Stílus és felszereltség 350es Honda Forza módra

21YM HONDA FORZA 350
  • A nagyobb kényelem és hatékonyabb időjárás-védelem érdekében 140 mm-ről 180 mm-re nőtt az elektromosan állítható légterelő mozgási tartománya
  • Az átdolgozott idomzat révén szebb és áramvonalasabb lett a motor
  • 1,4 kg-ot faragtak a Forza tömegéből a könnyebb utaskapaszkodó felszerelésével
  • 2 zárt bukósisak fér az USB-aljzattal felszerelt, ülés alatti csomagtartóba
  • A 45 literes, kulcs nélkül nyitható hátsó doboz
  • A kulcsnélküli indítás alapáras
  • Vészfékezéskor automatikusan felvillanó elakadásjező figyelmezteti a többi közlekedőt
https://www.facebook.com/autoforum.hu/posts/3531795753540184

Kétségtelen, hogy a kormányról gombnyomással vezérelhető, továbbfejlesztett formájú és 40 mm-rel nagyobb tartományban állítható légterelő plexi a 2021-es Honda Forza 350 egyik legfontosabb újítása. Ezt úgy alakították ki, hogy elterelje a menetszelet a vezető testéről és fejéről, egyben hatékonyan csökkentse a szélzajt. Ugyanakkor arra is gondoltak a tervezők, hogy lakott területre érve már nem a szélvédelem a legfontosabb szempont, és többre értékeli a pilóta, ha szabadon ellát a plexi felett, ezért gombnyomásra, pillanatok alatt legalsó állásba ereszthető a légterelő.

Az aprólékosan kidolgozott részletek sokasága és a tökélyre csiszolt idomzat áramvonalassá teszi az új Forza 350-et, melynek stílusos megjelenése azt sugározza, hogy prémium minőségű, sportos, modern robogó áll előttünk. Agresszív, erőtől duzzadó és műszakilag tökéletes – ez a három hívószó motiválta a formatervezőket, akik több rendhagyó megoldást alkalmaztak a Forzán, beleértve például a fényszóró alatti, légterelőként is szolgáló burkolatot. Ezen túlmenően átrajzolták a Z betűt formázó oldalidomot és dinamikus ívet adtak a karakteres hátsó burkolatnak, így lett még esztétikusabb, megnyerőbb a modell.

Alumínium helyett immáron műanyagból készül az utaskapaszkodó, ezzel jelentős, 1407 grammos tömegcsökkentést és ideálisabb súlyeloszlást értek el, ami remek hatással volt a kezelhetőségre. Hogy nagy sebességnél se legyen zavaró a plexi mögötti turbulencia, méretes nyílást alakítottak ki a motor elején, jelentősen csökkentve ezzel a légörvények kellemetlen hatásait.

Elődjéhez hasonlóan LED-lámpákat visel az új modell, míg ülése alatt olyan tágas helyet alakítottak ki, hogy kényelmesen belefér két zárt sisak. Több részre osztható a csomagtér, azaz ha csak egy bukót tárolunk a motorban, akár esőruha vagy A4-es méretű táska is betehető a fejvédő mellé. Bal oldali kesztyűtartója zárható, sőt ez is több részre osztható, ha például telefonunkat és egy üdítőt vagy kulacsot szeretnénk betenni, és az sem mellékes, hogy USB-csatlakozó váltotta a korábbi szivargyújtótöltőt.

A Forza 350 megkapta a Honda Smartphone Voice Control System-t1, melynek segítségével motorozás közben is vezérelhetjük a telefonunkat, azaz hívást fogadhatunk és zenét hallgathatunk anélkül, hogy ehhez el kéne engedni a kormányt vagy levenni tekintetünket az útról. Természetesen sisakba épített fülhallgatóra van szükség a rendszer használatához, amit egyébként a kormány bal oldalán található gombokkal kezelhetünk, és a műszeregységen tűnnek fel a telefon jelzései, üzenetei.

Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem a 45 literes hátsó dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű, hiszen elég zsebrevágni a kulcsot, az pedig automatikusan lezárja a top case-t, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. Egyébként a zárszerkezetet a motorba építették, ezáltal az nem vesz el helyet a dobozba pakolt holmik elől.

Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) is alapáras a Forza 350-en, azaz amint az ABS érzékelőitől kapott jelek arra utalnak, hogy vészfékez a vezető, bekapcsol a négy irányjelző, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt.

Továbbra is hagyományos, analóg műszerekről olvashatjuk le a pillanatnyi sebességet és fordulatszámot, ám a műszeregység új, még szebb hátteret kapott. Ezt háromféle üzemmódban használható digitális kijelző egészíti ki:

  • 1. kilométerszámláló, aktuális hatótáv és fogyasztás,
  • 2. napi számláló, aktuális hatótáv és óra,
  • 3. akkumulátorfeszültség és környezeti hőmérséklet.

1 Magyarországon csak Smart Top Box túradobozzal és HSVCS-mel kerül forgalmazásba a robogó.