Sportos ruhát ölt a Toyota Corolla szedán is

A kombi és a ferdehátú után az alsó-középkategóriás Toyota Corolla négyajtós karosszériaváltozata is megkapja a GR Sport kivitelt. Ezzel új európai piacokon jelenik meg a Toyota sportos kompakt modellje.

Nem egészen másfél évvel a ferdehátú és a kombi modellek sportos változatának bemutatása (2019. 03.) után a Toyota most a Corolla lépcsőshátú változatára is alkalmazta a GR Sport-kezelést. Ennek köszönhetően hamarosan azokban az európai országokban is elérhetővé válik a Toyota sportos alsó-középkategóriás modellje, ahol kizárólag négyajtósként kapható a Corolla.

A koncepció és a recept változatlan: a Toyota vérbeli sportmodelljeiről ismerős optikai elemek teszik fiatalossá, dinamikussá és különlegessé az autó megjelenését, ugyanakkor a műszaki tartalom nem változik. Az alapkivitel elegáns króm hűtőmaszkját feketére lakkozott elem váltja fel; a fényes fekete a karosszéria több pontján is visszaköszön, a külső tükörházaktól kezdve a B-oszlopokon át az oldalajtókat alulról szegélyező betétekig.

Szintén fekete az első lökhárító két szélén kialakított, C alakú keret, valamint a hátsó lámpákat összekötő dekorsáv. A kontrasztos megjelenést a részben polírozott küllőjű keréktárcsák, illetve a szedánhoz most először rendelhető kéttónusú fényezés (hétféle karosszériaszínnel társítható fekete tetőlemez) erősíti; a csomagtérfedél peremén elhelyezett diszkrét légterelőt ellenben minden esetben a karosszéria színére (például a kizárólag GR Sport modellekhez kínált Dynamic-szürkére) fényezik.

Az utastérben fekete tetőkárpit, perforált bőrkormány és a hátfalról ismerős GR logóval díszített, csiszolt alumínium küszöbbetétek alapozzák meg azt a sportos hangulatot, amelyet aztán masszív oldaltartású, integrált fejtámlájú ülésekkel koronáztak meg a tervezők. A vegyes kárpitanyagú ülések fekete tónusát fehér-piros öltések teszik izgalmasabbá – ezek egyébként a Toyota Gazoo Racing motorsport-csapat hivatalos színei.

Fontos különbség a három karosszériaváltozat között, hogy míg a korábbról már ismert ötajtós és kombi Corolla GR Sport modellek kizárólag hibridként (122 és 180 lóerős kivitelben is) rendelhetők, a Toyota Corolla Sedan GR Sport az alapmodell teljes motorválasztékával választható (Magyarországon ez a felszereltség csak a hibrid változatokhoz lesz rendelhető).

Ez egyrészt a kisebbik, 1.8 literes öntöltő hibrid egységet (122 LE teljesítmény, 4,3 liter/100 km üzemanyag-fogyasztás, 98 g/km CO2-kibocsátás ), másrészt a kizárólag a szedánhoz kínált, kétoldali változó szelepvezérléses, 1.6 literes, soros négyhengeres benzinmotort (132 LE teljesítmény, 6,1 liter/100 km üzemanyag-fogyasztás, 139 g/km CO2-kibocsátás1) jelenti.

A sportos Corolla szedán gyártása idén novemberben kezdődik meg, az értékesítés piactól függően legkorábban 2021 januárjától indul.

Fotók: Toyota