Stabil teljesítményt nyújtanak a Volkswagen-csoport márkái


Bentley 1,5 milliárd euró forgalmat produkált az elmúlt üzleti év során, 16,0 százalékkal maradva el a megelőző évi értéktől, működési nyeresége pedig mínusz 288 (55) millió euróra esett vissza. Terhelő hatást fejtettek ki mindenekelőtt az új Continental GT bevezetésének késése és a nyugdíjalap átszervezése, valamint a devizaárfolyam-hatások, a működési nyereségarány mínusz 18,6 (3,0) százalékra esett vissza.


Porsche ismét nagyon sikeresen zárta az üzleti évet, a Porsche Automobile forgalma 9,2 százalékkal 23,7 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig a megelőző évhez képest 2,7 százalékkal 4,1 milliárd euróra bővült. A növekedés elsősorban a megemelkedett volumen, a kedvező modellmix eredménye, miközben – főként az elektromos mobilitás és a digitalizáció kapcsán – a magasabb kutatási és fejlesztési költségek ellentétes hatást fejtettek ki. A márka működési nyereségaránya 2018-ban 17,4 (18,5) százalékra adódott.


Volkswagen Haszonjárművek forgalma 11,9 milliárd euróra adódott az elmúlt üzleti év során, ami a megelőző év szintjének felel meg. A kedvező modellek szerinti megoszlás és az anyagköltség-optimalizáció ellenére a működési eredmény – mindenekelőtt az új termékek megnövekedett előzetes kiadásai, a negatív devizaárfolyam-hatások és a WLTP-kihívások következtében – 780 (853) millió euróra esett vissza, a működési nyereségarány pedig ennek megfelelően 6,6 (7,2) százalékra adódott.


Scania 13,4 (12,8) milliárd euróra növelte forgalmát a 2018-as üzleti év során. A márka működési eredménye 4,4 százalékkal 1,3 milliárd euróra emelkedett, ami mindenekelőtt a nagyobb volumen, a kedvező modellmix és a pozitív devizaárfolyam-hatások, valamint a pénzügyi szolgáltatási üzletág tevékenységének eredménye. A költségnövekedés ezzel szemben negatív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évhez viszonyítva változatlanul 10,1 százalékot tett ki.


Az MAN Haszonjárművek forgalma a nagyobb volumen révén 9,2 százalékkal 12,1 milliárd euróra bővült a 2018-as üzleti év során, míg a működési eredmény az indiai átszervezésekkel kapcsolatos ráfordítások következtében 332 (362) millió euróra esett vissza. A működési nyereségarány 2,7 (3,3) százalékra adódott.


power engineering piaci szegmensben az MAN forgalma 3,6 (3,3) milliárd euróra nőtt, míg működési eredménye a megelőző évhez hasonlóan 193 millió eurót tett ki. A pozitív volumenhatásokkal a kedvezőtlen termékek szerinti megoszlás állt szemben, a működési nyereségarány 5,3 (5,9) százalékon alakult.


Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások az elmúlt üzleti év során 32,8 milliárd euró forgalmat bonyolított, 2,9 százalékkal többet, mint a megelőző év során. Legfőképpen az üzleti tevékenység bővülése következtében a működési eredmény 6,2 százalékkal új rekordértékként 2,6 milliárd euróra nőtt.


Kitekintő

A Volkswagen várakozásai szerint a Volkswagen-csoport ügyfélkiszállításai – továbbra is nagy kihívást jelentő piaci körülmények közepette – a 2019-es év során enyhén meghaladják a tavalyi volument. E kihívásokat elsősorban a konjunkturális fejlődés alakulása, az intenzív verseny jellemezte piac, a volatilis devizaárfolyamok, valamint a szigorúbb WLTP-követelmények jelentik. Meglátásunk szerint a Volkswagen-csoport forgalma akár öt százalékkal is a tavalyi felett alakulhat. A vállalatcsoport működési eredménye tekintetében a 2019-es évre 6,5 és 7,5 százalék közötti operatív nyereségaránnyal számolunk.