az új GSi sokkal dinamikusabb a már eleve élénk Insignia Grand Sportnál – a modern sportosság fölényesen jó útfogásával és precíz viselkedésével jelöl ki új színvonalat. Képességeit nagyra értékelhetik a sportos középkategóriájú limuzinok kedvelői. Ezt támasztja alá a stopperóra is: „Az új Insignia GSi jóval gyorsabban tesz meg egy kört a Nürburgring-Nordschleifén, mint az előző generáció erősebb OPC-változata“, jelentette ki a tesztfutamok után Volker Strycek, a Performance Cars és a Motorsport részleg vezetője. Az okok egyike, hogy a GSi 160 kilogrammal könnyebb az összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.
„A kis súly – különösen az első tengelyen –, az alacsony súlypont, a játszi könnyedségű vezethetőség, a széles tartományban kihasználható turbóerő és a kiváló útfogás teszi ennyire gyorssá és hatékonnyá a GSi-t. Ez az autó maga a vegytiszta hatékonyság. Tapadása az aszfalthoz nemcsak a versenypályán előny, hanem közúton is“, biztosít a túrakocsi-versenyző Strycek.

Tesztelés a „Zöld pokolban“, a világ legnehezebb versenypályáján

Az Opel Insignia GSi a Nürburgring legendás északi körén kapta meg végső csiszolását. Az Opel külön tesztközpontot tart fenn ott, sportmodelljeinek hangolására. Ahol anno Jackie Stewart F1-es világbajnok „Zöld pokolról” beszélt, most komplett új futóművet alkottak az Opel mérnökei a GSi-nek. Rövidebb rugók ültetik le 10 milliméterrel a karosszériát, és speciális sport-lengéscsillapítók csökkentik minimumra a mozgását egy-egy gyors körön. Ehhez illően állították be a harapós, négydugattyús Brembo fékeket (tárcsaátmérő 345 milliméter) és az alapból is direkt kormányművet. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely a másodperc töredéke alatt adaptálja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a széria nyolcfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető Standard, Tour és Sport mód közül választhat, és ennek megfelelő lesz a kormányzás, illetve a gázvétel. A GSi kapott egy exkluzív verseny-üzemmódot is, ez az ESP-gombbal aktiválható. Ha kétszer egymás után megnyomják, kikapcsolódik a kipörgésgátló, és nagyobb szögű farolást enged meg az avatott kezű pilótának az ESP – például a Nordschleifén.
A sportfutómű és a 20 colos, tapadós Michelin Pilot Sport 4 S gumik együttese remek útfogást eredményez. Hozzájárul ehhez a széria Torque Vectoring összkerékhajtás. A szegmensben egyedülálló, csúcstechnikájú rendszerben hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, a menethelyzetnek megfelelően egyedileg hajtva a kerekeket. Kellemetlen alulkormányzottságot, tehát amikor a külső ív felé csúsznak az első kerekek, nem ismer az Insignia GSi, ehelyett tiszta íveket rajzol a kanyarokba.
A sportlimuzint fölényes képességű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, vagy pedig az új kétliteres BiTurbo dízel. A 2.0 Turbo teljesítménye 191 kW/260 LE, maximális nyomatéka 400 newtonméter 2500-4000/percnél. Ezzel mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órára a GSi, majd egészen 250-ig lendülhet ki a sebességmérő mutatója. Aki viszont dízelerőt szabadítana fel, az újonnan tervezett kétliteres BiTurbót rendelheti meg. Soros, kétfokozatú turbófeltöltés hoz ki belőle 154 kW/210 LE teljesítményt 4000/percnél, illetve bivalyerősen húzó 480 newtonméternyi nyomatékmaximumot, már 1500-nál. Ez esetben 7,8 másodperc alatt gyorsul százra a sportautó, és 233 km/órás sebességet ér el.
Mindkét csúcshajtóműhöz teljesen új nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, amely a kormánykerék billentyűiről a volán elengedése nélkül is kapcsolható. Automatikus módban Standard és Sport helyzet közül választhat a vezető.

Sportos attribútumok: az új Opel Performance-sportüléstől a hátsó spoilerig

Az új Opel Insignia GSi-hez jól illenek design-elemei, csúcstechnikája és tartozékai. A lista élén áll az Opel saját fejlesztésű új kagylóülése, amelynek nagyon jó az oldaltámasztása, de a hosszú távú komfortja is. Kiváló ergonómiájáról az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) igazolása tanúskodik. Akárcsak az Insignia Grand Sporté, ez is szellőztetett, fűtött és masszírozó, oldalpárnái állíthatók. A GSi-ben a magasra felhúzott támlába integrálták a fejtámlát. Példaszerű az Opel Performance-sportülésében a biztonsági öv felfekvése vállmagasságban – egyéb kagylóüléseken korántsem magától értetődő ez. Kétféle bőrkombináció közül lehet választani, mindegyiket GSi-logó díszíti. Ez a felirat látható hátul is, ahol hatékony spoiler kelt leszorító erőt. A hátsó kötény diffúzort imitál, benne két krómozott kipufogóvéggel. Elöl is krómozott a kerekek előtti légbeömlők szegélye. Az utastérben alul lapított kormánykerék, alumínium-pedálsor és fekete tetőkárpit teremt megfelelő hangulatot – a legjobb sportlimuzinok stílusában.

33 éves hagyomány: az Opel GSi-modelljei

Az Insignia GSi a hasonlóan GSi-megjelölésű sportos Opelek hosszú sorát folytatja. Először, 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi (115 LE, 1800 cm3) keltett feltűnést, majd négy év múlva a két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes Kadett 2.0i GSi 16V 150 lóereje. Ez a motor jelent meg utódjában, az első Astrában is. Alternatívája 1993-tól az Astra GSi lett (1800 cm3, 125 LE). A Corsa különböző generációiból is voltak GSi-modellek: a mára már klasszikussá lett 100 lóerős Corsa A (1988), vagy a Corsa D 2012 augusztusában – egyelőre!
A Frankfurti Autószalonon eldördülő rajtlövéstől ugyanis már az új Insignia GSi írja az Opel sportautóinak következő fejezetét. A limuzin október közepétől rendelhető meg Németországban, majd rövidesen követi az Insignia GSi Sports Tourer kombi.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/12/rajtra-keszen-vartak-frankfurtot-az-opel-vilagujdonsagai/
 

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, bemutató, car, Frankfurt, Frankfurti Autószalon, Insignia GSi, jármű, kocsi, Opel, Opel Insignia GSi, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Tourneo Custom egyedülállóan sokoldalú
Next Post: Bemutatkozik az új Swift Sport

Kapcsolódó cikkek

  • Kínában debütál a Lincoln Navigator Black Gold Edition Bemutató
  • Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE egy új korszak hajnala (3.) Bemutató
  • Több ezer munkahelyt szüntet meg a Volkswagen csoport Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset miatt forgalomkorlátozás van az M1-esen Budapest felé Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az év legfontosabb autóipari technológiai újításai (7.) – Lexus AR Play Bemutató
  • Bréking… Bemutató

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Több tucat előadással várja az érdeklődőket a Nyíregyházi Egyetem
  • Számviteli szabadulószoba és jövőkutatás is lesz a Corvinuson a Kutatók éjszakáján
  • Már 10 mozifilmre költöttek 1 milliárdnál többet a magyar nézők
  • Ismét kereskedelmi nívódíjat nyert a PENNY!
  • Mi a csoda? Egész napos élménykavalkáddal vár a Múzeumkertben az ingyenes PONT Fesztivál
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT