A legújabb Honda GL1800 Gold Wing stílusa és felszereltsége

  • Új gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
  • A navigációs rendszer és a hifi adatai is a 7”-os TFT-kijelzőn jelennek meg
  • Feszes vonalak és kortárs stílus – már a külső jegyek elárulják, hogy ultramodern hajtásláncra épül a modell
  • A szélvédő magassága és szögállása is elektronikusan szabályozható
  • Az elektronikus gázmarkolattal (throttle-by-wire, TBW) a sebességrögzítő is finomabban kezelhető
  • A kimagasló szállítókapacitásnak köszönhetően a hétvégi kalandhoz szükséges összes poggyász elfér a Gold Wing dobozaiban
  • Az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazással okostelefonokkal is összekapcsolható a motorkerékpár fedélzeti rendszere
  • LED lámpatestek és automatikusan kikapcsoló irányjelzők
  • Az intelligens kulcs az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti
  • Két USB-C-töltőaljzat

A Gold Wing a sportosság jegyében született. Erről tanúskodik az egyedi stílus és sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul. A merészséget tükröző orr-részt kissé előre döntötték és kompakt idomokból állították össze, hogy a lehető legenergetikusabb legyen az összhatás.

A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva alsó és felső részre a karcsú idomzatot, amely éles vonalak és sík felületek alkotta elemekből, az aerodinamikai követelmények figyelembe vételével készült. Kiváló munkájuk és stílusérzékük révén a Gold Wing már megjelenésével elárulja, hogy minden téren kimagasló teljesítmény jellemzi.

A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és az áttervezett kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból.

A menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika egyaránt elsőosztályú, nem mellesleg speciális légcsatornákat alakítottak ki a motoron, melyek ideális helyen vezetik el a menetszelet, egyszersmind kellemes, friss levegőt biztosítanak a vezetőnek és utasának.

Az elektromosan, egyszersmind fokozatmentesen állítható, kis méretű plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárás-védelmet nyújt, ugyanakkor kompakt mivoltából fakadóan növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatóak, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek.

A nyereg első és hátsó része határozottan elkülönül egymástól, így a pilóta minden idegszálával a vezetésre koncentrálhat, semmi nem zavarja. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza vezetőt a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt.

A lámpatestek egytől-egyig LED-ek, és a fényszórók alsó részén öt polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „ékszerszem”, ami oly egyedivé teszi az új Gold Wing tekintetét. Felül a szintén különleges, „sztereoszkóp” hatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, minden helyzetben kiváló látási viszonyokat garantálva. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták és automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlési rendszer, ami az első és hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése.

Alapáras felszerelés a – jobb oldali kapcsolókonzolról kezelhető – sebességrögzítő is, és nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, hogy a beállított érték mindvégig látható a sebességmérő bal alsó sarkában. Az automatikus gyorsítások – hála az elektronikus gázmarkolatnak – rendkívül kifinomultak, főleg az emelkedőkön felfelé. Amennyiben automatikus üzemmódban, bekapcsolt sebességrögzítővel fékez a pilóta, a lassításokat, illetve visszagyorsításokat követően önműködően aktiválódik a megfelelő DCT-üzemmód.

A prémium színvonalú műszeregység nem csak egyedivé teszi a vezetői környezetet, hanem a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét kis kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED háttérvilágítással, még nyugtatóbb, elegánsabb és nem utolsó sorban vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek.

A 7”-os, színes, folyadékkristályos TFT-kijelzőről leolvashatóak a navigációs és az audiorendszer adatai, emellett a műszeregység a menetüzemmód és a futómű beállítására is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket, közöttük a guminyomásra vonatkozókat is.

A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen nyolc szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd. Akárcsak korábban, a műszeregység bal alsó részén jelenik meg a pillanatnyi guminyomás, ám újdonság, hogy a 2023-as modellen egyértelmű és feltűnő jelzés villan fel, ha szökik a levegő az abroncsból.

A Gold Wing árasztotta kimagasló minőséget mi sem érzékeltethetné jobban, mint a középkonzolon és a Smart Key kulcson díszelgő embléma. Ez a háromdimenziós, két tónusú, krómozott táblácska a jellegzetes oroszlánfejjel, a széttárt sasszárnyakkal és a nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. A Smart Key rendszer távirányítójával aktiválhatóak a motor különféle rendszerei és szükség esetén kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha egyszerűen zsebében tartja.

A Gold Wing-tulajdonosok többsége rövid, 2-3 napos túrákat szervez magának, ezért a két oldaldoboz összesen 60 L-es űrtartalmú, azaz elegendő helyet kínál az ilyen kirándulásokra, az pedig csak hab a tortán, hogy felárért prémium belső táskákkal is kiegészíthetőek a dobozok. Ha a Smart Key a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a jobb oldali tárolórekesz, valamint a túra- és az oldaldobozok zárjait. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dobozok nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatóak, hanem a Smart Key távirányítójával is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a dobozok nyitását és a záródását is kifinomulttá teszik. A hívásgomb benyomása és nyomva tartása villogtatni kezdi az irányjelzőket.

A Gold Wing gazdája az Android Auto és az Apple CarPlay szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti okostelefonján tárolt számait és zenéit. A kapcsolat Bluetooth- vagy USB-C-alapú lehet, utóbbi csatlakozóból ráadásul kettő található a motoron.

A kis tömegű hangszórók helyzetét az üléspozíciót figyelembe véve határozták meg, így elképesztően tiszta és élethű a hangzás, az utas számára pedig saját kezelőpanel rendelhető, hogy szabadon válogathasson a számok közül. A gombok a jobb oldaldoboz felső részén kapnak helyet, s a hangerő mellett a forrás kiválasztására, valamint „előretekerésre” is lehetőséget adnak.

A navigációs rendszer adatai színes, 7”-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – alagutakban is működő – girokompasszal (ti. pörgettyűs tájolóval) egészítették ki. Apró, de fontos részlet, hogy a célpont törlése és a „menj haza” funkció egy gombnyomással, menet közben elérhető. A térképeket természetesen frissítették, az útvonaltervezésnél pedig 99 érinteni kívánt helyszín adható meg.

Üzemanyagtartályának űrtartalma 21 liter, az üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km.