Stabil nyereséget kommunikált a Mazda

Az üzemi eredmény 72%-kal nőtt az első három negyedévben az előző évhez képest. Az egész éves vállalati előrejelzés az üzemi eredmény növekedését mutatja. Az európai eladások a harmadik negyedévben 3%-kal nőttek éves szinten.

A Mazda Motor Corporation bejelentette a pénzügyi év első három negyedévére vonatkozó pénzügyi és értékesítési eredményeit, amelyek szerint a 2022. április 1. és december 31. közötti időszakban 795 000 darabot értékesített világszerte.

Európában a harmadik negyedévben az eladások 3%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, amihez az elektromos modellek bevezetése is hozzájárult, beleértve a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV modellt, amelyből a bevezetés óta több mint 13 000 darab került értékesítésre, valamint a Mazda2 Hybridet. Az első három negyedévben a teljes értékesítés 108 000 darab volt, amihez Németország és az Egyesült Királyság, a Mazda legnagyobb európai piacai 25 000, illetve 18 000 darabbal járultak hozzá.

A Mazda hazai piacán, Japánban a kilenc hónap alatt 107 000 darab Mazda-modell került értékesítésre, ami 14%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A piaci részesedés éves szinten 0,4 ponttal 3,6%-ra nőtt. Észak-Amerikában a kilenc hónapos eladások 15%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, Kínában pedig csökkent a kereslet az áprilistól decemberig tartó időszakban, 72 000 darab került eladásra, és ez 46%-os csökkenést jelent éves szinten, amit a járványügyi lezárások okozta termeléscsökkentések és az értékesítési tevékenység korlátozásai eredményeztek.

A pénzügyi év első három negyedévében a Mazda 2696,3 milliárd jen (19,1 milliárd EUR) nettó árbevételről számolt be, ami 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és 109,5 milliárd jen (776,5 millió EUR) üzemi eredményről tájékoztatott, ami 72%-os növekedést jelent. A nettó eredmény 103,6 milliárd jen (734,7 millió EUR) volt. A konszolidált nagykereskedelmi volumen 737 000 darab volt, 7%-kal több, mint egy évvel korábban, a termelési volumen pedig 809 000 darabot tett ki, ami 9%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Az utolsó negyedévi előrejelzések módosítását követően, melyek már tükrözik a félvezetők és szállítóhajók hiányának hatását, a Mazda globális, egész éves értékesítési volumen-előrejelzése 52 000-rel csökkent, 1 163 000 darabra. A Mazda Europe 173 000 jármű értékesítését prognosztizálja. Az üzemi eredmény előrejelzését felfelé módosították 150 milliárd jenre (1,07 milliárd EUR). A Mazda előrejelzése szerint a nettó árbevétel 3900 milliárd jen (27,8 milliárd EUR), a nettó eredmény pedig 140 milliárd jen (1 milliárd EUR) lesz erre a pénzügyi évre.

A Mazda továbbra is figyelemmel kíséri az üzleti környezetet, a kereskedelmet érintő problémák jövőbeni alakulását, illetve az autókereslet tendenciáit minden olyan piacon, ahová járművei szállításra kerülnek.

„Ami a Mazda Motor Hungary-t illeti, a záró naptári év eredményei meglehetősen pozitívan alakultak, figyelembe véve az európai piacon jelenleg is fennálló kihívásokat” – mondta Együd Tibor, ügyvezető igazgató. „Magyarország számára a tavalyi év legjelentősebb modellje egyértelműen az újonnan bevezetett Mazda CX-60 PHEV volt, 277 eladott darabbal, ebből is látszik milyen lelkesen fogadták az autót vásárlóink. Hasonló eredményeket várunk az idén márciusban piacra érkező Mazda CX-60 dízeltől is az új, 200 és 254 lóerős teljesítménnyel érkező e-Skyactiv D motorral” – tette hozzá Együd Tibor.